פסטיבל תמונעקידס: 13 הצגות ילדים בתיאטרון תמונע

במהלך חודש אוגוסט תיאטרון תמונע מקיים לראשונה פסטיבל הצגות ילדים במסגרת “תמונעקידס” – “הקיטנה של תמונע” שהינה החממה של יצירה עצמאית ובית של הצגות איכותיות לילדים המשלבות אומנויות במה שונות כמו תיאטרון, מחול, ליצנות, קרקס ועוד.

בפסטיבל יועלו מידי יום החל מה-18.8.19 ועד 24.8.19, 13 הצגות שמתוכן 6 הצגות בבכורה.

ניהול אמנותי: עומרי לוי
הפקה: טל מרום
מחירי כרטיסי פסטיבל- 55 ש”ח לכרטיס וכרטיסיה של 6 ניקובים- 240 ש”ח.

מופע תיאטרון-מחול פטר והזאב

יום א’ 18.8.19 בשעה 11:00 ובשעה 17:30

במופע מסופר על הילד דני. דני הוא ילד תמים, סקרן ומעט ביישן. הוא מאוד אוהב את הסיפור והמוזיקה שכתב המלחין סרגי פרוקופייב לסיפור ״פטר והזאב״ דני מספר לילדים על הדמויות וכלי הנגינה המלווים אותם, ושפרוקופייב נתן לכל דמות בסיפור כלי נגינה ומנגינה משלו. בזמן שדני מספר לילדים בקהל את הסיפור נכנסת אחותו של דני, מפריעה לו, וחוטפת לו את כלי הנגינה ונעלמת…. דני נשאר לבדו כשהוא עצוב וכועס מאוד!!! הוא נרדם וחולם שהוא מתעורר בתוך הסיפור של פטר והזאב. בחלום הוא פוגש את כל הדמויות ולבסוף אפילו מצליח בעזרת פטר והילדים מהקהל לנצח את הזאב ובכך מקבל ביטחון ואומץ!. בהצגה הילדים נחשפים למוזיקה קלאסית, מחול, תיאטרון, בובות, חפצים ועוד. דקות +הפעלה בתנועה של הילדים בתום ההצגה.

מאת שלומית קורי רקדנים -שלומית קורי/יהודה דרומי תאורה והגברה -משה אייזנקוט עיצוב תפאורה ותלבושות -תרצה שץ, עריכה ועיבוד מוזיקלי-נדב ויקינסקי
לגילאי 4-9

צילום: אפרת מזור

פטר והזאב 3 צילום אפרת מזור.jpg

הקוף הטוב- בכורה

יום א’ 18.8.19 בשעה 11:00
יום ג’ 20.8.19 בשעה 17:30

סיפור אגדה חדש-ישן על מסעות, חברות ושיתוף-פעולה.
מופע ליצנות ופיוט קרקסי לילדים, על חברות, דמיון, ודברים טובים שאשפר וכדאי ללמוד מסרטים מצוירים.
לפעמים חברים רבים. לפעמים קשה להפסיק את הריב ולחזור להיות חברים. כשלאימא נמאס מהמריבות, היא שולחת את יוקה וטארו לחדר ושם הם יישארו עד שישלימו ויהיו שוב חברים. בינתיים, בטלוויזיה מתחיל סרט מצויר שהם עוד לא מכירים, ובו סיפור מארץ יפן על חברות מיוחדת בין אישה זקנה וקוף שובב. הסיפור וקסמו המיוחד שואבים את הגיבורים לתוך עולם של פלא, משחק ויצירה. מרגע לרגע נשכח לו הריב ומתחיל סיפור אגדה חדש אותו הם יוצרים ביחד.

מאת וביצוע: קזויו שיונוירי ודרור ליברמן /// Take Down Productions, דרמטורגיה וכתיבה: רז וינר, מוזיקה מקורית: יוני טל, עיצוב במה ותלבושות: יסמין שטיימניץ, תכנון קונסטרוקציה: אורן עילם, בניית קונסטרוקציה: טל שטיינברג, איור ועיצוב פוסטר: מיכאל רוזונוב
לגילאי 4-7

פוסטר

הקוף הטוב-פוסטר.png

בארץ רציתי לא רציתי 

יום א’ 18.8.19 בשעה 17:30
יום ג’ 20.8.19 בשעה 11:00

לילדה בילי יש דמיון מופלא, היא חולמנית שובבה וסקרנית שרק רוצה לשחק ולהשתולל. אמא שלה אשת קריירה מצפה ממנה לנוע בקצב אחר ומהיר יותר ודורשת למלא אחר המשימות היומיומית. להתארגן, לנקות, לסדר ועוד אך בילי מתקשה לעמוד בדרישות ומחפשת מקום מפלט, במפגש קסום עם ג’יג’י וצלחת
הם יוצאים למסע נועז, שונה ומאתגר בארץ רציתי לא רציתי שם אפשר לעשות כל מה שרק חולמים ורוצים, בלי חוקים וגבולות. תחילה זה מרגיש נפלא אך ככל שהימים חולפים בילי והחברים מגלים צדדים נוספים על משמעותו של חופש מוחלט.

