הבימה מציג את רפרטואר 2025: בין הצלחות ממשיכות לבין הפקות חדשות

רפורטואר 2025 של תיאטרון הבימה יוצא לדרך

באמונה עמוקה שהתרבות היא לב ליבה של החברה ושל החוסן הלאומי, פתח תיאטרון הבימה את עונת 2025. זו לא רק שנה חדשה, אלא שלב נוסף בתהליך ההתחדשות של התיאטרון, שנאבק בשנה החולפת לשמור על יציבות ולהמשיך לשרת את הקהל ואת התרבות הישראלית.

מנכ”ל תיאטרון הבימה, דני וייס, אמר במסיבת העיתונאים לרגל פתיחת העונה: “הבימה עדיין בתהליך הקמה מחדש כתאגיד עירוני תחת עיריית תל אביב. למרות השנה הקשה בה לא פעלנו באולם רובינא, סיימנו את 2024 באיזון כלכלי, בזכות תמיכתו של ראש העיר רון חולדאי ולעובדי הבימה שעשו מעל ומעבר. עם תחילת השנה החדשה, תיאטרון הבימה ותחום התרבות בכלל ניצבים בפני אתגרים כבדים – ביטחוניים, כלכליים וערכיים, לצד איומים על חופש הביטוי והיצירה. התרבות היא הלב הפועם של החברה והחוסן הלאומי, וההתקפות עליה חייבות להיפסק.

העונה הקרובה כוללת הצגות חדשות ומופעי מחווה, שיחקרו את גבולות התרבות ויתייחסו למציאות המורכבת בה אנו חיים. בין ההפקות שייפתחו השנה, נמצא גם מופע פתיחה מיוחד ב-13 בפברואר 2025, במסגרת חגיגות 40 שנה לתוכנית המיתולוגית של גלי צה”ל, “ארבע אחרי הצהריים”.

הבמאי משה קפטן, שנמצא גם הוא בשיאו של תהליך יצירה מחדש, הוסיף: “אנחנו חיים במציאות שמשפיעה על התיאטרון, ובכל הצגה אנחנו מזכירים לקהל שאמנם חזרנו להציג, אך לא חזרנו לשגרה עד אשר יחזרו כל החטופים והחיילים. רפרטואר 2025 כולל מגוון רחב של נושאים – קלאסיקות בינלאומיות, קלאסיקות עבריות, מחזות ישראליים מקוריים, מחזות מתורגמים והצגות מצליחות שממשיכות להופיע.”

הצגות עונת 2025:

ההצגה שתפתח את העונה היא “הערת שוליים”, עיבוד בימתי לסרטו עטור הפרסים של יוסף סידר. המחזה, מאת נוגה אשכנזי ובבימויו של משה קפטן, עוסק ביריבות ארוכת שנים בין אב ובנו, חוקרי תלמוד באוניברסיטה העברית. כשפרס ישראל מוענק לאחד מהם, העימות מגיע לשיא הרסני ומאיים לפרק את המשפחה כולה.
הצגה ראשונה: 13 בינואר 2025.

לייק הום
מאת ובבימוי: נעה וגנר
פנטזיה בעידן פוסט-אמת על צעירים בחיפוש אחרי זהותם ומקום בעולם.
הצגה ראשונה: 23 בינואר 2025.

לייק הום – צילום גל רוזנמן

תרקדי איתי
מבוסס על הסרט “Vie La Rumba” – תרגום ועיבוד: ארז דריגס, בימוי: מירי לזר
קומדיה אנושית על קשר בין אב לבתו, דרך שיעורי ריקוד רומבה.
הצגה ראשונה: 1 במרץ 2025.

פריסילה מלכת המדבר
מאת: סטפן אליוט ואלן סקוט, נוסח עברי: אלי ביז’אווי, בימוי: משה קפטן
מחזמר צבעוני ומרגש על חבורת מלכות דראג במסע לביצוע מופע קיצוני, מלווה בלהיטי פופ.
הצגה ראשונה: 13 במרץ 2025.

פריסילה- צילום משה נחומוביץ׳

מבראשית – ליא קניג
בימוי ועריכה: משה קפטן
ערב קסום עם ליא קניג, הגברת הראשונה של התיאטרון, החוגגת 95 שנים.
הצגה ראשונה: 23 במאי 2025.

הג’יגולו מקונגו
מאת: חנוך לוין, בימוי: תמר קינן
מערכונים ופזמונים מצחיקים על אהבה נואשת וכמיהה מגוחכת.
הצגה ראשונה: 23 במאי 2025.

