חלונות למדבר: תיירות חברתית וחוויתית בערד

רוחות מדבר רעננות נושבות לאחרונה בעיר הדרומית ערד, נושאות על כנפיהן בשרה חדשה בתחום התיירות – תיירות חברתית פחות המונית, השמה את הדגש על מפגשים אנושיים עם האנשים המקומיים בסלון ביתם.

17 אמנים בעלי תחומי ענין שונים כאוכל, אמנות, פולקלור, בריאות , סדנאות ועוד התאגדו לקהילה בשם ‘חלונות למדבר‘ בתמיכתה של מחלקת התיירות בעיריית ערד, והם פותחים את ביתם, לבם ואמנותם לתיירות אחרת חווייתית הנושמת את ההוויה התרבותית של הקהילה באופן בלתי אמצעי.

נחשפתי לקהילת חלונות למדבר בסיור שאורגן ע”י משרד התיירות בהשתתפותה של מנהלת מחלקת תיירות של עיריית ערד אנה סנדלר, מורה הדרך המעולה הלל אקוטונס , חברה בקהילת חלונות למדבר מרים אהרון עזריאל משוררת וסופרת ילדים,  עיתונאים ובלוגרים.

את סיורנו התחלנו בביתה של  שמחה מדר קפלן – פעמי תימן במדבר.

פגשנו אשה מקסימה מלאת שמחת חיים, מרץ וחיוניות אשר נתנה לנו לטעום (תרתי משמע) מהתרבות והווי החיים התימני.  התכבדנו בארוחת שבת מסורתית ושמענו מפיה את קורות חייה וקורות בני משפחתה שעלו ארצה בשנות ה- 50 מתימן מלווה במצגת על העלייה התימנית ארצה ובשירה משיריו של מורי שלום שבזי אחד מהמשוררים הגדולים בתימן המביעים כמיהה לא”י.

קבוצות ובודדים מוזמנים לאירוח ביתי ,לשמוע ,לטעום ולחוות את התרבות התימנית .

ליצירת קשר  שמחה מדר קפלן: טל. 052-8977099

20190519_102117

בביתה התארחה חברה לקהילה –  עליזה בן-נר אמנית טקסטיל

עליזה ספרה לנו  שציוריה הם תרגום של נופים על בד קנבס תוך שימוש בכל הסיבים הטבעיים – משי, צמר, כותנה. היא התגוררה עשר שנים בארה”ב, וניתן לראות שוני בין ציוריה שצויירו בארה”ב שירוק שלט בהם, לעומת ציוריה שצויירו בנוף המדברי שהצבע השולט בהם הוא החום. ציוריה הוצגו בתערוכות בארה”ב ובארץ במצדה ובים המלח. חלומה לחבר בין ארבע נשים לעבודה מסיבית וללמד אותן לצייר בשיטה שלה.

עליזה מזמינה אתכם  לבקר בביתה שהוא גלריה המעוצבת בסגנון מרוקאי .בית המספר כיצד הצליחה האמנית ליצור בשתי ידיה פנינת חמד מעוצבת ומרהיבה .הביקור כולל סיור בביתה המיוחד המאפשר הצצה אל יצירותיה והדגמה של תהליך היצירה.
האירוח כולל כיבוד קל.

ליצירת קשר: 054-3150526

סיור.jpg

בית האמנים של אלכס ואינה גוטמן

בביתם של אלכס ואינה האמנים ,שמענו על מקורות ההשראה שלהם ואיך האמנות שזורה בסיפור חייהם . אלכס יוצר סיפורים מברזל, אינה מציירת את הבריאה והבית שלהם הוא גלריה מלאת סיפורים המשתלבים זה בזה. הביקור באווירה ביתית ומסופר בעברית וברוסית לפי בחירה ,על כוס קפה וכיבוד קל. ניתן לרכוש ולהזמין יצירות אמנות של האמנים.

ליצירת קשר – 052-8414504

כאן תוכלו להתרשם מיצירותיו של אלכס http://www.ironstories.com/gallery

סיור

סיור                    סיור

 

מעשיות חימר בבית עמוס ורונית רדליך

ביתם של עמוס ורונית הוא גם גלריה ליצירות אמנות שמתחילה כבר מחצר הבית וונמשכת אל תוך הבית.  באירוח נחשפנו לעבודות פיסול המיוחדות של עמוס ולסיפורי הילדים של רונית . החוויה שולבה בסיור בגלריה, וזוג האמנים סיפר לנו על מקומות השראתם וסיפור חייהם. רונית הקריאה לנו  סיפור קצר מתוך ספרה ‘סיפורי סבתא – סיפורים שהתבשלו על פתיליה’ שתיאר את חוויות ילדותה בירושלים.
האירוח כולל כיבוד קל ושתייה.

ליצירת קשר – 053-7737562

סיור

סיור          סיור1

 

מיכל פרץ – בית הארחה ציפור המדבר

סעדנו את לבנו בארוחת צהרים עשירה וטעימה  בבית הארחה (גסטהאוס )של מיכל הממוקם בתוך שכונת וילות השוכנת בקצה הצפוני של העיר. מיכל פרץ, מורת דרך במקצועה ועוסקת בתיירות מזה 25 שנים. התשוקה הגדולה בחייה היא לטייל ולאסוף חוויות, אוהבת אנשים ואוהבת לארח, ולאחרונה החליטה לשלב בין האהבות ולהפוך את התחביב לעסק עצמאי.
בקומת הקרקע ממוקם סלון גדול מאובזר בטוב טעם, מטבח ופינת אוכל. בקומה הראשונה ממוקמים חדרי השינה.  בית הארחה מוקף בחצר מטופחת הכוללת פינות ישיבה, מדשאה ירוקה ועצי

למי הגסטהאוס מתאים?