במאי ומחזאי: אלעד שרעבי, עיצוב חלל/תפאורה: יפעת ויינר, מוסיקה: אלה מדינה ורחלי יוחנן
שחקניות: אביטל מנשירוב, רחלי יוחנן.

צילום: איטם און

בארץ רציתי לא רציתי - 2 צילום איטם און.png

דב במצב רוח טוב

יום ב’ 19.8.19 בשעה 17:30

הצגה על חברות, תעלולנות, והרווח העצום כשבוחרים בשונות.
ארנבת, צב, שבלולית ושבלול, יוצאים כל בוקר יחדיו לטיול. בוקר אחד, בוקר רגיל, הם פוגשים דוב קצת מבהיל, דמעות מזיל, מחפש חברים ללא הועיל. החברים מציעים לדב הבודד להצטרף אליהם. הדב רוצה, אבל לא יכול, הם לא דובים וזה מכשול גדול. אבל לא בשביל החברים! יום למחרת הם מחליטים להתחפש לדב. דוב מסוג מצב רוח טוב.

מאת: דניאלה לונדון דקל בימוי: גליה פרדקין עיצוב במה ותלבושות: מאי ברנע עיצוב תאורה: עומר בולנז’ר כהן מוסיקה: איתמר גרוס ע. במאי: נועה אברהמוביץ’ שחקנים (לפי סדר הא’-ב’): אייל צ’יובנו, נעמה בסון, צליל-חן זקס
לגילאי 3-7

צילום: יוסי צבקר

דב במצב רוח טוב 6 צילום יוסי צבקר.jpg

המלך בוג רוצה עד השמיים – בכורה

יום ב’ 19.8.19 בשעה11:00 ובשעה 17:30

קומדיה מוזיקלית .
המלך בוג רוצה להרשים את הנסיכה זרובבלה מהממלכה השכנה ומורה למשרתו הנאמן ציליאנו להביא “את השמש, את הירח, כמה עננים וקצת כוכבים”.
ציליאנו מבין שלא יוכל למלא את בקשותיו של המלך וכמעט מתייאש, אבל אז צץ במוחו רעיון. הוא אורז למלך תיק ובתוכו חפצים המזכירים את גרמי השמיים.
המלך בוג וזרובבלה יוצאים למסע מרתק ומשעשע, במהלכו הם נתקלים באתגרים ובמכשולים. בכל פעם שבוג מנסה להציל את המצב, הוא מוציא מהתיק שלו את אחד מגרמי השמיים, ומגלה להפתעתו שהשמש היא חמנייה, הענן הוא צמר גפן והירח- בלון לבן.
המלך בוג חושב שנכשל במשימתו להרשים את זרובבלה, אך בסופו של המסע חוזר מאושר הביתה לאחר שלמד שהטבע שייך לכולם, וכדי להיות מיוחד, אתה פשוט צריך להיות עצמך.

מחזאית: גל דורון כרמלי, במאית: נוי לוין, כוריאוגרף: יהודה דרומי, מוזיקאי: אורי דורון
משתתפים: גל דורון כרמלי, ניר לנדמן
לגילאי 4-8

צילום: נוי לוין

המלך בוג 2 -צילום נוי לוין.jpg

מעלה קרחות – בכורה

19 בשעה 11:00 ובשעה 17:30

בעיירה דמיונית ששמה מעלה קרחות כל התושבים קרחים ומדברים אך ורק בחרוזים. כל יום כולם עושים בדיוק את אותו דבר וכל איכויותיהם נמדדות אך ורק על פי טיב הקרחת ושחס וחלילה שום דבר לא יפריח את שגרתם ושלוותם.
אך הסדר מאיים להשתנות כאשר בוקר אחד מתעורר ראש העיר הקירח בביתו מלטף ברוך את קרחתו, כהרגלו, ומגלה לאימתו שיש לו שערה. מרגע זה החיים של כל התושבים בעיירה עומדים להשתנות ושום דבר לא ישוב להיות כמו שהיה.
האם זה טוב? האם זה רע?
האם הוא יצליח להוכיח שהחיסרון הוא יתרון?
המפתח לאושר של כל התושבים נמצא בידי ראש העיר ואולי גם בידי השערה?

