המבוך: מיצב אמנות ששבר שיא גינס מוצג במלון אלמא בזכרון יעקב

 

מיצב האמנות ״המבוך״  של האמן Ame72, המוצג על גג מלון ומרכז אמנויות אלמא בזכרון יעקב,  נכנס לספר השיאים של גינס כעבודת ה Street art הגדולה ביותר בעולם (Largest Stencil Artwork), גודלה של העבודה 267.74 מטר.

המבוך0.jpg

Ame 72 שבר שיא חדש וגבר על עבודת אמן מדובאי. שמו הפרטי של Ame72 הוא ג’יימס ואת שם משפחתו הוא שומר בסוד – בריטי במקור שחי כבר 13 שנים בישראל. ג’יימס (46) נולד וגדל סמוך למנצ’סטר בבריטניה, התחיל לצייר גרפיטי ב-1985. מאמין שהוא צריך לגרום לצופיו לחייך כשהוא מוחה על עוולות שונות- זה היה הרעיון שהוביל אותו לבניית “המבוך”, מיצב ענק שכשמו כן הוא – אפשר ללכת בו לאיבוד.

המבוך2

הקשר עם אלמא נוצר כשהגיע למלון, בפגישה עם הבעלים, האספנית לילי אלשטיין, סיפר על הרעיון ולילי התלהבה – Ame 72 ניסה לחשוב על משהו מחוץ לקופסה, הרעיון שלו היה לקחת ‘חתיכות’ מהרחוב וליצור מהן מעין מבוך מלא אפשרויות (במקור הרעיון היה לבנות אותו מבטון של ממש, אבל זה לא התאים לגודל לכן השתמש בפאנלים של אלומיניום, מה שאפשר לו גם לשחק אתו כל הזמן: להזיז את הקירות וליצור מסלולים חדשים)

המבוך1

בישראל, פועל ג’יימס-איים על הקירות בתל אביב, בעיקר בחלקה הדרומי של העיר – אלה עבודות רחוב גדולות וצבעוניות מאוד, ולרוב מככבות בהן דמויות לגו שנצבעות בגוונים פופיים ואטרקטיביים.

ג’יימס לא מצייר רק בתל אביב, עבודותיו נמצאות היום בערים שונות בעולם כמו: לונדון וניו יורק, הוליווד ועוד ואף על גדר ההפרדה. עבודותיו הצבעוניות עוסקות בעוולות חברתיות שונות ומעלות ביקורת על החברה הצרכנית.
Ame72 מסר: “קשה לתאר את התחושה שמתלווה לקביעת שיא עולם חדש. הייתי אומר שזה מדהים וסוריאליסטי בו זמנית. מהרגע שגינס אישרו את השיא ביום חמישי, הטלפון שלי לא מפסיק לצלצל. היינו ערים כל הלילה וקיבלנו שיחות מרחבי העולם, אספן אמנות אפילו הציע לקחת את The Maze לסיור ברחבי ארה”ב. הפרויקט כולו התחיל בפגישה באלמא – מלון ומרכז אמנויות, עם הבעלים לילי אלשטיין שהשתתפה מיד בחזון שלי ליצור משהו שמעולם לא נעשה בעבר והעניקה תמיכה מלאה בכדי שזה יקרה.”

המבוך

לילי אלשטיין, הבעלים של מלון ומרכז אמנויות אלמא מסרה: “את ג׳יימס הכרתי במפתיע, כשבא לבקר אצלנו ב״אלמא מלון ומרכז לאמנויות״ בזיכרון יעקב, הוא הציע ליצור כאן ציורי קיר. שמחתי לארח אותו ולתת לו את כל התנאים ליצירה, והתוצאה מדהימה. זה תפקיד מרכז אלמא, להציג אמנות ישראלית ובינלאומית. ליוויתי את ג’יימס במהלך עבודתו על היצירה – שאף היא כמו כל עבודותיו נושאת מסר חברתי חשוב. אני נרגשת על כניסתו לספר השיאים של גינס ומזמינה את הקהל הרחב לבקר ולראות את העבודה.”

אלמא – מלון ומרכז אמנויות בזכרון יעקב – הינו קומפלקס יחידי מסוגו בארץ המשלב בין אמנות לאירוח ומייצר חוויה בלתי נשכחת. אל מול נוף עוצר נשימה של הים התיכון, על למעלה מ-113 דונם בין גבעות זכרון יעקב מתפרש הקומפלקס אשר המבנה המרכזי בו נחשב לאחד משיאי היצירה הארכיטקטונית בישראל ואף זיכה את מתכננו, יעקב רכטר, בפרס ישראל לאדריכלות. במלון 95 חדרים, והוא שוכן על רכס הכרמל ומשתרע על למעלה מ 100 דונם של שטח פתוח וחורש טבעי אל מול נוף עוצר נשימה של הים התיכון.

המלון נולד מחיבור חד פעמי בין מבנה שהוא מופת ארכיטקטוני ובין תחושת שליחות ואהבה גדולה לתרבות ואמנות של הגב’ לילי אלשטיין, העוסקת רוב חייה בקידום אמנות.

במלון מוצג אוסף האמנות האישי של הגברת אלשטיין, הכולל עבודות של מיטב האמנים הישראלים וכן התערוכה “הליכה בקו ישר” מתוך אוסף גלריית גבעון, הכוללות עבודות רבות.

ניתן לתאם סיור מודרך בעלות של 35 שקלים בתיאום מראש, מדי יום בין השעות 10:00 – 12:00.
בין 14:00 – 16:00 ניתן להגיע לסיורים ללא הדרכה וללא תשלום.

אלמא – רח’ יאיר 1 , זכרון יעקב
04-630-0111 / פקס: 04-630-0112
בקרו אותנו בעמוד הפייסבוק ובאתר אלמא

התגובות סגורות.

פועל על WordPress | ערכת עיצוב: Baskerville 2 של Anders Noren.

למעלה ↑

דילוג לתוכן