גלריה פריסקופ מציגה תערוכה חדשה רקורסיה

תערוכה חדשה בגלריה פריסקופ: רקורסיה / אפרת ירון

תערוכה חדשה בגלריה פריסקופ: רקורסיה / אפרת ירון

אוצרות: שרי פארן

פתיחה חגיגית : יום שבת , 3.8.2024 בשעה 11:00

נעילה : 28.8.2024

תערוכת היחיד של אפרת ירון מציגה עבודות ציור, מיצב ווידאו שנוצרו באופן מסורתי, ועברו תהליך של שיתוף פעולה עם מערכת בינה מלאכותית. התערוכה מציגה את תהליכי האינטראקציה והצמתים בהם נפגשים היצירתיות האנושית עם יכולות למידה ויישום מתקדמות של המכונה. הדיאלוג שבסופו נוצרו העבודות שיוצגו בחלל מעמיד למבחן תהליכי יצירה וחשיבה בעידן הדיגיטלי המתקדם.

אפרת ירון, אמנית רב-תחומית ומומחית בתקשורת חזותית מתמודדת עם הפרעת קשב טורדנית. עיסוקה בחקר המכונה ועבודתה האמנותית, נובעים מחיפוש אחר פתרונות שיאפשרו רוגע לצד רעש פנימי אינסופי. עבודות ציור בצבעי אקריליק על קנווסים גדולים, מיצבים גדולי ממדים המתאפיינים בקראפט עמלני ומוקפד בשפה ייחודית עברו מסע מרתק בתוך “המוח” של תוכנת artificial) AI intelligence),  ובעזרת פרשנויות מילוליות וצורניות עברו שוב ושוב שינוי, השתקפות ופרשנות. העבודה עם המכונה הובילה לפיתוח טכניקה המשלבת גבולות, חלוקות והשטחה. העבודות מתכנסות לתוך תבניות, סטריפים והשטחת מרחבי החיים הרוחשים בחוץ ובפנים.

אחד המיצבים המרכזיים בתערוכה מכסה קיר שלם בחלל, ומציג מאות תוויות בדומה לתגים על פריטי צרכנות, המחוברים לדימויים שנוצרו מתוך דיאלוג עם המכונה, ויוצרים קולאז’ מלאכותי גדול ממדים. הפעולה המשותפת של האלגוריתם וההוראות האנושיות יצרו זהות חדשה, שאינה ניתנת להפרדה. יצירה זו מציבה את הקהל מול שאלות של זהות, קניין רוחני והמשמעות של יצירה בסביבה טכנולוגית.

מיצב המכסה קיר שלם בחלל ומציג מאות תוויות, מתוך התערוכה רקורסיה של אפרת ירון בגלריה פריסקופ

עבודת מיצב נוספת שמוצגת במרכז החלל היא מקבץ עמודי מראה בגבהים שונים. מקבץ העמודים מזכיר גורדי שחקים, אחידים, ריקיים וללא ייחוס, אך משתקפים ומשתנים בהתאם לתנועה בחלל. הם בוחנים את הדינמיקה שבין מבנה פיזי ונראות לבין האנרגיה והתנועה בתוך החלל. אינטראקציה זו ממחישה את השפעות הטכנולוגיה והסביבה הדיגיטלית על המרחב הפיזי והתודעה האנושית.

מקבץ עמודי מראה בגבהים שונים, מתוך התערוכה רקורסיה של אפרת ירון בגלריה פריסקופ

סדרת הציורים “בריכות” בהן מתייחסת האמנית לשינוי הצורה של הים בעקבות התערבות אנושית, עברו שינוי צורה ותורגמו למבנה פיזי של בריכות על רצפת החלל. הבריכות מתפקדות כסמל חזותי וכמטאפורה לשינוי ולפעולה האנושית על הטבע, ומזכירות לצופה על הצורך לשמר ולכבד את הסביבה.

סדרת הציורים בריכות, מתוך התערוכה רקורסיה של אפרת ירון בגלריה פריסקופ

 

בנוסף, תוצג עבודת וידאו המתעדת את הדיאלוג בין האמנית ובין התוכנה, תהליך העבודה המשותף בין אמן / מעצב לבינה החדשה. הוידאו מאפשר לצופים לחדור לעומק תהליכי השיתוף פעולה בין האדם למכונה, וללמוד על האתגרים וההזדמנויות שמציג העולם הדיגיטלי.

גלריה פריסקופ – גלריה לעיצוב וניאוקראפט
רחוב בן יהודה 176, תל אביב

שעות פתיחה : ימים ב-ה 17:00-20:00 ימי שישי ושבת : 11:00-13:00

התגובות סגורות.

פועל על WordPress | ערכת עיצוב: Baskerville 2 של Anders Noren.

למעלה ↑

דילוג לתוכן