נאמנות: האם אדם יכול להיות נאמן לדבר הגדול מהמדינה שלו?

סרטו של הלייה קיסטראן נאמנות Faithful מבוסס על סיפור אמיתי שהתרחש בשנת 1956, בזמן המאבק המזוין בין צרפת לתנועות עממיות אלג’יראיות, ועוסק בשאלה – האם אדם יכול להיות נאמן לדבר הגדול מהמדינה שלו?

הדרמה ההיסטורית שהתרחשה בשנת 1956, מגוללת את סיפורו יוצא הדופן של פרננד איבטון (ונסן לקוסט), סיפור שלא השאיר חותם על המלחמה שמעולם לא נקראה מלחמה, אלא רק על ידי האלג’יראים שראו בה את מלחמת השחרור של אלג’יר, ועולה בימים אלה לאקרנים בעיבוד לספרו של ג’וזף אנדראס “למען אחינו הפצועים” שנכתב עליו.

שתי אהבות היו בחייו של איבטון – לאשתו הלן (ויקי קריפס) אותה הכיר לפריז ולאלג’יר בה התגוררו. אהבות שיצרו מתח רב בין המחוייבות הפוליטית שלו ובין הסיכונים שהוא נטל שאיימו על אשתו ומשפחתו.

בני הזוג המאוהבים היו מודעים לאווירה המתוחה ששררה סביבם ולסיכונים הרבים, ולמרות זאת, איבטון לא השלים עם חוסר הצדק כלפי האלג’יראים המוסלמים שנבע מהמבנה ההיררכי של החברה הקולוניאלית שבה המוסלמים נחשבו ל”ילידים” שמנעה מהם את הזכויות המגיעות להם.

הוא החליט לפעול להעלאת המודעות למצבם של האלג’יראים המוסלמים ולתת תקווה לחלומותיהם מתוך אמונה שזה הדבר הנכון לעשותו למרות שאמנם הוא חי כאלג’יראי אבל הוא לא דיבר ערבית. ב- 14 לנובמבר 1956 הוא הסכים לשתול פצצה של המחתרת האלג’יראית בתאו בחדר ההלבשה של חברת הגז בה עבד, הוא נעצר והועמד למשפט ראווה. למרות ניסיונו לעשות מעשה גבורה למען החברה האלגיראית הוא לא זכה לתמיכה ציבורית והתקשורת והאינטלקטואלים לא יצאו להגנתו.

רק אשתו הלן שנחשבה כמי שנשואה ל”בוגד”, סירבה לנטוש אותו לגורלו ועמדה לצידו לאורך כל הדרך.

הסרט נאמנות מאפשר לחוות את הסיפור המיוחד ויוצא הדופן של פרננד איבטון ומעלה שאלות מהותיות כגון: המודעות למאבק פוליטי, מהי המדינה שלי והאם היא קיימת בכלל וההבחנה בין כוונה ומעשים.

בימוי: הלייה קיסטראן

תסריט: קטל קילוורה, הלייה קיסטראן, בשיתוף אנטואן בארו. מבוסס על ספרו של ג’וזף אנדראס “על אחינו הפצועים”

צילום: הישאם אלאווה

מוסיקה: אמלי סורנין

הפקה: לה פילס דה בלייה

שחקנים

פרננד: ונסן לקוסט

הלן: ויקי קריפס

ז’אן קלוד: ג’ול לגלנד

צרפת, בלגיה, אלג’יר 2022, 100 דקות

תרגום לעברית ואנגלית

החל מן 11 לאוגוסט בסינמטק תל אביב וברחבי הארץ

הפצה בישראל קולנוע חדש

טריילר:

.

התגובות סגורות.

פועל על WordPress | ערכת עיצוב: Baskerville 2 של Anders Noren.

למעלה ↑

דילוג לתוכן