תערוכת “הבנאים – זאת המנגינה שלנו” במוזיאון מגדל דוד – חוזרת!

מוזיאון מגדל דוד מכריז על פתיחת שערי המוזיאון לקהל הרחב עם תערוכת “הבנאים – זאת המנגינה שלנו”, סיורים מרתקים והרצאות ייחודיות

נובמבר 2020

בהתאם להנחיות משרד הבריאות ולצד פרויקט השימור וההתחדשות הגדול במוזיאון, מוזיאון מגדל דוד בירושלים, פתח מחדש את שערי המוזיאון לקהל הרחב וחוזר להציג את תערוכת “הבנאים – זאת המנגינה שלנו”– תערוכה מוזיקלית ייחודית המספרת את סיפורה של משפחת בנאי, מציע סיורי חורף ברחבי העיר ירושלים ומגוון הרצאות ייחודיות.

התערוכה, “הבנאים – זאת המנגינה שלנו”, עוקבת אחר יצירתם של בני משפחת בנאי, יצירה ששורשיה בתרבות היהודית-פרסית בשיראז, אך היא עולה ומתגבשת בתוך הווי ירושלמי מתהווה. לאורך השנים וההיסטוריה, הפכה יצירתם של בני המשפחה לראי התרבות הישראלית, והיא בה עמוד תווך גם היום.

התערוכה מציעה למבקרים חוויה מוזיקלית ייחודית של קולות, צלילים ומראות, המספרים את קורותיה של משפחת בנאי, שסיפורה הוא הסיפור של כולנו. הסיפור של משפחת בנאי מתחיל בפרס של סוף המאה ה-19, ממשיך אל שכונות שוק מחנה יהודה, משוטט בין נופי הילדות, במרחבי ההשראה, באירועים ההיסטוריים ובהווי המשפחתי חוצה הדורות. לרגל הפתיחה המחודשת, המבקרים בתערוכה לאורך חודש נובמבר, זכאיים לקבל קטלוג מיוחד של התערוכה.

בימים אלו ובהליך היסטורי, המוזיאון, נמצא בעיצומו של פרויקט שימור והתחדשות הגדול והמקיף בישראל, בעלות של 40 מיליון דולרים, הכולל את שימור המצודה העתיקה, חידוש הפארק הארכיאולוגי, הקמת מרכז מבקרים חדש, הקמת גלריות חדשות, חידוש תשתיות, הקמת תצוגת קבע חדשה, חשיפת חפירות ארכיאולוגיות חדשות ושיפור נגישות. הפרויקט עתיד להסתיים בשנת 2022.

על כן, מלבד מתערוכת “הבנאים – זאת המנגינה שלנו”, המוצגת במוזיאון, רחבת המוזיאון תהיה סגורה לקהל הרחב. יחד עם זאת, המבקרים יוכלו לקבל הצצה לתהליך המרתק של שימור וחידוש המוזיאון.   

בנוסף, מוזיאון מגדל דוד אשר מספר את סיפורה המלא של ירושלים, מקיים סיורים ייחודים ומגוונים אשר חושפים את סיפורה המרתק של העיר. הסיורים הינם בשיתוף משרד ירושלים ומורשת.

להלן סיורי החורף הקיימים:

  • ירושלים בגאון: הנני כאן – סיור ממשכנות שאננים עד לנחלת שבעה בעקבות שיריו של יקיר העיר ירושלים יהורם גאון (חמישי- שישי, 12/11/20, 04/12/20). במסגרת הסיור יקבל כל משתתף שובר קפה ומאפה וכרטיס כניסה לתערוכת הבנאי בחינם.
  • הר הבית – מבט מקרוב – סיור מודרך בהר הבית – הסיור עובר לאורכו ורוחבו של מתחם ההר וסוקר את סיפורם של המבנים הארכיטקטוניים, מהמרהיבים והיפים בעולם (שני- שלישי, 16/11/20, 29/12/20).
  • לא רק מרק –  סיור מחמם לב למבוגרים במרכז העיר ירושלים, בין סמטאות אבן צרות, גינות נסתרות ובמקומות מיוחדים בהם מכינים מרקים טבולים ומטובלים בסיפורים (חמישי, 19/11/20, 10/12/20). במסגרת הסיור יקבל כל משתתף שובר קפה ומאפה וכרטיס כניסה לתערוכת הבנאי בחינם.
  • אני וסימון ומואיז הקטן – סיור במרכז העיר ובשוק מחנה יהודה בעקבות הזיכרונות והגעגועים של יוסי בנאי לימי ילדותו בירושלים, דרך אתרים המופיעים בשיריו וספריו. (חמישי, 26/11/20, 03/12/20). במסגרת הסיור יקבל כל משתתף שובר קפה ומאפה וכרטיס כניסה לתערוכת הבנאי בחינם.

