כל ילד חייב עפיפון

לקראת יום הילד הבינלאומי, המרכז העירוני לאמנות חזותית ע”ש ג’נוגלי, של האגף לתרבות ואמנויות בעיריית ירושלים יוצא בקמפיין:

כל ילד חייב עפיפון

כל ילד חייב עפיפון

יאנוש קורצ’ק, מחבר זכויות הילד.

ב- 19 בנובמבר בשעה 14:00, מוזמנים ילדים להפריח עפיפוני תפילה בכותל המערבי ולהפריח תקווה.

פעילות המשך תתקיים ב- 7 בדצמבר.

כל ילד חייב עפיפון

לאתר כל ילד חייב עפיפון

בשבוע הראשון של המלחמה, המרכז העירוני לאמנות חזותית ע”ש ג’ינוגלי של האגף לתרבות ואמנויות בעיריית ירושלים, תכנן לפתוח את התערוכה הבינלאומית מפולין “המלך מתיא”. תערוכה על בסיס הספר “המלך מתיא הראשון”, פרי עיטו של יאנוש קורצ’ק המספר על המלך מתיא וחבורת הילדים שלו שמשנה את העולם. מעטים יודעים שקורצ’אק היה הראשון שחיבר את זכויות הילדים ודאג להם הלכה למעשה.

לקראת פתיחת התערוכה הדפיסו בג’ינוגלי מאות עפיפונים עם הציטוט של קורצ׳ק: ״כל ילד חייב עפיפון״. משפט שאמר בביקורו בעין חרוד בשנת 1934 ומסמל את התקווה שראוי לה כל ילד. בתוכנית המקורית- תוכננו להתקיים סדנאות של ציור על העפיפונים שיופרכו במסגרת התערוכה. בג’ינוגלי לא ידעו שבאותה השבת של ה- 7.10 תוכנן להתקיים בניר עוז פסטיבל עפיפונים.

במציאות החדשה שנכפתה, המרכז העירוני ע”ש ג’ינוגלי של האגף לתרבות ואמנויות בעיריית ירושלים, יצא בקמפיין- ״כל ילד חייב עפיפון״, בו חולקו עפיפונים עם טוש כחול לילדים שציירו עליהם משאלות, תפילות וחלומות לילדים החטופים או לילדים בכלל שצריכים תקווה.

בשלב הראשון של הקמפיין חולקו כ – 2000 עפיפונים לבנים עם טוש כחול לילדים תושבי ירושלים ולילדים המפונים הנמצאים בעיר, בבתי מלון, בתי ספר בעיר ובמרכזה, עליהם הילדים מתבקשים לצייר משאלות, תפילות וחלומות לילדים החטופים או לילדים שצריכים תקווה. אגף התרבות והאמנויות בירושלים מקיים סדנאות ברחבי העיר ליצירת העפיפונים.

הילדים שמעוניינים בכך, יצטלמו עם העפיפון שיצרו והתצלומים יאצרו באתר אינטרנטי ייעודי, אותו פתחו עיריית ירושלים ומרכז ג’ינוגלי,  בצרוף הברכה אותה כתבו הילדים.

ילדים מהארץ ומהעולם שלא קיבלו את הערכה מוזמנים להכין עפיפונים מחומרים שקיימים בבית, לכתוב עליהם תפילות, להצטלם איתם, ולהעלות לאתר ולרשתות החברתיות עם התיוג #עפיפוני_תפילות_הילדים.

ביום ראשון, 19 בנובמבר בשעה 14:00 , אגף התרבות והאומנויות בעיריית ירושלים קוראים לילדים ולמשפחותיהם להפריח את עפיפוני התפילות שלהם בכותל המערבי.

ילדים בארץ ובעולם מוזמנים גם לצאת עם העפיפונים שיצרו ולהפריח את העפיפונים מהמרפסות, הגגות והגינות באזור מגוריהם. ולהפריח תקווה.

כל ילד חייב עפיפון

 

להרשמה ופרטים נוספים בוואטסאפ – 02-6331962

הפעילות תתקיים גם ב – 7 בדצמבר

על גלריית ג’ינוגלי

המרכז העירוני לאמנות חזותית ע”ש ג’ינוגלי של האגף לתרבות ואמנויות בעיריית ירושלים, נמצא בלב שכונת קטמון בירושלים והיא הגלריה היחידה בארץ לילדים. המשימה של הגלריה היא לאפשר לכל הילדים ללמוד ולהתבטא באמצעות האומנות. לאפשר לאומנות להיות כלי מחבר בין אוכלוסיות ומחשבות. (אנחנו יושבים בצומת בין שכונות מאוד שונות ומאתגרות).

הילה טימור אשור, יוצרת דוקו וכותבת. יזמית של פרויקטים בהם האומנות מחברת בין אנשים. החל מספטמבר 2022 מנהלת את הגלריה והמרכז מתוך אמונה שילדים הם הכוח המניע לשינוי חברתי ובגישתו של יאנוש קורצק שלימד כבר לפני 100 שנה איך לאהוב ילדים.

התגובות סגורות.

פועל על WordPress | ערכת עיצוב: Baskerville 2 של Anders Noren.

למעלה ↑

דילוג לתוכן