הוט קוטור: לפרוח כשושנה בין החוחים

לאחרונה עלה לאקרנים סרטה של סילבי אוחיון הוט קוטור Haute couture, המטיל זרקור על הפנים האנונימיות והשקופות מאחורי הקלעים של אחד מבתי האופנה המובילים בעולם ‘דיור’, דרך סיפורן של שתי נשים ממעמד חברתי שונה שמפגש לא צפוי הפגיש ביניהן והשפיע עליהן.

אסתר (Nathalie Baye) תופרת ראשית בבית האופנה של כריסטיאן דיור, נמצאת בשלהי הקריירה שלה. היא חיה בגפה, מנוכרת מבתה היחידה ומעבירה את רוב זמנה בבית האופנה דיור על מנת להפיג את בדידותה. באחד הבקרים בלכתה לעבודה נגנב תיקה במטרו, ע”י בחורה צעירה ממוצא ערבי ששמה ג’ייד (לינה חודרי) המתגוררת בשכונת מצוקה בפרברי פריז. בלחץ חברה סואד (סומאיה בוקום) שהיתה שותפה לגניבה, ג’ייד החזירה את התיק לאסתר לאחר שהתגלו בו סקיצות של שמלות של בית האופנה דיור ופריט ייחודי השייך לבעלת התיק.

אסתר מחליטה לקחת את ג’ייד תחת חסותה כפרויקט אישי וללמדה את רזי המקצוע. התהליך היה מלווה לעיתים בהתנגדות וזלזול למקצוע שדורש כל כך הרבה מהתופרת ביחס לתמורה כל כך מעטה, אך אסתר לא ויתרה לג’ייד בזכות אמונה ביכולתה וכישוריה ותוך מתן תשומת לב, סבלנות רבה ומאמץ יוצא דופן כנדרש בתפירת עילית, עד אשר זכתה באמונה של ג’ייד.

דרך החניכה של ג’ייד אנו מתוודעים לעולם הקשוח העומד מאחורי הבגדים הזוהרים המוצגים בתצוגות האופנה. עולם בו כל התפירה נעשית ע”י תופרות בעבודת יד, המקפידות הקפדה יתרה על כל פרט ופרט, על איכות התפרים והגימורים, האחראיות על התוצר הסופי והזוהר.

הסרט הוט קוטור נוגע גם ביחסים המורכבים בין אימהות לבנותיהן, על הפערים בן המעמדות, על החברה הרב גונית בצרפת, ומתן הזדמנויות בחיים.

זהו סיפור אנושי על חיי המהגרים בצרפת, עם מסר אופטימי המראה לנו שכל אדם צריך מישהו שיאמין בו, שתמיד יש תקווה ושיש אכפתיות בעולם.

טריילר:

יוצרים

תסריט ובימוי: סילבי אוחיון Sylvie Ohayon

הפקה: אוליבייה פ. קהאן

צילום: ג’ורג’ לשפטורה

עיצוב: מארי שמינל

תלבושות: שרלוט בטיילול

עריכה: מייק פרמנטיין

מוסיקה מקורית: פסקל לגנייה

שחקנים

אסתר: נטלי ביי Nathalie Baye

ג’ייד: לינה קודרי Lina Khoudri

קתרין: פסקל ארביו Pacale Arbillot

אנדרה: קלוד פרון Claude Peron

סואד: סומייה בוכום Soumaye Bocoum

עבדל: אדם בסה  Adam Bessa

צרפת | 2021 | 100 דקות

צרפתית תרגום לעברית ואנגלית

הפצה בישראל קולנוע חדש בע”מ

החל מן ה- 25.8.22 בסינמטק תל אביב וברחבי הארץ

התגובות סגורות.

פועל על WordPress | ערכת עיצוב: Baskerville 2 של Anders Noren.

למעלה ↑

דילוג לתוכן