· למטיילים ונופשים בארץ – יחידים, זוגות ומשפחות שמחפשים לינה במחיר שפוי
· לתרמילאים מרחבי העולם שמחפשים נקודת יציאה לטיולים במדבר ובים המלח
· לשביליסטים המטיילים לאורך שביל ישראל ומחפשים מקום להתארח על השביל
· לאירועים פרטיים סגורים כמו מסיבת רווקות, ימי הולדת או סדנאות מוזמנות מראש
· למשפחות וקבוצות קטנות שמחפשות מקום נעים להיות ביחד
· לרוכבי אופניים וג’יפאים שמחפשים מקום לשים את הראש אחרי מסלולים אתגריים באזור
· לערדניק’ים לשעבר שמגיעים לביקור של משפחה או חברים בעיר ומחפשים מקום לינה ביתי
· לאנשים שגרים רחוק ומגיעים במסגרת נסיעת עבודה לאזור

בית הארחה “ציפור מדבר”
הבעלים: מיכל פרץ
טלפון: 052-5958833
אתר: https://www.desertbird.co.il/desert-bird

סיור

 

רוני וולדמן פלח  – מסע עולמי במחול – מתימן לרג’סטאן

לאחר ארוחת הצהרים התרווחנו בסלון של בית הארחה ונהנינו ממופע הריקוד של רוני וולדמן פלח – מתימן לרג’סטאן. מופע ססגוני וחושני המספר לנו את סיפור חייה המתמקד במסע מחול אישי הנע בין תרבויות שונות ומציג סגנונות ריקוד שונים. המופע בו צפינו שילב סגנון ריקוד תימני אתני, פלמנקו בו התמחתה בספרד והודי.הופעתה של רוני לוותה במוסיקה , בתלבושות ריקוד ססגוניות ובהרבה שמחה.

ניתן להזמין סדנאות של ריקוד פלמנקו וריקוד רג’יסטאני-צועני בארץ ובחו”ל.

ליצירת קשר : 054-7893327

סיור1
גן הפסלים של יפה ואיציק גמליאל

איציק גמליאל אומן היוצר פסלים מרהיבים ביופיים ולרוב מפסולת מתכת. יפה ואיציק לקחו אותנו למסע מופלא, גדוש בסיפורים מרתקים, מתובלים בהומור עסיסי בין פסלי המתכת המרשימים. אכן גן חיות של פסלים ובמיוחד הג’ירפה ענקית והמפורסמת הגדולה מסוגה בעולם, ודרקון יורק אש בלילות. כל זה אל מול פני הנוף לים המלח העוצר נשימה.
האירוח כלל את עוגותיה הטעימות של יפה גמליאל ושתיה קלה.

ליצירת קשר: 052-2707031

סיור2

סיור            סיור1

 

יונת מדבר

בבית משפחת גמליאל פגשנו יונת הרוקחת סבונים וקוסמטיקה מצמחי המדבר. יונת ספרה לנו על תהליך ההתחברות לעצמה ולחלומותיה החל מילדותה בעיר הגדולה, דרך עזיבת לימודי דוקטורט בביולוגיה, לימודי תואר שני נוסף באתנו-בוטאניקה בנושא הרפואה המסורתית של הבדואים בנגב ועד הגעתה אל יונת מדבר.

יונת מזמינה אתכם אל בית המלאכה שלה המשקיף אל הנוף הבראשיתי של מדבר יהודה. המפגש יתחיל בסיור בסטודיו שבו תוכלו להריח ולחוש את המוצרים שלה. ניתן לשלב סדנא ממגוון הסדנאות: הכנת סבונים, קוסמטיקה טבעית, צמחי מרפא, רוקחות טבעית ואף להשתתף בהרצאה שלה על הרפואה המסורתית של הבדואים בנגב, או להצטרף אליה לסיור קליל להכרת צמחי המדבר.
ניתן לרכוש סבונים טבעיים ומוצרים נוספים.

ליצירת קשר- 052-2707031

סיור

 

אנה ליין Studio Coffee

לסיום הסיור ביקרנו בקפה גלריה חדש ומיוחד ברובע האמנים בערד studio coffee. בית קפה מיוחד בו הכל מיוצר במקום מחומרי גלם איכותיים וטבעיים החל מהלחמים, מטבלים, וכלה בקינוחים הטעימים ועל קירות בית הקפה תלויים ציורים.

בית הקפה נולד משיתוף פעולה בין אמן מאורגון שעלה ארצה לפני עשר שנים לאנה ליין עולה חדשה מניו ג’רסי שחלומה היה להקים בית קפה.

ליצירת קשר:  058-6275976 , סדן 7/3 רובע האומנים ‏ערד‏

https://www.facebook.com/studiocoffeearad/

היריעה קצרה מלסקור את כל בתי האירוח של חברי קהילת לחלונות למדבר, והנכם מוזמנים לבקר בדף הפייסבוק של חלונות למדבר:

https://www.facebook.com/windowstothedesert

 

 

 

התגובות סגורות.

פועל על WordPress | ערכת עיצוב: Baskerville 2 של Anders Noren.

למעלה ↑

דילוג לתוכן