לאהוב פשוט זכה בפרס הסרט הזר הטוב בטקס סזאר

הסרט הקנדי ‘לאהוב פשוט’ היה להפתעת הערב בטקס הסזאר שהתקיים אתמול בפריז כשזכה בפרס הסרט הזר הטוב ביותר

 

הסרט הקנדי לאהוב פשוט

 

הסרט גבר על סרטים של יוצרים כוים ונדרס, אקי קואריסמקי , מרקו בלוקיו וכמובן אופניהיימר.

בטקס רב רושם ומרגש שנערך אתמול באולם האולימפיה בפריז הוענקו פרסי הסזאר, פרס הקולנוע היוקרתי של תעשיית הקולנוע הצרפתי. בנאום מרגש שעסק בנושא הזרות פתחה השחקנית ממוצא אירני גולשיפטה פראנהי את דבריה והעניקה בהפתעה גמורה את הפרס לסרט הזר, לסרט הקנדי דובר הצרפתית “לאהוב פשוט” , סרטה של מוניה שוקרי

שוקרי המופתעת עלתה לבמה והחלה את דבריה באנגלית, כשהיא מציינת שזו הפתעה מוחלטת ופנתה לכריסטופר נולן שישב עם רעייתו המפיקה, בשורה הראשונה ואמרה ” סליחה כריסטופר נולן” לקול מחיאת כפיים וצחוק של הקהל. נולן שזמן קצר לפני כן קיבל מידי מריון קוטיאר, פרס סזאר של כבוד על עשייתו הקולנועית התקשה להסתיר את הפתעתו.

“לאהוב פשוט” דרמה קומית  מענגת,  עלה לאקרנים בישראל לפני שבועיים וזכה לתשבחות.

שוקרי הודתה לכל מי שקשור לסרט ובמיוחד לקהל הצרפתי שחיבק את סרטה כשיצא בצרפת.

הסרט “אנטומיה של נפילה” שיגיע למסכים בישראל בקרוב מאד, זכה בשישה פרסים בולטים לסרט, לבמאית ז’סטין טרייה, לתסריט אותו כתבה עם בן זוגה ארתור הררי, לשחקנית הראשית סנדרה הולר לשחקן המשנה סוון ארלו ולעורך הסרט.

סרט נוסף שזכה בחמישה סזרים הוא “ממלכת החיות” בכיכובו של רומן דוריס ובהשתתפות הישראלי טום מרסייה, אותו ניתן יהיה לראות בסוף חודש מרץ בסינמטקים במהלך פסטיבל הקולנוע הצרפתי.

רגע מרגש היה כשהשחקן הבלגי אריה וורטהלטר שזכה בפרס לשחקן הטוב ביותר, על תפקידו בסרט “המשפט של גולדמן”.  ענה בדבריו לכמה יוצרים שהתייחסו למצב בעזה והציע לעשות “תיון עולם” כך בעברית ללא מבטא . ואת נאומו המרגש סיים שוב בעברית  בקריאה ” סבא זה בשבילך זה בשבילך סבא”, לסבו החי בישראל.

רגע מצמרר היה כשעלתה לבמה השחקנית ג’ודית גודרש , וכל הקהל נעמד על רגליו והריע לה. גודרש בת ה 51 יצאה לפני הטקס בראיון נגד במאים שתקפו והתעמרו ותקפו מינית , והאשימה את הבמאים בנואה ז’אקו ןז’אק דאיון באונס כשהיתה נערה.

מארגני הטקס הזמינו אותה לנאום והיא דברה באומץ רב על הצורך לומר לא! לא לפחד לא לחשוש מפיטורים או מרשימה שחורה, ולהוקיע מבין שורות התעשייה יוצרים, שחקנים שנהגו ונוהגים בדרך הזו.  בסיום נאומה המרגש נעמד הקהל שוב על רגליו.

התגובות סגורות.

פועל על WordPress | ערכת עיצוב: Baskerville 2 של Anders Noren.

למעלה ↑

דילוג לתוכן