חנות ספרים בפריז: סרט פיוטי ונוגע ללב

סרטו של סרג’ו קסטליטו חנות ספרים בפריז בוחן את כוחו של הספר בחיינו.

 

חנות ספרים בפריז

 

עלילת הסרט מתרחשת בחנות ספרים קטנה בככר קסומה בפריז ועוקבת אחר חייו של מוכר הספרים בגיל העמידה וינצ’נזו (סרג’יו קסטליטו) העוטף את עצמו בקליפה מגוננת מפני העולם החיצון. בקומה העליונה מתגוררת בתו של וינצ’נזו, אלברטין (מטילדה דה אנג’ליס), המרותקת לכסא גלגלים בעקבות תאונה בבריכה. נפשה כלואה בתוך גופה, היא מסרבת לדבר ולובשת חולצה עליה כתוב: “מצטערת שאין לי מילים”.

וינצ’נזו מקדיש את חייו לבתו. הוא מקריא לה מידי יום ספר במטרה לעודד אותה לחזור לחיים, לתת לה תקווה, להשכיח ממנה את הכאב הקיומי בו היא נמצאת ולאפשר לה לברוח ולו לזמן קצר מחיי היומיום המונוטוני.

יום אחד מתפרצת לחנות הספרים יולנדה (ברניס בז’ו) שכנתו היפה בעלת האישיות הסוערת אשר מנסה להיות שחקנית בהצגה בתיאטרון סמוך. באינטארקציה שנוצרת בין שניהם כל אחד נעזר בשני – יולנדה מצליחה לשבור אט אט את הקליפה המגוננת בה התעטף ומציתה התלהבות בחייו, והוא מעניק לה את היציבות והביטחון שכה חסרים בחייה וחושף אותה למילה הכתובה.

 

 

חנות ספרים בפריז

 

 

הסרט מתחיל כהצגה תיאטרלית בפתיחת וילון אדום בו אנו נכנסים לתיאטרון החיים עם כל המורכבות שבו, ומסתיים בסגירת הוילון ואנו חוזרים לחיי היומיום. הפואטיקה של הסרט היא בהתעלמות מכוונת מעידן טכנולוגיות התקשורת שבימינו שהביא עימו שינוי דרמטי בדפוסי התרבות והפנאי לעולמינו, ושימת דגש על מעמדו של הספר כאמצעי תקשורת המונים. על החשיבות בקריאת ספר שאינה לצורך לימוד אלא לצורך סיפוק יצר ההנאה, הבידור, התרגעות ועונג. הסרט חוגג את הקסם הניצחי של הספר ומדגיש את כוחו של הספר לעורר השראה, לבדר, להעשיר את הידע, לפתח את הדימיון, לחבר בין אנשים ולמצוא מפלט בסיטואציות קיצוניות כבדידות.

 

זהו סיפור אינטימי, פיוטי ונוגע ללב על אהבה, וויתור, דברים שלא נאמרו ועל הספרות שהופכת אותנו לנצחיים.

 

 

אורך 84 , איטליה/צרפת (2021)

בימוי: סרג’ו קסטליטו

שחקנים: סרג’ו קסטליטו, ברניס בג’ו, סנדרה מילו

שפה: איטלקית, צרפתית

תרגום לעברית ואנגלית

בכורה: 08/06/2023

 

טריילר:

 

 

https://youtu.be/C9xfOhyLCnE

 

התגובות סגורות.

פועל על WordPress | ערכת עיצוב: Baskerville 2 של Anders Noren.

למעלה ↑

דילוג לתוכן