טעימה מהחיים: על ידידות אוכל ומה שביניהם

הסרט טעימה מהחיים רוקם לצופה סיפור על ידידות מופלאה הנרקמת בין שף בעל מוניטין ומוכשר לבין נער הלוקה בתסמונת אספרגר, כשהאוכל החוט המחבר ביניהם.

טעימה.jpg

ארתורו שף מוכשר עטור שלושה כוכבי מישלן, שוחרר מבית הסוהר עקב התנהגות אלימה כשעליו לקיים עבודות שירות. הוא נשלח לתת שיעורי בישול לצעירים עם אוטיזם. שם הוא פוגש את גווידו עם אספרגר, בעל זיכרון מעולה לפרטים, חוש טעם נדיר למרכיבי האוכל ואהבה גדולה לבישול ולמטבח. לאספרגר של גווידו יש משמעות מטאפורית – לשניהם קושי להביע את רגשותיהם או להבין את רגשותיו של הזולת ומחשבותיו, להבין מוסכמות חברתיות וכללים בלתי כתובים. ארתורו היה שף בעל מוניטין ומוכשר הנוטה להסתבך במחלוקות, וגווידו חריג על ספקטרום האוטיזם המנסה להיראות נורמלי אך מתקשה לפרש נכונה סיטואציות חברתיות ומתייחס אליהן באופן לא מתאים.

טעימה.jpg

גווידו רוצה להתמודד בתחרות המיועדת לצעירים מתחת לגיל 25, וארתורו מתלווה אליו ומנחה אותו בהתחלה בחוסר רצון ובהמשך בתאווה גדולה. בין השניים נרקמת מערכת יחסים מיוחדת המתפתחת לידידות, מה שמשנה את הגורל של שניהם.

המסע המשותף יצר ביניהם קשר אנושי וחם עד כי לעיתים היה קשה להבחין מיהו החניך ומיהו החונך. מסע שלימד אותם מהי חמלה, הקשבה, סבלנות וסובלנות, ויתור, הבעת רגשות, שמירה על עקרונות והליכה עם האמת הפנימית יהיה המחיר אשר יהיה.

זהו סרט המחבר בין כישרון לבישול לחריגות, ושני אלה הולכים לא אחת יד ביד.

המשחק מעולה בעיקר של שני הגיבורים הראשיים  ויניציו מרצ’יוני כשף החונך ולואיג’י פגל – החניך בעל תסמונת האספרגר, מלווה בצילומים נפלאים של טוסקנה ומוסיקה נהדרת. עלילת הסרט מענגת ואופטימית המשאירה טעם טוב בפה.

במאי: פרנצ’סקו פלאשי | שחקנים: ויניציו מרצ’יוני, ולריה סולרינו, לואיג’י פדל | איטליה 2018

 

התגובות סגורות.

פועל על WordPress | ערכת עיצוב: Baskerville 2 של Anders Noren.

למעלה ↑

דילוג לתוכן