הצגת הקולנוע האחרונה: המרדף אחר חלומות מסך

בשבוע שעבר עלה לאקרנים הסרט הצגת הקולנוע האחרונה בבימויו של פאן נלין, הבוחן נושאים של חברות, זיכרונות ילדות וכוחו של הקולנוע לקרב בין אנשים.

הצגת הקולנוע האחרונה

הסרט, הצגת הקולנוע האחרונה, מגוללת את סיפורו של סמאי בן התשע (בהבין רבארי) הגדל בכפר קטן ונידח בהודו, שבו מקור הבידור היחיד הוא בית הקולנוע המקומי, המעניק לתושבי הכפר סוג של מילוט ולו לשעתיים, מחיי היום יום הקשים לעולם של פנטזיה, מוסיקה וריקודים.

חייו של סמאי מתהפכים לאחר שצפה עם אביו בסרט דתי. הוא נשבה בקסם ובפלא של הקולנוע, ולמורת רוחו של אביו, הוא מתגנב לבית הקולנוע יום אחרי יום כדי לצפות בסרטים, עד שהוא מתגלה ע”י בעלי בית הקולנוע ונזרק החוצה בבושת פנים.

הצגת הקולנוע האחרונה

הוא מתיידד עם המקרין פאזאל (בהשווש שרימיל), שבתמורה לקופסת האוכל שלו, פאזאל מאפשר לו גישה לתא ההקרנה שבו סמאי רחב העיניים צופה בעולם הנפרש לפניו על המסך הגדול, ומבין כיצד נוצרים סרטים – סיפורים שהופכים לאור, אור הופך לסרטים, וסרטים לחלומות.

הצגת הקולנוע האחרונה

כשהקרנת הסרטים עוברת מצלולואיד לדיגיטלי ובית הקולנוע עומד להיסגר סמאי לא מוותר על החלום, הוא ממשיך לחלום בגדול וגורם לאחרים לחלום בגדול גם כן. הוא מגייס את חבריו לבנות מנגנון הקרנה משלהם תוך התמודדות עם אתגרים רבים בדרך להגשמת החלום.

למרות שהסרט הוא סיפור מקומי מלא רגש על ילד קטן שחלם להיות פעם אדם בעל חשיבות הוא אוניברסלי בנושא שלו, תזכורת לתמימות הילדות ולקסם האוניברסלי של הסרטים המעניקים לנו צוהר של שמחה, תמימות, רעננות, אור ותקווה.

הסרט מעניק לנו מבט נוסטלגי לאחור על תור הזהב של הקולנוע ההודי, ובו בזמן, פרשנות על מצבה הנוכחי של תעשיית הקולנוע והזמנים המשתנים.

צוות השחקנים מעולה ובמיוחד של השחקן הראשי סמאי שמספק לנו הופעה מרגשת ונוגעת ללב.

הסרט המבוסס בחלקו על ילדותו של הבמאי בכפר הנידח בגוג’ראט (המדינה המערבית ביותר בהודו) נבחר לייצג את הודו בטקס פרסי האוסקר 2023 – ברשימה המצומצמת לסרט הבינלאומי הטוב ביותר.

טריילר:

https://youtu.be/gERXew678Os

 

יוצרים
בימוי , תסריט ועיצוב: פאן נאלין NALIN PAN
צילום: סופניל ס. סונאונה
מוסיקה מקורית: סיריל מורין
שחקנים: ריצ’ה מינה, רהול קולי, טיה סבסטיאן
הפקה: יאש קונסי , הרמט צ’נדורי , שובהאם פנדיה,
מפיקים שותפים: וירז’ני לקומב, אירק דופון
הפקה: פאן נאלין, בהיר מומיה, מארק דואלה

שחקנים
סמי: בהבין רבארי
פאזאל: בהשווש שרימיל
באאה: רשימה מנה
באפוג’י : דיפן רוול
מנהל קולנוע גלאקסי: פארש מהטה.
הודו, צרפת, ארה”ב – גוג’ראטית )הודית( בתרגום לעברית. 110 דקות .
החל מ- 26 בינואר בסינמטק תל אביב וברחבי הארץ
הפצה בישראל סרטי נחשון ורד קייפ בע”מ.על 

 

התגובות סגורות.

פועל על WordPress | ערכת עיצוב: Baskerville 2 של Anders Noren.

למעלה ↑

דילוג לתוכן