COME ABOUT: תערוכת מיצב וידאו מרתקת במוז”א

COME ABOUT: תערוכת מיצב וידאו המשלב אמנות חזותית ותנועתית

מוז”א, מוזיאון ארץ־ישראל, תל-אביב יציג לראשונה את “COME ABOUT”, עבודתה של אמנית הווידאו המצליחה לי ינור בתערוכה מיצב וידאו מרתק, המשלב אמנות חזותית ותנועתית.

המיצב מזמין לשוטטות פיזית ומטאפיזית. בחלל עצמו מוצגת זירה המכילה צורות מופשטות, משפטים קולנועיים ואמירות יומיומיות הנוטלים חלק במסע הזיכרון.

העבודה משלבת צילום, סאונד וכוריאוגרפיה
פתיחה לקהל: 25 בספטמבר 2024
אוצרת: דרורית גור אריה

לפעמים הזיכרון פוקח עין למראה אדווה קלה על פני המים, לפעמים לשמע צליל של מילה. בכוחם לחולל סיפור ולהקימו לתחייה מתוך תתמוֹכֶת הזיכרון וצעדי המחול: ביצירתה של לי ינור, מופעי הדימויים והיעלמותם פועמים כחוטי זיכרון סמויים, מעלים שאלות על כוחו של הדימוי לחקור את הזיכרון.

שם התערוכה, “COME ABOUT”, מרמז על תנועת התקדמות לא רציפה של סירה, בהשראת אביה של האמנית, שהיה רב חובל. השם משקף את הנושא המרכזי ביצירה – הגשם המתמיד המכה בגוף החי, במרחב ובטבע. גשם זה, בגווניו השחורים, מלווה במרחב הימי המשתנה, מעניק לתערוכה אווירה ייחודית ומהפנטת.

המיצב מזמין לשוטטות פיזית ומטאפיזית. בחלל עצמו מוצגת זירה המכילה צורות מופשטות, משפטים קולנועיים ואמירות יומיומיות הנוטלים חלק במסע הזיכרון. העבודה משלבת צילום, סאונד וכוריאוגרפיה, כשהגוף מופיע לסירוגין כמריונטה הנעה מתוך כורח פנימי.

האמנית לי ינור עבדה על המיצב כשלוש שנים, אך הוא התעצב באופן סופי לאחרונה, כשחלחלו אליו אלמנטים המרמזים על אירועים טראומטיים.

לי ינור מעלה שאלות על פירוק הגוף לחומר והרס הלינאריות של השפה, לוקחת את הצופים למסע מופשט המאתגר תפיסות מקובלות של זמן, מרחב וזיכרון.

לי ינור, ילידת 1963, היא אמנית חזותית, במאית וצלמת. היא למדה אמנות וצילום בבצלאל, במכון פראט בניו יורק ובאוניברסיטת פריז-8 (Paris-VIII). יצירתה משלבת באופן ייחודי אמנות פלסטית, צילום, מחול, מוזיקה, סאונד וטכנולוגיה, כאשר התנועה מהווה אלמנט מרכזי בעל נוכחות פילוסופית ופיזית בעבודותיה.

ינור זכתה בפרסים יוקרתיים, ביניהם פרס Coreografo Elettronic לווידאו-דאנס ופרס קונסטנטינר לצילום. סרטה “קפה עם פינה”, המתעד את פגישתה הייחודית עם הכוריאוגרפית פינה באוש, הוקרן בפסטיבלים ובמוזיאונים מובילים ברחבי העולם. עבודותיה הוצגו בתערוכות יחיד ובתערוכות קבוצתיות במוסדות אמנות מרכזיים בארץ ובעולם, כולל מרכז פומפידו בפריז, מוזיאון תל אביב לאמנות ומוזיאון הפיין ארטס בטאיפיי.


תערוכה “COME ABOUT”
מוז”א, מוזיאון ארץ־ישראל, תל־אביב
פתיחה: 25 בספטמבר 2024
נעילה: 10 בפברואר 2025

כתובת: מוז”א, מוזיאון ארץ־ישראל, תל־אביב. רח’ חיים לבנון 2, רמת אביב, תל אביב

מבואת מרכז רוטשילד

מחיר כרטיס: 52 ₪ | ילדים עד גיל 18: ללא תשלום | חיילים: ללא תשלום (בהצגת תעודת

חוגר) | סטודנטים: 35 ₪ | אזרחים ותיקים: 26 ₪

שעות פעילות:
שני, רביעי          10:00–16:00
שלישי, חמישי     10:00–20:00
שישי                 10:00–14:00
שבת                 10:00–18:00
בימי ראשון המוזיאון סגור
טלפון: 03-6415244

קרדיט צילום: שחף דקל

קרדיט: מתוך העבודה Come About: לי ינור

השאר תגובה

פועל על WordPress | ערכת עיצוב: Baskerville 2 של Anders Noren.

למעלה ↑

דילוג לתוכן