הריקוד האחרון: לעוף על החיים

הסרט הריקוד האחרון בבימויה של דלפין להריצי, הוא על האומץ לעוף על החיים.

הריקוד האחרון

 

הסרט הריקוד האחרון מגולל את סיפורו של ז’רמיין (פרנסואה ברליאן), פנסיונר בן 75 המבלה את חייו בבורגנות מתוקה. אשתו ליז דואגת לכל ענייני הבית, ובשעות הפנאי היא רוקדת מחול בלהקתה של לה ריבוט רקדנית, כוריאוגרפית ואמנית ממוצא ספרדי המגלמת בסרט את עצמה.

כאשר ליז מתה בפתאומיות, ילדיו לא עוזבים אותו לרגע ולא נותנים לו מנוח. הם מציפים אותו בטלפונים, מבקרים אותו באופן תכוף ופתאומיות, מחליטים עבורו דברים, שכנתו מביאה לו מידי יום ארוחות ועוד – ז’רמן מרגיש חנוק, שהחופש נלקח ממנו.

הוא מחליט להצטרף ללהקת הריקוד בה רקדה אשתו – לה ריבוט, לאור הבטחה שנתן לה שמי שילך לעולמו ראשון ישלים את הפרוייקט שהתחיל בן זוגו, וגם כמוצא לברוח מהלפיתה החונקת והדואגת של ילדיו.

בהתחלה הוא היה גמלוני בצעדיו ועם הזמן הוא ראה כיצד חלקים גדולים של גופו זזים, הוא חש את הקשר של הגוף שלו עם הרצפה, עם חפצים שהיו על הבמה, עם הרקדנים האחרים וגם עם חלקים ממנו עצמו. הוא התוודע מחדש לגוף שלו ולמד להביע את עצמו בתנועה. אבל לא רק, הוא גם ראה בתנועות הריקוד שלו ושל הרקדנים את אשתו והוא המשיך להרגיש אותה קרוב אליו. הריקוד היווה עבורו מימד טיפולי בו הגוף שלו ריפא את נפשו הפצועה והדואבת.

אחד ממקורות ההשראה לסרט קיבלה הבמאית דלפין להריצי מסבא שלה, שבגיל 97 הוא מלא חיים ועם המון תשוקות, והבחירה בדמותו של ז’רמן שהינו בגיל העמידה, המתארת אותו בעדינות ובכנות ראויה לשבח. הבמאית מאמינה שכל אחד יכול לרקוד. לדבריה “אמנות המחול היא אמנות מאד פנימית, אמנות שבו היחיד מתמודד מול עצמו. זו מטאפורה מאד יפה לחיים. והוא מייצר מרחב למפגש עם אחרים דבר שהוא די נדיר היום. אתה רק צריך לשחרר ולתת לעצמך”. 

הסרט נוגע ללב וריאליסטי כאחד, המראה שגם כשחווים שבר גדול בחיים, עדיין יש תקווה לחיים מספקים, למצוא תשוקות חדשות ולהמשיך להתקדם, גם כאשר הדרך קדימה נראית לא ודאית, ובכל גיל!

זהו סרט שיישאר עם הצופים הרבה אחרי שהקרדיטים יתגלגלו..

 

 

צוות אמנותי

תסריט ובימוי: דלפין להריסי

צילום: הישאם עלווי

עריכה: ניקולא רמפל

מוסיקה מקורית: ניקולא רבאוס

הפקה: בוקס פרודקשין נייק פרודקשן ועוד

שחקנים

ז’רמן: פרנסואה ברליאן

סמיר: קייסי מוטט- קליין

לה ריבוט בתפקיד עצמה

מתייה: ז’אן בנואה אייה

מרג’ן: דבורה לוקומואנה

זוכה פרס חביב הקהל, פסטיבל לוקרנו 2022.

שוויץ 2022 , 84 דקות , צרפתית , תרגום לעברית ואנגלית

החל מ 16.3 בסינמטק תל אביב וברחבי הארץ

הפצה בישראל: קולנוע חדש

טריילר:

התגובות סגורות.

פועל על WordPress | ערכת עיצוב: Baskerville 2 של Anders Noren.

למעלה ↑

דילוג לתוכן