סוף האהבה: סרט מעניין ומעורר מחשבה

בעידן שלנו, הסקייפ הפך לאמצעי התקשורת הפופולרי והזול ברשת לשיחות ללא תשלום למרות המרחק המפריד.

בבסיס הסרט ‘סוף האהבה‘ של הבמאית הישראלית קרן בן רפאל שהוצג בפסטיבל וונציה בשנת 2019, עומדת השאלה האם ניתן לקיים מערכת יחסים רומנטית ואינטימית בסקייפ, כששני בני הזוג רחוקים זה מזה גיאוגרפית? ולכמה זמן?

ז’ולי הצרפתיה (ג’ודית שאמלה) נשואה ליובל (אריה וורת’אטלר ) צלם חדשות ישראלי הממתין בישראל לחידוש הויזה. היא מגדלת לבד את בנם הפעוט לני,  ומערכת היחסים ביניהם מתנהלת באמצעות הסקייפ.

הסרט מתחיל בסצנת סייבר סקס רומנטי ואינטימי בין ז’ולי ליובל והגעגוע עצום. אט לאט עקב המרחק הגיאוגרפי ביניהם והשאיפות בחיים, רמת הריגוש והגעגוע יורדת ואנו חווים את ההתרחקות ביניהם, חוסר הזמינות והרגשת הבדידות כשמכבים את הסקייפ.

הרגשת המתח, הקנאה והחרדה גואה כשאחד הצדדים אינו עונה לשיחה ועולה השאלה מדוע בן הזוג אינו עונה? האם קרה משהו? מה הוא עושה? עם מי הוא נפגש? מי הבייביביטר שמטפל בלני כז’ולי יוצאת?  

בשיחותיה עם יובל רואים את ז’ולי בפריים לבד או עם בנה לני, בעוד שיובל בחלק מהזמן נמצא עם חבריו או עם בני משפחתו. הדיסוננס בין משפחתו הישראלית של יובל המכילה וחונקת לעיתים לעומת חוסר הקשר של ז’ולי עם אמא המעורערת נפשית ובמעט שהם בקשר יש ביניהם קונפליקט, מאוד בולט בסרט.

הסרט מעלה שאלות נוקבות –

האם בקשר מסוג זה ניתן לשלוט מרחוק על מעשיו של בן הזוג? כמה זמן ניתן לנהל יחסים אינטימיים ואורך זמן? האם המשפט ,’רחוק מתוק’ נכון לגבי זוגיות? האם האהבה מצדיקה את ההקרבה של יובל שעזב את משפחתו ואת ישראל למען ז’ולי?

שמירה על זוגיות יציבה טובה ואינטימית היא משימה מאתגרת בפני עצמה וכשמוסיפים לה את המרחק הגיאוגרפי היא הופכת למשימה מאתגרת שבעתיים.

סוף הסרט נשאר פתוח ולא ברור, האם ז’ולי ויובל ישארו ביחד..

בימוי: קרן בן-רפאל

תסריט: קרן בן-רפאל, אליזה בנרובי

משחק: ז׳ודית שמלה, אריה וולטהרטר, אודיה קורן , ג׳וי ריגר, נתן דטנר, גיל וויס, נעמי לבובסקי.

צרפת, ישראל 2019, 90 דקות, צרפתית, עברית, תרגום לעברית, אנגלית, דרמה

באדיבות עדן סינמה

התגובות סגורות.

פועל על WordPress | ערכת עיצוב: Baskerville 2 של Anders Noren.

למעלה ↑

דילוג לתוכן