רוחות רפאים מותחן מרתק המבוסס על סיפור אמיתי

בקטגוריית הקולנוע הבינלאומי – ברוח החופש, של פסטיבל הקולנוע ירושלים יוקרן הסרט המרתק ‘רוחות רפאים‘ בבימוי של ג’ונתן מילה.

רוחות רפאים מותחן מרתק העוסק בחיפוש אחר צדק

רוחות רפאים סרטו של ג'ונתן מילה, פסטיבל הקולנוע ירושלים

הסרט עוקב אחר מסעו האישי של חמיד (אדם בסה), פליט סורי המתגורר בשטרסבורג, צרפת, רדוף על ידי מותם האכזרי של אשתו ובתו במהלך מלחמת האזרחים בסוריה, חמיד מנווט את דרכו בהתמודדות עם האבל והישרדות בארץ זרה.

השאיפה שלו לצדק נגד האחראים לסבלו וסבל משפחתו הופכת לכוח מניע, מה שמוביל אותו להשתתף ברשת חשאית המכוונת לפושעי מלחמה שמצאו מקלט באירופה. בכל ערב הוא שוקע בעולם וירטואלי, עוסק במשחק וידאו מלחמה עם רשת חשאית של סורים הפזורים ברחבי אירופה. משימתם החשאית: לזהות ולהעמיד לדין את נאמני אסד שנמלטו לאירופה לאחר שביצעו זוועות במהלך המלחמה.

האלימות המדומה של המשחק מגינה על השיחות שלהם על פצצות וכלי נשק מפני מעקב, והם משתמשים בערוצים מרובי משתתפים כדי לתכנן את פעולותיהם להשגת צדק. המטרה של חמיד היא חרפז (תאופיק ברהום), המתגורר כעת בשטרסבורג ולומד באוניברסיטה המקומית, שצילק את גופו ונפשו במהלך המלחמה. חמיד מאמין שמצא את מטרתו, והוא עוקב בקפידה אחר חרפז דרך בתי קפה וספריות.

בעוד שאחרים ברשת שלו מבטלים את הוודאות שלו כ”משאלת לב”, חמיד משוכנע שהקול ואפילו הריח של האיש שהוא מהצללים הם ללא ספק אלה של המענה שלו. עם זאת, למרות רצונו העז של חמיד לנקמה, חבריו דורשים ממנו ראיות בלתי ניתנות להפרכה לפני שהם מאפשרים כל פעולה נגד חרפז.

הסרט, רוחות רפאים, מציג את חוסנה של הרוח האנושית בתוך מצוקה, מדגיש את כוחה של נחישות אינדיבידואלית מול אי צדק ואת חשיבות הקהילה והסולידריות בין פליטים וגולים, המוצאים נחמה ותכלית בפעולה קולקטיבית נגד האחראים לצלקות הפיזיות והנפשיות שלהם.

 

שם באנגלית:

Ghost Trail

בימוי:

ג’ונתן מילה

הפקה:

Pauline Seigland

תסריט:

ג’ונתן מילהFlorence Rochat

צילום:

Olivier Boonjing

עריכה:

לורן סנשאל

מוסיקה:

YUKSEK

משחק:

אדם בסהתאופיק ברהום

פסטיבלים:

קאן

מכירות בינ”ל:

MK2

פורמט:

DCP

התגובות סגורות.

פועל על WordPress | ערכת עיצוב: Baskerville 2 של Anders Noren.

למעלה ↑

דילוג לתוכן