Umami: על סוד כוחו של ה Umami במרק הראמן

סרטו של הבמאי סלוני סוו Umami, עוסק בהבדל התרבותי בגישה לחיים בין המערב למזרח והחיפוש אחר סוד כוחו של ה – Umami

סרט - אומאמי

הסרט מגולל את סיפורו של גבריאל קרווין (ז’ראר דפרדייה) שף מפורסם בצרפת שמסעדתו מקבלת את כוכב המישליין השלישי שלה. בניגוד להצלחתו המטאורית כשף חייו האישיים קורסים. אשתו לואיז (סנדרין בונייר) שוכבת עם מבקר אוכל (אנטואן דולרי) באופן גלוי ויחסיו עם שני בניו נינו (רוד פרדו) וז’אן (בסטיאן בויון) מרוחקים ככוכבים. האדם היחיד שהוא מרגיש קרוב אליו הוא ספק הצדפות שלו רופוס (פייר ריצ’רד), אתו הוא אוהב לשוחח לצד צדפות טריות וכוס שתיה חריפה.

ז'ראר דפרדייה ופייר ריצ'רד

באחד הערבים מבצע רופוס בגבריאל היפונזה. גבריאל  נזכר בהפסד הצורב לשף היפני מוריטה (קיוזו נגטסוקה), בתחרות שהתקיימה שנים רבות קודם לכן, בה השף היפני זכה במקום הראשון בעזרת הטעם החמישי האומאמי במרק הראמן. הוא יוצא למסע בחיפוש אחר הפנטזיה מן העבר שתתן לו מנוח לנפשו ולהבין מה סוד כוחו של האומאמי בשיפור ושידרוג טעם האוכל.

מרק ראמן

הוא פוגש בשף היפני שלא מתלהב ממחמאותיו ומתנכר ממנו בתחילה, והמראה לגבריאל גישה שונה לחיים ולקריירה לעומתו, הבאה לידי ביטוי בצניעות ובהכנת מנה אחת בלבד שהנשמה טמונה בו – מרק הראמן המלא בטעם עמוק ועשיר של אושר.

ז'ראר דפרדייה וקיוזו נגטסוקה

הסרט מורכב מהרבה דמויות ועלילות משנה שקופצות קדימה ואחורה בין צרפת ליפן כאשר חוט השני המקשר ביניהם הם הקשיים שמתמודדים שני השפים עם בני משפחותיהם לצד הצלחתם העיסקית.

זהו סיפור פואטי ומשעשע המשאיר את הצופה בסיומו עם השאלה האם המפגש עם השף היפני היה חלום או התקיים במציאות.

מהו Umami

אומאמי הוא אחד מחמשת הטעמים הבסיסיים שנתפסים על ידי בלוטות הטעם שלנו, לצד מתוק, חמוץ, מר ומלוח והחיוני במרק הראמן שהוא מאכל יפני מסורתי המורכב מאיטריות חיטה בסגנון סיני המוגשות בציר מתובל ומעליהן מרכיבים שונים כבשר, ירקות וביצים. המונח “אומאמי” מגיע מהמילה היפנית “אומאי”, שמתורגמת ל”טעים” או “מתובל”. הוא זוהה לראשונה על ידי הכימאי היפני קיקונה איקדה Kikunae Ikeda בשנת 1908.

 

במאי/ת סלוני סוו

שחקנים / שחקניות ז’ראר דפרדיה  סנדרין בונר  בסטין בויון  פייר רישאר  רוד פארדו

הפקה תסריט, עריכה ועיצוב אמנותי: סלוני סוו

צילום: דני לואי

מוזיקה :פרדריק הולישבסקי

אורך 105 דקות

שפה צרפתית  יפנית

מקום / שנה צרפת/יפן / 2022

ז’אנרים קומדיה דרמה זר

 

טריילר:

 

התגובות סגורות.

פועל על WordPress | ערכת עיצוב: Baskerville 2 של Anders Noren.

למעלה ↑

דילוג לתוכן