זה בידיים שלך: סרט על הזדמנות של פעם בחיים וכוחה של המוזיקה

פסנתרים מוצבים בכל רחבי העולם בתחנות הרכבת השונות, על מנת לעודד את היצירה המוזיקאלית ואת הנגינה הספונטנית כמוטיב ‘פשוט לנגן על הדרך’ ולהפוך את חווית הנסיעה לנעימה.

הנגינה על פסנתר המוצב בתחנת הרכבת, היווה השראה לבמאי הצרפתי לודוביק ברנאר, שנתקל בצעיר מנגן על פסנתר בתחנת הרכבת בפריז מנגן ואלס של שופן לסרט:

זה בידיים שלך

זה בידיים שלך

הסרט מגולל את סיפורו של מאתייה מלינסקי (ז’ול בנשיטרית) נער מפרברי פריז, שגדל במשפחה קשת יום וסביבה עבריינית, שניחן בכישרון מוזיקלי נדיר ואהבה רבה לכלי הפסנתר. עוד בהיותו ילד, בהניחו את שתי ידו על הקלידים, זיהה את הכישרון יוצא הדופן פסנתרן זקן במקום מגוריו שאמר לו: “הן הנכס הכי יקר שלך. הן יאפשרו לך להגשים את מה שלשמו נועדת“, והוריש לו את הפסנתר לאחר מותו.

3זה בידיים שלך.jpg

לאחר מותו של הפסנתרן הזקן הכישרון לא טופח, ומאתייה מתרועע עם חבריו העבריינים ומסתבך שוב ושוב עם רשויות החוק. אך, אהבתו לפסנתר לא דעכה והוא פורט על קלידי הפסנתר בתחנת הרכבת, שם כשרונו מתגלה ע”י פייר (למברט וילסון) מורה בכיר בקונסרבטוריון, שזקוק נואשות לטפח תגלית חדשה כדי לשפר את מעמדו המעורער בביה”ס ומעמד ביה”ס ברחבי המדינה.

4זה בידיים שלך

הוא מחלץ את מאתייה מישיבה בכלא תוך המרת עונשו בעבודות שירות בקונסבטוריון, ובהמשך ממליץ עליו בפני ההנהלה כמועמד היחיד לתחרות בינלאומית לנגינה על פסנתר, למורת רוחם של רבים בקונסבטוריון, וגם של מאתייה עצמו, שמטילים ספק ביכולתו של מאתייה לנצח בתחרות ולהביא חזרה את התהילה לביה”ס.

1זה בידיים שלך

מאתייה נכנס לעולם חדש עם כללים וקודים שונים, עובר סדרת חינוך מוזיקלית אצל ״הרוזנת״ הקשוחה (כריסטין סקוט תומס) ועל הדרך מתאהב באנה תלמידה בקונסרבטוריון שהאמינה ותמכה בו לאורך כל הדרך.

אמר הרב שלמה קרליבך : “כל מה שילד צריך, זה מבוגר אחד שיאמין בו”, ואילולא האנשים שזיהו את כישרונו והאמינו בו  ולמרות ספקנותו שהוא יצליח, מאתייה היה מידרדר לחיי הפשע ומבלה את חייו מאחורי סורג ובריח.

זהו גם סרט על כוחה של המוזיקה לרומם את מצב רוחו של אדם, לרפא, לגעת ולחבר בין אנשים.

למרות שהסרט צפוי הוא סרט מאוד מרגש בעל מסר חשוב המשלב בתוכו קטעים מוזיקליים מרגשים כקונצ’רטו לפסנתר מס’ 2 של רחמנינוב.

 

שחקנים / שחקניות למברט וילסון קריסטין סקוט-תומס ז’ול בנשיטרית
במאי/ת לודוביק ברנאר
הפקה תסריט: לודוביק ברנאר, ג’ואן ברנאר, צילום: תומא הארדמאייר, עריכה: רומן ריאול
ז’אנר קומדיה דרמה זר
אורך 105 דקות
שפה צרפתית
מקום / שנה צרפת / 2018
הגבלת גיל [הותר לכל] (All Permitted)
בכורה 13/6/2019

התגובות סגורות.

פועל על WordPress | ערכת עיצוב: Baskerville 2 של Anders Noren.

למעלה ↑

דילוג לתוכן