המזל והעתיד מספרים סיפור אהבה בסרט אלת המזל

‘יש לי חלום שכל בני האדם יהיו שווים’ אמר מרטין לותר קינג, וכיום חלומם של זוגות חד מיניים רבים להפוך להורים, הם אינם מוותרים על חלומם ופועלים נחרצות למימושו.

אך, מה קורה כאשר ההורות מגיעה בהפתעה מתוך רצון לעזור לחברה במצוקה ואיך היא משפיעה על מערכת הזוגיות הנמצאת במשבר חריף ועל סף פירוק? האם מערכת יחסים יכולה לחדש את עצמה? עד כמה הורות היא ענין של רגש, אחריות ומוסר ולא ענין גנטי?

בסוגיות רגישות אלה עוסקת המלודרמה ‘אלת המזל‘ של הבמאי הטורקי פרזן אוזפטק שזכה בסרט הטוב ביותר לשנת 2020 בפסטיבל הקולנוע האיטלקי בארצות הברית והמבוססת על סיפורו האישי של הבמאי.

הסרט זכה גם בפרס דוד דונטלו לשחקנית ולשיר הטובים ביותר 2020, פרס סיאק הזהב, לסרט, לשחקן ולשיר הטובים ביותר 2020 ולפרס מבקרי הקולנוע האיטלקיים לשחקנית הראשית, פס הקול והשיר הטובים ביותר.

אלסנדרו (אדוארדו לאו Edoardo leo) וארטורו (סטפנו אקורסי Stefano Acorrsi) הנמצאים בזוגיות, נענים לבקשתה של חברתו הטובה של אלכסנדרו אנה מריה (יסמין טרינקה Jasmine Trinca), לטפל בשני ילדיה למספר ימים בעת שהותה לצורך בירור רפואי בביה”ח.

למרות שאלכסנדרו וארטורו לא דמיינו את עצמם כהורים ואבהות לא היתה אחת מהפנטזיות שלהם, נרקמת בינם לבין הילדים מערכת יחסים חמה ואוהבת. אך בו בעת התשוקה בין אלכנסדר וארטורו נעלמה ממערכת היחסים שלהם והם מוצאים את עצמם על סף פירוק הזוגיות עקב גילוי של בגידה. על כן, כשאנה מריה בקשה מהם להמשיך לטפל בילדיה הם סירבו ובקשו ממנה למצוא פתרון אחר לילדיה.

מה יהיה בגורלם של הילדים? מה יקרה למערכת הזוגיות בין אלכסנדרו לארטורו? מה יקרה לאנה מריה? עד כמה ליד המזל היתה יד בסיפור? מה סודה הפלאי של אלת המזל על שמה נקרא הסרט?

התחלת הסרט קודרת ומסקרנת המשאירה את הצופה במתח לאורך כל הסרט ובאה לידי פתרון בסופו של הסרט. פסקול הסרט נהדר ומורכב ממוסיקה מקורית שהלחין פסקאולה קטלאנו, מלחין איטלקי עטור פרסים ושזורים בו חמישה שירים המלווים את הסרט, ביניהם השיר הנפלא “ירח יהלום”, שירם של הזמרת מינה והיוצר איבנו פוסטאי, הלקוח מאלבומם “מינה, פוסטאי”.

זהו סרט נוגע על רגשות, התמודדות עם אחריות גדולה ועל ההגדרה החדשה לאהבה והורות.

לצפייה בטריילר:

יוצרים:

בימוי :             פרזן אוזפטק

סיפור :             ג’יאני רומולי, פרזן אוזפטק

תסריט:             ג’יאני רומולי, סליבה אנפיאני, פרזן אוזפטק

צילום:              ג’יאן פיליפו קורטיצ’לי

עריכה:             פייטרו מורנה

מוסיקה:           פסקואלה קטלאלנו

הפקה:             וורנר ברוס איטליה, R&C  הפקות, פארוס פילמס

שחקנים:

ארטורו:            סטפנו אקורסי Stefano Acorrsi

אלסנדרו:         אדוארדו לאו Edoardo leo

אנה מריה :      יסמין טרינקה Jasmine Trinca

מרטינה:           שרה צ’יוקה

אלסנדרו:          אדוארדו בראנדי

אלנה מוסקרה: ברברה אלברטי

אסרה:              סרה ילמז

איטליה, 2020, 118 דקות

איטלקית, תרגום לעברית

החל מ-23 לספטמבר בסינמטק תל אביב וברחבי הארץ

הסרט מופץ על ידי סרטי נחשון בע”מ

הקליפ שערך פרזן אוזפטק לשיר הנושא , “ירח יהלום”  בביצוע הזמרת מינה :

התגובות סגורות.

פועל על WordPress | ערכת עיצוב: Baskerville 2 של Anders Noren.

למעלה ↑

דילוג לתוכן