למה מלחמה התקבל לפסטיבל הסרטים הבינלאומי ונציה

“למה מלחמה” סרטו החדש של הבמאי עמוס גיתאי התקבל לפסטיבל הסרטים הבינלאומי ונציה ה- 81

מתוך הסרט למה מלחמה של הבמאי עמוס גיתאי צילום דן ברונפלד

הסרט בכיכובם של שחקנים ושחקניות מהארץ והעולם, ביניהם מתייה אמלריק, מישה לסקוט, אירן ז׳קוב ובהשתתפות יעל אבקסיס וקרן מור, יוקרן בפסטיבל ונציה בהקרנה מיוחדת.

במסגרת הבחירה הרשמית הסרט “למה מלחמה” יוצא בעקבות חלופת מכתבים בין אלברט איינשטיין וזיגמונד פרויד, שהגדירה את השיח המודרני על אלימות אנושית המונית המתרחשת בשם הדת, הגזע והלאום.

מתוך הסרט למה מלחמה של עמוס גיתאי צילום דן ברונפלד

בשנת 1932 הוזמן אלברט איינשטיין על ידי חבר הלאומים להפנות מכתב בכל נושא לכל אדם. הוא בחר להתכתב עם זיגמונד פרויד על הימנעות ממלחמה. איינשטיין שמר על החשיבות של הקמת גוף שיפוטי עצמאי לגישור סכסוכים. פרויד הסכים עם הרעיון הזה אבל גם הרגיש ש”אין סבירות שנוכל לדכא את הנטיות התוקפניות של האנושות”.

עד היום, ההתכתבות על מלחמה של שניים מגדולי ההוגים בכל הזמנים, מוכיחה את עצמה רלוונטית מתמיד. בהשראת התכתבות זו בין אלברט איינשטיין לזיגמונד פרויד לפני כמעט מאה שנה, הסרט למה מלחמה מתחקה אחרי שורשיה של המלחמה, ויוצא למסע חיפוש אחר הסברים וסיבות לאלימות ולמלחמות הרבות המאכלסות את עולמנו גם בתקופה הזו.

מתוך הסרט למה מלחמה של הבמאי עמוס גיתאי צילום דן ברונפלד

זו הפעם השנייה בשנה החולפת שסרט של עמוס גיתאי מוצג בפסטיבלים הבינלאומיים החשובים ביותר בעולם (״שיכון״ בברלין ו״למה מלחמה״ בוונציה). זהו הישג יוצא דופן ומשמעותי לקולנוע הישראלי, בתקופה של הדרה וחרם תרבותי על יוצרי קולנוע ישראלים בתעשייה הבינלאומית.

עמוס גיתאי יוצר הסרט: “הקולנוע שאני עושה הוא תמיד בהשראת המציאות שבתוכה אנו חיים (כיפור, קדוש, בית, רבין היום האחרון). גם הפעם בחרתי לקיים דיאלוג עם המציאות האכזרית המתקיימת באזור הזה, ולהראות אותה על הבמות התרבותיות הגדולות ביותר בעולם. תוך הימנעות משילוב של צילומי זוועות המלחמה וההרס שממשיכים להזין את המצב המלחמתי.”

עמוס גיתאי צילום לאורה סטיבנס

 

הסרט למה מלחמה צולם בתל אביב, פריס, וינה וברלין והופק על ידי אגב הפקות, בהשתתפות סרטי יונייטד קינג.

צילום : אריק גוטיה. עריכה: יובל אור. מוסיקה : אלכסי קוצקוב, סימון ומרקוס שטוקהאוזן

 

התגובות סגורות.

פועל על WordPress | ערכת עיצוב: Baskerville 2 של Anders Noren.

למעלה ↑

דילוג לתוכן