ריאליטי: סרט על אמת לא מצונזרת

ריאליטי סרט העוסק בעלות האישית של דליפת מידע מסווג

“ריאליטי”, בבימויה של טינה סאטר, הוא סרט דרמטי המבוסס על סיפורה האמיתי של ריאליטי לי ווינר בגילומה של סידני סוויני. ווינר, בעלת סיווג בטחוני גבוה עבדה בחברה שסיפקה שירותים לסוכנות הבטחון הלאומי, הדליפה דו”ח מודיעיני שעסק במעורבות של רוסיה בבחירות בארצות הברית בשנת 2016 ל-The Intercept.

הסרט מתמקד באירועי ה-3 ביוני 2017, כאשר סוכני FBI, הסוכן גאריק (ג’וש המילטון) והסוכן טיילור (מרצ’נט דייויס) התעמתו וחקרו אותה מחוץ לביתה באוגוסטה, ג’ורג’יה, לאחר שחזרה ממכולת.

אחד ההיבטים הבולטים של הסרט הוא הדיאלוג שלו, שנלקח מילה במילה מתמליל החקירה בפועל. הבחירה להשתמש בדיאלוג ממשי מתמליל החקירה מוסיפה נדבך ייחודי של ריאליזם ומתח לתיאור המציאות. ההופעה של סוויני מדגישה את אישיותה המורכבת של ווינר, ומראה אותה כאישה צעירה המודאגת מאוד מחיות המחמד שלה יותר מאשר לגורלה שלה, ומדגיש את הניגוד המוחלט בין המראה התמים והיומיומי שלה, מעריצת קרוספיט נלהבת עם פיד אינסטגרם מלא בארוחות בריאות וסרטוני הרמת משקולות, לבין ההאשמות החמורות שנצבו בפניה.

הבימוי המינימליסטי של טינה סאטר, כולל השימוש במסכים ריקים עם מילים ותקלות על טבעיות לייצוג עריכות תמליל, מראה כמה שליטה הייתה לממשלה בחקירה, ולוכד את החרדה ואי הנוחות של המצב.

סידני סוויני מגלמת את דמותה של ריאליטי בפשטות. היא מציגה תיאור אותנטי של אישה צעירה המתמודדת עם ההשלכות החמורות של מעשיה. סוויני מצליחה להעביר את הקונפליקט הפנימי, הפחד וההתרסה של ווינר באמצעות מחוות והבעות עדינות. השימוש בדיאלוג אמיתי מוסיפה רובד של אותנטיות, בעוד שההתמקדות בחדר האחורי הלא מרוהט בביתה של ווינר יוצרת אווירה קלסטרופובית המשקפת את הלחץ העז שהיה עליה.

זהו סרט אותנטי ומינימליסטי הלוכד את המתח של האירועים האמיתיים שהוא מציג, ומעורר מחשבה על המחיר האישי של הדלפות.

טריילר:

צוות יוצרים
בימוי: טינה סאטר
תסריט : טינה סאטר, ג’יימס פול דאלאס
מבוסס על מחזה מאת טינה סאטר
הפקה: נח סטאל, בראד פקר- פרטון, ריבה מרקר, גרג נובילה
צילום: פול יי
עריכה: ג’ניפר וקציאלו , רון דולין
מוסיקה: נתן מיקיי
שחקנים
ריאליטי: סידני סוויני
הסוכן גאריק: ג’וש המילטון
הסוכן טיילור: מרצ’נט דייו ו יס
ג’ו: בני אלידג’
ארצות הברית ,2023 אנגלית תרגום לעברית, 83 דקות
הפצה בישראל סרטי נחשון ורד קייפ
החל מ- 18 ליולי בסינמטק תל אביב וברחבי הארץ.
.

התגובות סגורות.

פועל על WordPress | ערכת עיצוב: Baskerville 2 של Anders Noren.

למעלה ↑

דילוג לתוכן