מאבדים את הצפון: קומדיה בנושא חרדת טיסה

הסרט מאבדים את הצפון עוסק בחרדת טיסה – אביופוביה

סרטו של הפסטיין גונאר סיגורסון A film by  Hafsteinn Gunnar Sigurðsson

מאבדים את הצפון

 

פחד מטיסה, המכונה אביופוביה, היא הפרעת חרדה המאופיינת בפחד או חשש עזים הקשורים לנסיעות אוויריות. זה יכול להתבטא בגלל גורמים שונים, כמו פחד גבהים, חוסר שליטה או חוויות טראומטיות קודמות. אנשים עם פוביה זו עלולים לחוות תסמינים פיזיים ופסיכולוגיים, מה שהופך את הנסיעה בטיסה לאפשרות מרתיעה. אפשרויות הטיפול כוללות לרוב טיפול קוגניטיבי התנהגותי וטיפול בחשיפה כדי לסייע בניהול והתגברות על הפחד.

עלילת הסרט מתרכזת בשלושה אנשים הכוללת את שרה (לידיה לאונרד) יזמית נדל”ן, אדוארד (טימותי ספאל) סופר הכותב רומנים ואלפונס עם כובע סרוג (סבריר גודנסון) בעל חברת סטארט אפ הסובלים מחרדת טיסה חמורה, עליה הם מנסים להתגבר באמצעות תוכנית ‘הנוסעים הנועזים’. שיא התוכנית היא טיסת ניסיון מלונדון לאיסלנד, שמטרתה לעמת אותם עם הפוביה שלהם ולנצח את פחד הטיסה. לטיסה הצטרפה גם קוקו (אלה רומפף) חברתו של אלפונס שהיא משפיענית אינסטגרם אך אינה סובלת מחרדת טיסה. מי שמוביל את הקורס ומפקח על הטיסה הוא צ’רלס (סיימון מאניונדה), חסר הניסיון בטיפול באנשים הסובלים מאביופוביה.

התוכנית המעשית נתקלת במהרה בסערה מילולית תרתי משמע. החבורה מוצאת את עצמה תקועה באיסלנד ארץ הקרח והאש. הם עוזבים למלון בריאות יוקרתי סמוך שארגן המשרד, בו מנגנוני ההתמודדות שלהם נכנסים להילוך גבוה כשהם מנסים לנהל את הפחד שלהם. המתחים בין חברי הקבוצה מתגברים, והם מגלים שפחד מטיסה זה לא הדבר הכי גדול שהם צריכים לפחד ממנו, והם צריכים ללמוד לשחרר דברים שמכבידים עליהם ואינם יכולים לשלוט עליהם ולקחת בעלות על הדברים שבשליטתם.

האם יצליחו במסעם להתגבר על פחד הטיסה?

 

סרטו של הפסטיין גונאר סיגורסון -  מאבדים את הצפון

 

הצלם הדני נילס תסטום משתמש במסגור הדוק, בזוויות צרות, צללים ותאורה כדי להעצים את האווירה הקלסטרופובית ותחושת הסגירות, התפאורה האיסלנדית העטופה בשלג האינסופי היוצרת סביבה עוינת ומבודדת מכניסה את החבורה לסכנה מסוג אחר ומחדירה בהם תחושה של פגיעות ואי נוחות, והמוזיקה בעלת המקצבים המתוחים יוצרת מתח ומעצימה את תחושת הפחד.

מאבדים את הצפון היא קומדיה מטורפת, שנונה וחסרת מעצורים.

 

צוות אמנותי :

בימוי : הפסטיין גונאר סיגורסון

תסריט: הפסטיין גונאד סיגורסון, טוביאס מונטה, האלידור לאסנס האלדורסון.

צילום : מילס טסטום

מוסיקה : דניאל בירנסון

הפקה: :
Netop Films
Good ChaosONE TWO Films

שחקנים:

טימותי ספאל, אלה רומפף, לידיה לאונרד, סימון מניונדה, סביר גודנסון.

איסלנד/ גרמניה 2023.

97 דקות , אנגלית תרגום לעברית

הפצה בישראל קולנוע חדש בעם

החל מן ה 30/11 בסינמטק תל אביב ובבתי הקולנוע ברחבי הארץ

במאי על הרעיון מאחורי הסרט:

שמעתי על הקורסים הללו, לטיפול בפחד טיסה , כיון שמישהו ממשפחתי עבר אחד כזה. חשבתי שזה די מדהים ורציתי להשמש בזה כנושא או מטפורה בסרט. קומדיה שתהיה קומדיה קיומית על נושאים גדולים כמו פחד, מות וחיים. כל אותן מחשבות מטורפות שגורמות לנו לחוש קטנים ומאד פגיעים. זה בסדר לחשוב שאתה קטן, רק צריך לשחרר, פשוט ללכת עם זה לשחרר ולהפסיק לרצות להיות בשליטה כל הזמן.

על השחקנים

טיתותי ספאל

שחקן תיאטרון וקולנוע, הרבה לשתף פעולה עם מייק לי והופיע ברבים מסרטיו, בהם החיים מתוקים, סודות ושקרים, טופסי טורבי ומר טרנר, עליו זכה בפרס המשחק בפסטיבל קאן. בפרס האקדמיה האירופאיה לקולנוע ומספר פרסים נוספים .הופיע בחמישה סרטי הארי פוטר. גילם את דמותו של וינסטון צ’רציל בסרט נאום המלך, וגם בטקס הנעילה של אולימפיידת לונדון. הופיע בסרטים רבים נוספים, בסדרות טלוויזה ועל הבמה בלונדון.

לידה לאונרד

שחקנית בריטת צרפתית. מופיעה בימים אלו בתפקיד שרי בלייר בעונה החמישית והשישית של הכתר בנטפליקס, והופיעה באחד התפקידם הראשיים בגרסה הבריטית של הסדרה 10 אחוז.

אלה רומפף

שחקנית שויצרית. צרפתייה , הופיעה במספר סרטים שויצרים, וצרפתיים וכיון שהיא דוברת אנגלית גם בכמה סדרות טלוויזיה באיטיות ואמריקאיות. . ב2020 זכתה בפרס השחקנית האירופאית המבטיחה.

טריילר:

 

התגובות סגורות.

פועל על WordPress | ערכת עיצוב: Baskerville 2 של Anders Noren.

למעלה ↑

דילוג לתוכן