יומנו של אב מודרני קומדיה מענגת ומשעשעת

יומנו של אב מודרני היא קומדיה צ’כית הבוחנת את המסע ההומוריסטי אך המאתגר של האבהות המודרנית

“יומנו של אבא מודרני”, בבימויו של יאן חלוזה ויצא לאקרנים ב-2021, הוא סרט קומדיה צ’כי שמביא נקודת מבט הומוריסטית ולעתים קרובות כאוטית על הורות מודרנית מנקודת מבטו של אב. הסרט מבוסס על הבלוג האוטוביוגרפי והספר של דומיניק לנדסמן, ומציע מבט חדש על הדינמיקה המתפתחת של חיי המשפחה.

הסיפור עוקב אחר נטשה (תרזה רמבה) ודומיניק (ז’ירי מאדל), זוג צעיר שהופך במפתיע להורים. כאשר בנם נולד, הם עומדים בפני ההחלטה מי יישאר בבית כדי לטפל בו. מכיוון שנטשה, מעצבת צעצועים מצליחה עם הכנסה יציבה נמצאת במצב טוב יותר לפרנס את המשפחה כלכלית, הם מחליטים להפוך תפקידים מסורתיים. דומיניק לוקח על עצמו את תפקיד המטפל העיקרי בבנו, מתוך אמונה שזו תהיה משימה קלה שגם תיתן לו זמן לסיים את הרומן שלו.

ג’יג’י מאדל, המגלם את דומיניק, מציג הופעה קומית ורגישה כאחד. דמותו של אב שבהתחלה מזועזע אך נחוש לעשות כמיטב יכולתו נוגעת ומרגשת. האופטימיות של דומיניק לתקופה שלווה של פרודוקטיביות יצירתית, מופרעת במהירות על ידי המציאות הבלתי פוסקת של הורות. מה שמתחיל כתוכנית אידיאלית הופך במהרה לקרב הישרדות יומיומי של חיתולים, מזון לתינוקות, בכי בלתי פוסק של התינוק ולילות ללא שינה. הסרט לוכד בהומור את ניסיונותיו ותלאותיו של דומיניק כשהוא מנווט בעולם האבהות הכאוטי.

תרזה רמבה, המגלמת את נטשה, משלימה את הופעתה של מאדל בתפקידה כבת הזוג המנוסה והפרגמטית יותר. הגישה המעשית של דמותה והכימיה בין שני השחקנים מוסיפים רובד של אותנטיות למערכת היחסים ביניהם. יחד, הם מביאים עומק אמיתי לתפקידיהם, ומשפרים את התיאור של הסרט את הדינמיקה המשפחתית המודרנית

הסרט משלב דיאלוג שנון והומור כדי לתאר את התרחישים האבסורדיים כאשר דומיניק מועד בניסיונות להיות אבא. הרפתקאותיו, החל מלימוד כיצד לחתל כראוי את תינוקו ועד להתמודדות עם הבלגן הבלתי צפוי שמגיע עם התינוק, מוצגות בצורה מצחיקה ומחממת לב כאחד. במשך הזמן, הוא רוכש בהדרגה את הכישורים והביטחון הדרושים לטיפול בבנו, ויוצר אתו קשר עמוק לאורך הדרך.

הסרט לא רק מספק נקודת מבט קומית על הורות אלא גם שופך אור על הדינמיקה המשתנה בתוך מערכות יחסים מודרניות. הוא מאתגר את תפקידי המגדר המסורתיים על ידי הצגת אב כמטפל העיקרי, ומחזק את הרעיון שהורות היא אחריות משותפת החורגת מהנורמות המגדריות.

דרך מסעו של דומיניק, “יומנו של אב מודרני” מדגיש את הרעיון שהורות היא לא משהו שבא באופן טבעי לכולם. זו מיומנות שמתפתחת עם הזמן באמצעות ניסיון, ניסוי וטעיה והרבה סבלנות, אך בסופו של דבר זה מסע מתגמל. מסעו של דומיניק קשור להורים רבים, במיוחד לאבות שעשויים להרגיש מחוץ לעולם שנשלט באופן מסורתי על ידי אימהות.

עם הטון המשובב ורגעי הצחוק הרבים שלו, הסרט מדגיש את תפקידה המתפתח של האבהות בחברה של ימינו, הרבה יותר מהציפיות המסורתיות לפרנס את המשפחה, וממחיש שלהיות אב כרוך במעורבות פעילה בגידול הילדים.

בימוי: יאן חלוזה
משחק: ז’ירי מאדל, תרזה רמבה
שפה: צ’כית, תרגום לעברית

השאר תגובה

פועל על WordPress | ערכת עיצוב: Baskerville 2 של Anders Noren.

למעלה ↑

דילוג לתוכן