מאת: מחזה שנכתב על ידי מאי רול וניב בן חמו מבוסס על ספרו של אפריים סידון “מעלה קרחות”, בימוי: כלל המשתתפים, עיצוב חלל/תפאורה: כלל המשתתפים, עיצוב תלבושות: כלל המשתתפים, שחקנים לפי סדר הא’-ב’: אורי גור, מאי רול, מיכל שרון, נועה נירן, ניב בן חמו, שני כהלי
גילאים – 4-10

צילום: רון פלג

מעלה קרחות 2 (002) צילום רון פלג.jpg

עלילות פרדיננד פדהצור בקיצור בעיבוד חדש ואקטואלי

יום ד’ 21.8.19 בשעה 11:00 ובשעה 17:30

סיפורו של מלך אחד טוב, שהשלטון משחית אותו, עד שעמו לא מוכן לסבול אותו יותר.
“בארץ אחת מעבר לים חי מלך זקן, נבון וחכם. שמו היה משונה וקשה ללשון, ליאונרד פרדיננד פדהצור הראשון. את המלך העם אהב עד מאוד, אך במסיבת מלכים אמרה לו אשתו: הוא עושה רק דברים שהעם רוצה, לכן העם כל-כך מרוצה אם יפסיק פרדיננד להיות מלך טוב, יפסיק העם אותו לאהוב.”

מאת: אפרים סידון עיבוד ובימוי: לירון נח , מוסיקה מקורית :אלעד פרץ עיצוב תפאורה ותלבושות :זוהר אלמליח עיצוב תנועה :ענבר שרון עיצוב תאורה :נמרוד דנישמן שחקנים יוצרים :דני הרציאנו |איתמר זהר |לירון כרמיאל |מיקה נדל |איתי סמו בליווי תזמורת חיה :אלעד פרץ |דביר בסינו |רון אבידן
גילאי 4-10

צילום: רון ברוורסקי

עלילות פרדיננד -2 (002) צילום רון ברוורסקי.jpg

המלך הלך לישון – בכורה

יום ד’ 21.8.19 בשעה 11:00 ובשעה 17:30

,והעם האוהב ,הנאמן ,המוחל” .בסופו של דבר לצרות הסתגל ,העיר דממה והזמן הזדחל .ואיש לא הרגיש איך שינוי מתחולל
ואז..”
מתוך הספר “המלך הלך לישון “מאת יוסי אלפי, ספריית פועלים
מה קורה בממלכה שבה המלך האהוב והמסור ,לפתע נרדם ??לא מתעורר ולא קם ? המלך ממשיך לחלום! כל ענייני הממלכה תקועים, אין מי שיכתיב צווים. ניסו כבר הכל יועציו ,ונתיניו ..מה יעשו עכשיו?

על המחזה
הסיפור “המלך הלך לישון” החל את דרכו כתסכית בתכנית הרדיו של יוסי אלפי בשנות השמונים. ההשראה לכתיבתו הייתה התנהלותו של רה”מ דאז, מנחם בגין, אשר התבצר בביתו לאחר מלחמת לבנון הראשונה. הוא לא הגיע למליאות בכנסת ולישיבות, נמנע מלקבל החלטות, ולמעשה הפסיק למלא את תפקידו כרה”מ. יתרה מכך, מלבד לשלושה ממקורביו, במשך תקופה ארוכה סרב בגין לראות אנשים, והעם לא ידע מה מצבו. יש שטענו כי הוא היה שרוי בדיכאון, ושייכו זאת לתוצאות הקשות של המלחמה; אחרים טענו כי הדבר נבע מפטירתה של אשתו, ומכך שנבצר ממנו להיות עמה ברגעיה האחרונים מאחר והיה בפגישות בוושינגטון; ויש שטענו שמצבו נבע משילוב של המאורעות יחד. בספטמבר הודיע בגין על התפטרותו באמירתו הלקונית והמפורסמת: “איני יכול עוד”. השחקן והבמאי סיני פתר, באותם ימים חבר קבוצת “תאטרון נווה צדק”, הגיש לקובי ניב את שעת הסיפור בבקשה להפכו למחזה לילדים. כשעלתה, זכתה ההצגה בבימויו של ישראל גוריון בפרס “כינור דוד”. שנה מאוחר יותר, משחק בנו- השחקן אמיר (בהפקה המקורית גילם סיני פתר את דמות החייל. בהפקה זו, פתר, גם הוא את דמות החייל ).