הסוחר מוונציה
מאת: ויליאם שייקספיר, תרגום: דורי פרנס, בימוי: משה קפטן
מחזה על כסף, צדק ואנטישמיות, המעביר את עלילת שייקספיר לברלין של 1933.
הצגה ראשונה: 15 ביוני 2025.

אישה כמוני
מאת: ליאור סורוקה
סיפור על גבר המגלה שהוא לא נולד בגוף הנכון ויוצא למסע של גילוי עצמי.
הצגה ראשונה: יולי 2025.

משכנתא
מאת: אבי נוסבאום
קומדיה על זוג הנקלע למצוקה כלכלית ומחליט לביים את מותו כדי להיפטר מהמשכנתא.
הצגה ראשונה: אוגוסט 2025.

מעגל הגיר הקווקזי
מאת: ברטולד ברכט, תרגום: אלי ביז’אווי, בימוי: נועם שמואל
סיפור סוחף על אם וילד במלחמה ודרכי המשפט בגרוזיה הפאודלית.
הצגה ראשונה: 13 בספטמבר 2025.

הפסטיבל למחזאות מקורית – דצמבר 2025:

ד”ר קליין
מאת: גילית קוזבה, בימוי: דפנה זילברג
סיפור על רופא פריון שמבצע חקירה בעקבות מותו המסתורי.
הצגה ראשונה: נובמבר 2025.

הביתה
מאת: יואב שוטן-גושן, בימוי: אילן רונן
עיבוד לסיפור עלייתו ונפילתו של הקיבוץ.
הצגה ראשונה: דצמבר 2025.

אמא קומי
מאת: אלדד כהן, בימוי: ארז דריגס
סיפור על ילד שיוצא למסע אישי וגילוי עצמי.
הצגה ראשונה: דצמבר 2025.

הנערה מהדואר
מאת: שטפן צווייג, בימוי: חנן שניר
סיפור על נערה עניייה אשר חייה משתנים בעקבות מכתב מסתורי.
הצגה ראשונה: 2026.

אויבת העם
עיבוד: נוגה אשכנזי ושיר גולדברג, בימוי: שיר גולדברג
עיבוד אקטואלי למחזה של איבסן, המלווה רופאה צעירה שמתמודדת עם שחיתות במעיינות המרפא של עיירה.
הצגה ראשונה: ינואר 2026.

סוחרי גומי
מאת: חנוך לוין
סיפור על שני רווקים שצמאים לאהבה, אך נתקלים בקשיים בדרך.
הצגה ראשונה: פברואר 2026.

הצגות חדשות:

אוכלים – סאטירה על כוח ושחיתות מאת יעקב שבתאי.
רומי + ג’ולייט – עיבוד מודרני ל”רומיאו ויוליה” של שייקספיר.
ג’ולי – עיבוד מודרני לקלאסיקה של סטרינדברג.
מרי סטיוארט – מותחן פוליטי מסחרר מאת פרידריך שילר.
פינוקיו – מחזמר לילדים בהפקה חווייתית מאת אפרים סידון.
האב שיכולתי להיות – סיפור משפחתי ישראלי על אבהות, זהות ומפגשים מחודשים.

מחוות:

סופשבוע עברי – ארבע אחרי הצהריים: מופע הוקרה לציון 45 שנה לתוכנית המיתולוגית.
תאריכים: 13-15 בפברואר 2025.

העונה הקרובה מבטיחה חוויות תיאטרליות עוצמתיות ומעוררות מחשבה. תיאטרון הבימה, שהמשיך לפתח ולחדש את הרפרטואר שלו גם בתנאים מאתגרים, מזמין אתכם להיות חלק מהמהלך החשוב של התרבות הישראלית, ולהתנסות בהפקות שמאתגרות את הגבולות הקלאסיים של התיאטרון.
במהלך השנה הקרובה תיהנו ממגוון עשיר של מחזות, פסטיבלים ואירועים מיוחדים, שיביאו אל הבמה את כל מה שחשוב ונוגע לנו כאן ועכשיו.
הצטרפו אלינו למסע התיאטרוני של 2025 – כי התרבות, יותר מתמיד, היא כוח מחבר ומשמעותי בחיינו

השאר תגובה

פועל על WordPress | ערכת עיצוב: Baskerville 2 של Anders Noren.

למעלה ↑

דילוג לתוכן