בנוסף, מוזיאון מגדל דוד מציע את “קיצור תולדות ירושלים”, סדרת הרצאות מקוונות ייחודית בשילוב סיורי שטח מרתקים בעיר. מסע מרתק בזמן העובר בין הרגעים הגדולים, התהפוכות וההתפתחות של אחת מהערים העתיקות והמרתקות בעולם.

שישה סיורים המשלימים סדרה זו:

ירושלים בימי הבית השני, יום רביעי 18/11

ירושלים בתקופה הרומית ביזנטית, יום רביעי 25/11

האסלאם וירושלים, יום רביעי 9/12

ירושלים בעת החדשה, היציאה מהחומות ותקופת המנדט , יום רביעי 23/12

סיפורה של ירושלים בשנים 1948-1967, יום רביעי 30/12

מחיר הסיורים: 85 ₪

ההרצאות המקוונות הבאות בסדרה:

17/11 התקופה המוסלמית הקדומה ד”ר ירון עובדיה

24/11 התקופה הצלבנית- איובית – ממלוכית ד”ר עמיחי שוורץ

1/12 התקופה העות’מנית – תמר הירדני

08/12 תקופת המנדט הבריטי – תמר הירדני

22/12 ירושלים בין 1948-1967- ד”ר שמואל בהט

הרצאות מקוונות תתקיימנה בימי שלישי, בין השעות 18:00-20:00 ועלותן 45₪.

לאורך השנים, מוזיאון מגדל דוד עבד יחד עם מומחים רבים על מנת להנגיש את המוזיאון לבעלי מוגבלות בדרך הטובה ביותר וזאת כדי שכל אחד ואחת יוכלו ליהנות מחוויית המוזיאון יחד עם משפחותיהם. פרויקט השימור והתחדשות במוזיאון כוללות, כאמור, גם עבודות מתקדמות לשיפור נגישות, עבודות שיהוו אבן פורצת דרך בנגישות אתר היסטורי כמו שטח המוזיאון. בעבר הקים המוזיאון את הפורום לנגישות במוזיאונים בירושלים וכיום משתף את היוזמה עם מוסדות נוספים בישראל. יחד עם מועצת המוזיאונים בישראל ובתמיכת השגרירות האמריקאית בישראל, מוזיאון מגדל דוד משיק את הפורום הלאומי הראשון לנגישות והכללה במוזיאונים. הפורום, בהובלת מוזיאון מגדל דוד, יתכנס לראשונה במתכונת וירטואלית ב- 18 בנובמבר וידון כיצד השפיעה מגפת הקורונה על נגישות במוזיאונים.

מנכ”לית מוזיאון מגדל דוד, אילת ליבר: “בימים אלו, בהם העולם עובר שינויים רבים, מוזיאון מגדל דוד ממשיך עם הפנים קדימה, אל עתיד המוזיאון ב- 30 השנים הבאות. המוזיאון נמצא בעיצומו של פרויקט התחדשות היסטורי ואנו נרגשים מההליך כמו גם, מפתיחת דלתות התערוכה על משפחת בנאי, סיורי החורף המגוונים וסדרת ההרצאות הייחודית. אנו מזמינים את הקהל הרחב להגיע ולהנות מהתערוכה המרתקת, מהסיורים ומההרצאות בימים אלו ובתקווה לחזרה לשגרה מלאה. אנו מחכים לכם. התגעגענו”.

מחירי הכניסה למגדל דוד, לתערוכה “הבנאים – זאת המנגינה שלנו”: 40 ₪ למבוגר, 18 ₪ לילד. מדריך קולי בעברית ובאנגלית כלול במחיר הכניסה.

שעות הכניסה:

בימים שני, שלישי, רביעי ושבת בשעות 10:00-16:00 ( ניתן להישאר עד השעה 17:00)

יום חמישי בשעות 10:00-18:00 ( ניתן להישאר עד 19:00)

יום שישי בשעות 10:00-14:00 ( ניתן להישאר עד השעה 15:00)

בימי א’- המוזיאון סגור.

שימו לב מוזיאון מגדל דוד פועל תחת הנחיות התו הסגול ותוך התחייבות לכללי חיטוי וניקיון קפדניים. יש לרכוש כרטיסים מראש.

תערוכת “הבנאים – זאת המנגינה שלנו” אינה נגישה לכיסאות גלגלים ומתחם המוזיאון סגור לרגל תהליך ההתחדשות.

הכניסה מגן דוד, הכניסה המערבית למגדל דוד הממוקמת בצמוד לרחבת שער יפו, בקצה קניון ממילא.

הזמנות, פרטים נוספים ושעות הכניסה העדכניות

ניתן למצוא באתר המוזיאון ובטלפון 2884*

התגובות סגורות.

פועל על WordPress | ערכת עיצוב: Baskerville 2 של Anders Noren.

למעלה ↑

דילוג לתוכן