מאת :קובי ניב ,על פי סיפור של יוסי אלפי, עיבוד ובימוי :מטר ולך , עיצוב במה ותלבושות :תום ליטמן , תאורה :רועי דביר , מוסיקה מקורית ונגינה :אלעד ישי, תנועה :נעמה יהל, הפקה וע .במאית :רועי פיינמסר, שחקנים :נועה אנגל\עידו קולטון\נועה מנדל\אמיר פתר\תום גל
לגיל 5 ומעלה

צילום: איתן גנור

המלך הלך לישון- איתן גנור 3.jpg

תיאטרון חוצפה קטנה מציג:

אם תרצו אין זו הצגה

יום ה’ 22.8.19 בשעה 11:00 ובשעה 17:30

הצגה מצחיקה ומרגשת על חלומות מציאות וכל מה שביניהם. בתיאטרון קטן ונטוש אך מלא בקסם נוצרת חברות לא צפויה בין איש אבטחה אנגלי לבין מחזאי יהודי צעיר.
המחזה מתרחש רגעים לפני החלטת האום על הקמת מדינת ישראל. בתיאטרון הקטן הם מוצאים את עצמם נסחפים לתוך מטווה היסטורי של דמויות שהעזו לצעוד את כל הדרך מהחלום למציאות.

תרגום ובימוי: אריאלה ברנס, הפקה: נטע פלד שירים: ברוך דרור, משחק : זיו קלייר ונדיה מלמוד
לגילאי 4 ולכל המשפחה

צילום: תמי חוני

אם תרצו אין זו אגדה צילום תמי חוני.jpg

הזנב השמן של הנומה

יום ה’ 22.8.19 בשעה 11:00 ובשעה 17:30

יצירה משפחתית, שופעת קסם ואהבה, תום וטעם של פעם…
מה זה נומה?
זה מה שמשתתפי ההצגה “הזנב השמן של הנומה מנסים לברר…!
במופע מוזיקלי קסום לילדים קטנים ולילדים מבוגרים, נפגשים אב (טל) ובתו (שירי) בסוף היום, לספור שלפני השינה… אלא שהפעם, שירי מוציאה מהמדף את הספר “הזנב השמן של הנומה”…
יחד, הם מנסים להבין מה היא הנומה ולמצא את הזנב שלה, ובמסעם – עוברים דרך מנגינות ודמויות דמיוניות שיש לה בראש…
“הזנב השמן של הנומה” הנו ספר שירים לילדים שראה אור לראשונה בשנת 1978.
את הספר כתב המשורר יהודה עמיחי ז”ל (זוכה פרס ישראל לשירה 1982) עבור בנו דדי, והוא מתאר את המפגש בין יהודה לדדי מנקדת מבטו התמימה והיפה של בנו.
ספר שירים זה הנו יצירת מופת, אשר זוכה כעת להכרה הראויה לה, בדמות מחזה מוזיקלי לילדים.
היוצרים המוזיקליים, נטשה כהן ושי סיני וילוז’ני, אשר גם משתתפים בהצגה, רקמו לשירים מתוך הספר לחנים מקוריים, המבוססים על רעיונות מוזיקליים של הילדות המשתתפות בהצגה: לינה – שהיא בתה של נטשה, ושירי – שהיא בתו של טל, אשר כתב את המחזה וגם משתתף במופע.

מאת: יהודה עמיחי (באדיבות עמנואלה עמיחי) , בימוי: טל ברקן ושי סיני וילוז’ני , עיצוב חלל/תפאורה/אביזרים: תאטרון שירים , עיצוב תלבושות: תאטרון שירים , עיצוב תאורה: מתן כהן מוסיקה: נטשה כהן ושי סיני וילוז’ני , הקלטות וסאונד: אריק מארי פיקאר , איור ואנימציה: שרי ערן-הרשקוביץ , הפקה: תאטרון שירים
לגילאי 3 ומעלה

צילום: אביב שרון

הזנב השמן של הנומה 1- אביב שרון.jpg

המתנות של לאה

יום ו’ 23.8.19 בשעה 11:00 ובשעה 14:30

את השירים והסיפורים המקסימים של לאה גולדברג מציג לילדים דווקא… האינסטלטור המיתולוגי שלה.
“יש לך ידיים חכמות” היא אמרה לו יום אחד כשתיקן אצלה ברז דולף.
ללא כל היסוס ניגש האינסטלטור החרוץ לעבודה, ובעזרת האינטואיציה שבידיים שלו יצר הצגה מיניאטורית מלאה בדמויות וחפצים צבעוניים לכבודה של לאה גולדברג ולכבוד השירים שלה.

