חתונה מושלמת: כאוס, שקרים וצחוק עד דמעות

חתונה מושלמת עוסקת במערכות יחסים, תקשורת ואמת

ההצגה “חתונה מושלמת” מאת רובין האודן היא קומדיה בריטית שנונה העוסקת במערכות יחסים דרך מצבים אבסורדיים ושגיאות קומיות סביב חתונה שמסתבכת לחלוטין. העלילה מתרחשת בבוקר יום חתונתו של ביל (נדיר אלדד), כשהוא מתעורר לצד אישה זרה בחדר במלון בו אמורה להתקיים החתונה. מבולבל ומבוהל, הוא מנסה להבין מה קרה בלילה שלפני, כשבמקביל אשתו לעתיד, רייצ’ל (משי קליינשטיין), עומדת להגיע בכל רגע.

מהר מאוד, הסיטואציה הופכת לקרקע פורייה לטעויות קומיות ומצבים אבסורדיים שממשיכים להסתבך, כאשר ביל מגייס את עזרתם של השושבין שלו טום (אבירם אביטן) והחדרנית ג’ולי (טלי אורן) כדי לנסות להציל את המצב. כל שקר מוביל לשקר נוסף, וכל רגע קומי חושף יותר את הפערים שבין המראית עין לאמת. לאורך כל ההצגה, ההומור נמצא במרכז העלילה, כשהדמויות מנווטות בין הבדיה למציאות באי הבנות שגולשות לפארסה קיצונית.

העניינים מסתבכים עוד יותר כאשר רייצ’ל סוף סוף מגיעה למלון, מלווה באמה המוגזמת, דפני (יעל עמית). השתיים אינן מודעות לכאוס המתרחש מאחורי הקלעים, בעוד המאמצים של ביל לשמור על הכל תחת שליטה מתפרקים בקצב מדאיג. האירועים מובילים לרגעי הומור מטורפים, זהויות מוטעות, ודמויות הממהרות פנימה והחוצה מהדלת בקצב מסחרר. במהלך העלילה מתגלים סודות, נבחנות נאמנויות, ועל הדמויות מופעלים לחצים עצומים לשמור על סודו של ביל.

לצד רגעי ההומור המתפרצים, ההצגה גם מצליחה לגעת ברגעים של אמת ושברירי כנות. ברגעים אלו נחשפים בפני הקהל הקונפליקטים הפנימיים של הדמויות: הפחדים, חוסר הביטחון והצורך בנאמנות. השילוב הזה בין קומדיה להיבטים רגשיים מעורר הזדהות, כך שהקהל מוצא את עצמו צוחק בקול, אך גם נוגע ללב ברגעים הרגשיים יותר.

טלי אורן, בתפקיד החדרנית ג’ולי, מצליחה ליצור איזון מופלא בין קומדיה לרגש, כשהיא מציגה דמות שנעה בקלילות בין תחכום אנושי לרגעי הומור פרועים. דמותה של ג’ולי היא עמוד תווך קומי, אך יש בה גם רבדים רגשיים החושפים את המורכבות הפנימית שלה.

השיא מגיע כאשר כל ההטעיות, השקרים והתחבולות מצטלבים בנקודת רתיחה, והדמויות נאלצות להתמודד עם התוצאות של מעשיהן. מתחת להומור ולקומדיה המהירה, המחזה בוחן כיצד חוסר יושר, במיוחד במערכות יחסים, יכול לצאת משליטה ולהוביל למצבים מסובכים. למרות המהומה והכאוס, בסופו של דבר, ההומור ממשיך להיות השולט, בעוד הנושאים של כנות, חברות אמת ואהבה משתלבים בצורה טבעית כחלק מהמסר הכללי של המחזה. בסופו של דבר, המחזה מציע שאהבה אמיתית וקשרים משמעותיים מסתמכים על כנות ותקשורת פתוחה.

מאת: רובין האודן

תרגום: דניאל לפין

בימוי: עידו רוזנברג

עיצוב תפאורה: לילי בן נחשון

עריכה מוסיקלית: אמיר לקנר

עיצוב תלבושות: אביה בש

עיצוב תאורה: מתן פרמינגר

תנועה: טולה דמארי

ע.במאי: אלון קטן

מפיק: דניאל רבינוביץ

יח”צ: שלומית עמיר תקשורת

משך זמן הצגה – שעה וחצי

שחקנים: טלי אורן (ג’ולי), משי קלינשטיין (רייצ’ל) / גיל ארי כהן, נדיר אלדד (ביל) /הגר אנגל, בל וענונו (ג’ודי) / אבירם אביטן, רפאל עבאס (טום) / יעל עמית (דפני)

קרדיט: תיאטרון ארצי מיסודו של סמי לוי

https://youtheater.smarticket.co.il/

טריילר:

השאר תגובה

פועל על WordPress | ערכת עיצוב: Baskerville 2 של Anders Noren.

למעלה ↑

דילוג לתוכן