הפשע הוא שלי: קומדיה על שאפתנות, הונאה ותככים

 הפשע הוא שלי עוסק במחיר של השקר

 

 

הפשע כולו שלי, סרטו של פרנסואה אוזון

בלב התוסס והסוער של פריז של שנות ה-1930, הפשע כולו שלי, משלב זוהר עם צללים כדי לספר סיפור קומי על שאפתנות, הונאה ותככים.

הסיפור עוקב אחר מדלן ורדייה (נדיה טרשקביץ’), שחקנית שאפתנית המתגוררת עם חברתה הטובה פאולין מאוליון (רבקה מרדר), עורכת דין מובטלת, בדירה מקסימה אך מוכת חובות. עם חמישה חודשים של שכר דירה ללא תשלום תלויים מעל ראשם, מדלן מנצלת הזדמנות לעבור אודישן בביתו של מפיק בעל שם. המפגש הופך לסיוט כשהיא חווה ניסיון תקיפה, אותו היא מספרת לפאולין עם שובה. חייהם מקבלים תפנית דרמטית כאשר סירובה של מדלן להיכנע למפיק התיאטרון, מונפראן, מוביל למותו המסתורי.

הפשע כולו שלי, סרטו של פרנסואה אוזון

העלילה מקבלת תפנית קומית אפלה כאשר מדלן מואשמת ברצח המפיק. היא מודה בפשע, מאמינה שזו הדרך המהירה ביותר לצאת מצרות. במשפט, התיאור הנלהב שלה של הגנה עצמית, הנתמך על ידי עו”ד פאולין, מניע את חבר המושבעים הכולל גברים לזכות את מדלן, וכתוצאה מכך מדלן זוכה לתהילה מחודשת. המשפט הופך למחזה סנסציוני המגנה את הדיכוי החברתי של נשים. מדלן עולה לגדולה, ופאולין הופכת לעורכת דין מבוקשת. עם זאת, ניצחונם מאוים על ידי אודט שומט, כוכבת קולנוע אילם דהויה, שטוענת שהיא הרוצחת האמיתית ודורשת פיצוי בתמורה לשתיקתה.

הפשע כולו שלי, סרטו של פרנסואה אוזון

ככל שההטרדות של אודט מתעצמות, מדלן מנווטת בסדרה של משא ומתן וגילויים, ובסופו של דבר מבטיחה עתיד משגשג לעצמה ולפאולין. הם כורתים עסקה הכוללת את הצלת העסק המשפחתי של אנדרה בונאר, שמדלן מנהלת אתו רומן, ומבטיחה את שתיקתה של אודט, שהגיעה לשיאה בשיתוף פעולה תיאטרלי רב עוצמה שמפרש מחדש את הלילה הקטלני עם טוויסט.

הצילום מנו דאכוס לוכד את הזוהר של פריז של שנות ה-30 תוך הדגשת הצד האפל של העיר. הסרט עשיר בסמליות, כמו הדימוי החוזר של השמלה האדומה שמדלן לובשת, המייצגת את שאיפתה ורצונה להיראות. הקצב נמרץ, והדיאלוג השנון והחד מתאים הן לדמויות והן לתפאורה.

זו קומדיה מהנה ומשעשעת המשלבת אמירה פמיניסטית שנונה עם עיצוב אמנותי מרהיב וכוללת צוות נוצץ של שחקנים צרפתים מובילים.

 


צוות יוצרים
בימוי : פרנסואה אוזון
עיבוד חופשי של המחזה “הפשע שלי ” מאת ג’ורג בר ולואי ורניי. משנת 1934.
תסריט: פרנסואה אוזן, בשיתוף פיליפ פיאזו.
הפקה: אריק אלטמייר, ניקולא אלטמאייר וג’ניביב למאל
מוסיקה: פילפי רומבי
צילום : מנו דאכוס
עריכה לור גרדט

משתתפים
מדלן ורדיי: נדיה טרשקביץ
פולין מאולאון: רבקה מרדר
אודט דמונט : איזבל הופר
השופט רבוסט: פבריס לוקיני
פרננד פלמרד: דני בון
מ. בונאר : אנדרה דוסולייה.

צרפת 2023 , 102 דקות צרפתית תרגום לעברית ואנגלית
הפצה בישראל קולנוע חדש “בע”מ
החל מן ה 11 ביולי בסינמטק תל אביב ובכל רחבי הארץ

התגובות סגורות.

פועל על WordPress | ערכת עיצוב: Baskerville 2 של Anders Noren.

למעלה ↑

דילוג לתוכן