מאת לאה גולדברג / בימוי ומשחק: יוסי רחמני / ייעוץ אמנותי: מיקי מבורך וטל בן בינה
עיצוב תפאורה ותלבושות: יוסי רחמני / מוסיקה: אמיל איביינדר / עיצוב תאורה: יאיר ורדי / הדרכה בעיסת נייר : אבי סביציה
לגילאי 4-8

צילום: גדי דגון

המתנות של לאה צילום גדי דגון.jpg

הנסיכה שלבשה שקית נייר – בכורה

יום ב’ 19.8.19 בשעה 11:00
שבת 24.8.19 בשעה 11:00

עפ”י ספרו של רוברט מאנץ’
אליזבת היא נסיכה יפהפייה העומדת להתחתן עם בחיר ליבה, הנסיך רונלד. על הכנות החתונה אחראית רוזה המשרתת הנאמנה, אשר טורחת כל היום בהכנת הארמון לטקס החגיגי.
למרבה הצער, פלש לארמון, דרקון רעב ואיום, אשר החריב את כל הממלכה וחטף את הנסיך רונלד. אליזבת ורוזה נותרו לבדן, המומות מהטרגדיה ולכל אחת מהן דרך התמודדות שונה עם המציאות.
רוזה בטוחה כי המצב חסר תקנה ומוטב להשלים אתו כמה שיותר מהר ואילו אליזבת מחליטה לא להיכנע ולרדוף אחרי הדרקון בכדי להשיב אליה את אהוב ליבה. מאחר והדרקון הרס את כל הארמון, כולל את בגדיה של הנסיכה אליזבת, היא לא מוצאת מה ללבוש למעט שקית נייר אחת שמשמשת לה כשמלתה החדשה וכך, לבושה בשמלת נייר וחדורת מוטיבציה יוצאת הנסיכה אליזבת למסע אמיץ מחוץ לגבולות הארמון שממנו היא כבר לא חוזרת אותה הנסיכה..
אליזבת מגלה בעצמה כוחות חדשים, אמונה, הרבה אומץ ונחישות ובדרך זו- מוצאת את מערתו של הדרקון, עם קסם אישי, תחמנות וחריפות מח מתגברת על הדרקון ומצילה את אהובה-הנסיך והם חוזרים לארמון, שם מקבלת את פניהם המשרתת רוזה.

שחקנים ויוצרי ההצגה: בן דוגמא, ליעד שוורץ, מאיה אושרי, מעיין לוי תלבושות: שני כיהלי, גליה אסתר הורה , מוזיקה:מוזיקה מקורית- נורה סול קריכלי, עריכה ועיבוד מוזיקלי- עוז יהודה, לווי אומנותי: אסף משה , ביהס הדרך בהנהלת אייל כהן ורותי דייכס
לגילאי 3-9

צילום: רון ברוורסקי

הנסיכה שלבשה שקית נייר - 2 (002) צילום משי ריין

מיזנאפלס

שבת 24.8.19 בשעה 11:00

מר קורנישון הוא הטבח המדופלם והשף הקשוח. הוא דורש מצוותו להכין את המנות המובחרות אך כאשר הוא נאלץ לעזוב לרגע את המטבח – הדברים יוצאים מכלל שליטה. העובדים רבים , נופלים ומתבלבלים, אבל הכי גרוע –משחקים עם האוכל!!! השף נזעק להפסיק את האנדרלמוסיה .. אך העניינים ממשיכים להשתבש ומתוך המנות גדלים בנייני ענק , סערה ושלג בחוץ אך בפנים הבננה נותנת קונצרט שירה כובש לבבות עד שלפתע מגיעה חללית מסתורית…ומר קורנישון מבין שאין הוא מנהל מטבח אלה מנהל תיאטרון גם אם השחקנים הראשיים בו הם החציל ותפוח האדמה…

מאת ובימוי: אנדרי אורבך, עיצוב תפאורה ותלבושות: מריה מיכאילוב, עיצוב בובות ואובייקטים: אנדרי אורבך, עיצוב תאורה: יהודה ספקטור, שחקנים )לפי סדר הא’-ב'(: אבי אופיר, דניאל אנגל
גיל 5 ומעלה.

צילום: מיכל רביבו

מיזאנפלס 2-טניה קרוון  צילום מיכל רביבו.jpg

תיאטרון תמונע
רח’ שונצינו 8 , ת”א
www.tmu-na.org.il
03-5611211

 

 

התגובות סגורות.

פועל על WordPress | ערכת עיצוב: Baskerville 2 של Anders Noren.

למעלה ↑

דילוג לתוכן