ועדיין: מבט על אמנות עכשווית 1985-2025 בביתן איל עופר

ועדיין – תערוכה חדשה בביתן איל עופר

ועדייןמבט על אמנות עכשווית 1985-2025

טים גרדנר, ללא כותרת (בהואדי על דיונה), 2000 צילום מרגריטה פרלין

התערוכה מציעה מסע בין חושך ואור, דרך מבחר של כ־40 יצירות עכשוויות במגוון מדיומים – צילום, ציור, פיסול, וידאו ומיצב. היא מאגדת אמנים בינלאומיים מובילים כמו גרהרד ריכטר, וולפגנג טילמנס, אוגו רונדינונה וססילי בראון, לצד כישרונות עולים כמו לנץ גירק ולואיז ג’ובנלי, המציגים רגעי שיא ושפל אנושיים ודימויי זמן בוהקים.

לנץ גירק, ציור ירח 2022 ©Alessandro Zambianchi

בעמידה על הקצה, כשרוחות השינוי נושבות, אנו מוצפים בתערובת מטרידה של אימה וציפייה – פרדוקס המרמז על אפשרויות חדשות. התערוכה ‘ועדיין’ משקפת חיפוש אחר שיווי משקל בתקופה של טלטלה, תוך שהיא בוחנת את המתח בין משבר לפוטנציאל, ומזמנת חשיבה על אותו דימוי חמקמק של עתיד נחשק ורצוי.

אמנים:

פרנק אאורבך, אלברטו אבטה, קלודין בוזונה סטלה, יאן בולוטוב, ססילי בראון, מריה בריו, לואיז ג’ובנלי, שילפה גופטה, לנץ גירק, טים גרדנר, קווין פרנסיס גריי, פיטר דויג, אן הארדי, ביל ויולה, וולפגנג טילמנס, אלכס יזראל, חנה סהר, הנס פטר פלדמן, פרידריך קונאת, ג’ד קווין, גבריאל קלזמר, אוגו רונדינונה, תומאס רוף, גרהרד ריכטר, פטריק רנו.

אוצרת: שחר מולכו • עוזרת לאוצרת: מיה לבל

הכניסה חופשית

שעות פתיחה חדשות לקהל הרחב:

בין התאריכים: 28.1.25 – 28.6.25

שני – חמישי 17:00-23:00  שישי 10:00-14:00  שבת 10:00-18:00 

אוגו רונדינונה, מתוך מיצב הווידאו Thanx 4 Nothing 

התערוכה מתפרשת על ארבעת מפלסיו של ביתן איל עופר ומציגה, לצד עבודות ציור, כמה מיצבים בולטים המתמקדים באיכות האנושית, על פגיעותה ועמידותה. מיצב הווידאו של אוגו רונדינונה, Thanx 4 Nothing, מציג את מי שהיה בן זוגו של האמן, המשורר והאמן ג’ון ג’ורנו, בביצוע מהפנט לפואמה שכתב ליום הולדתו השבעים, הלוכדת את העוצמה הרגשית הגולמית של הכרת תודה הנגועה בהתפכחות. מיצב צילומי של האמן הגרמני הנס-פטר פלדמן (1941–2023( 100 שנים מביא עמו התבוננות נוקבת בגיל התבגרות וחשבון נפש. בעבודה מוקדמת של חלוץ הווידאו האמריקני ביל ויולה (1951-2024), איני יודע למה אני דומה, מתעמק האמן בשאלות יסוד של הקיום האנושי, באמצעות מסע דרך מצבי תודעה הבוחן את הקשר של האדם לעולם הטבע והחי.

לצד אלו, התערוכה מציעה בחינה מעניינת של ציור פיגורטיבי לסוגיו מארבעה העשורים האחרונים: יצירתו של פיטר דויג מושרשת עמוק בתוך מסורת הציור, בעודו שואב השראה מציירי הרומנטיקה, אך יש בה גם מין ריאליזם קסום.

לצידו פרידריך קונאת המתייחס גם הוא לרומנטיקה הגרמנית ולנשגב, ומערב בהם אלמנטים מתרבות הפופ האמריקאית. 

Friedrich Kunath artwork photographed for Blum and Poe by Evan Walsh

פרידריך קונאת במבט לאחור, הייתי צריך להיות יותר בבית 2022

ססילי בראון בציור כל מה שאני רוצה הוא חדר עם נוף, ממזגת בראון פיגורטיביות והפשטה תוך שימוש בצבעוניות אקספרסיבית בשפה הייחודית לה.

שעת הדמדומים, מרחב הביניים בו פועלת התערוכה, מקבלת ביטויה בסצנות הנעות בין עלות השחר לשעת השקיעה והאפלה. כך, רקע השמיים,ציורו ענק הממדים של האמן האמריקאי אלכס יזראל, מטשטש את הגבול בין אמנות למופע ראווה הוליוודי ומעלה שאלות באשר לאותנטיות ואמת, ומקומה של אשליה. ברגעי מעבר אלו טמונה הבטחה להתחדשות, אך גם הטלת ספק במציאות, ובטבעה של התקווה.

התערוכה מבוססת על אוסף האמנות העכשווית הבינלאומית של המוזיאון וכוללת יצירות שלא הוצגו בעבר, רכישות חדשות וגם כאלו הזוכות למבט מחודש, לצד שאילות בודדות מאוספים פרטיים ואמנים.

התערוכה בנדיבות קרן התערוכות של מוזיאון תל אביב לאמנות תמיכה נוספת מאוסף יגאל אהובי לאמנות.

ביתן איל עופר, שדרות תרס”ט 6, כיכר הבימה, תל אביב

הכניסה חופשית לקהל הרחב

בין התאריכים: 28.1.25 – 28.6.25

שני – חמישי 17:00-23:00 • שישי 10:00-14:00 • שבת 10:00-18:00

למידע על פעילויות חווייתיות לילדים, מפגשים וסיורים מודרכים בשעות שהביתן סגור לציבור

www.tamuseum.org.il/he/exhibition/and-yet-looking-contemporary-art-1985-2025/

השאר תגובה

פועל על WordPress | ערכת עיצוב: Baskerville 2 של Anders Noren.

למעלה ↑

דילוג לתוכן