תערוכת כרזות חדשה של המעצב אודי גנס

תערוכת כרזות חדשה של המעצב אודי גנס : UDI GANS POSTER SHOW

תערוכת הכרזות החדשה של המעצב הרב תחומי אודי גנס מציגה סדרת ציורים דיגיטליים של דמויות קירקסיות השקועות ביצרים ותאווה. עולמן המוגזם מעורר חמלה והומור עצמי, כתנאי הכרחי לקיום שפוי במציאות תרבותית שמקדשת פוסטריזציה ושלמות. הכרזות הודפסו על נייר נטול עץ במהדורה מוגבלת, ולצד ציורי שמן על בד וסרטי וידאו של תהליכי העבודה.

UDI GANS POSTER SHOW - Enjoy life drink diet

כמדיום זמני שמטרתו להציג מסר, הכרזה נכונה לרגע שבו הודפסה וכמו בני אדם היא דוהה, מתקמטת וצוברת לתוכה את השנים שעוברות. עבור גנס שגדל סביב אמני קריקטוריה, איסוף כפייתי של פוסטרים ובתוך “לונה פארק” של מסרים ודימויים כמעצב רב תחומי ואיש קרייאטיב ותיק, כוחה של הכרזה בייצוג תקופה, רוח, תרבות ואירועים היסטוריים, וביכולת שלה לשגר אותנו אל היקום המקביל שבו התחולל הרגע.

הכרזות של גנס מורכבות, עשירות, מלאות, גדושות. יש בהן ממד מהיר, ספונטני, שנקלט בחושים ברגע, אבל גם עומס שדורש תשומת לב. בתוך הצבעוניות הקרקסית חיות הדמויות של גנס בלימבו, בין עולם חלומי למציאות בזויה, שקועות בשלהן, פועלות את פעולתן במנותק מהסביבה, ללא דיאלוג, ובעולם משל עצמן. הן צבעוניות להתפקע אך בודדות, קצת כמו בעידן הנוכחי: אסתטיקת הראווה של הרשת החברתית לעומת הבדידות של מאחורי הקלעים. הכיעור והחייתי לא זר למנעד הדמויות שלו, הן גרוטסקיות, מוגזמות ומבהילות, מכמירות לב ודוחקות את האנושי אל הקצה.

UDI GANS POSTER SHOW - Fly high touch the sky

עולם הסושיאל מייצר פוסטריזציה של החיים שלנו: סינון ועיצוב כל פרט בכל פוסט שעולה לאוויר, יחד עם מאמץ לגרוע כל בדל של יגון, בדידות וכיעור. בתוך התחלופה של אהבות, אופנות ואמיתות בקצב מהיר, לונה פארק של מסרים ודימויים מחלץ גנס שפה וויזאולית, המתירה ומשחררת את המגבלות על העיסוק ב”לכלוך” של החיים.

כל כרזה היא התנגשות בין טקסט אופטימי למציאות עגומה. העיסוק בוולגרי, בתאוות הבשרים, בהומור ובנלעגות, גם מבקש מאנשים לחמול, על עצמנו ועל אחרים, לחזור לאנושי ולזכור שמותר להיות עצוב, לצחוק, מותר הכל. הכרזות מגחיכות מצבים אבסורדיים ומקבלות בהבנה את החיים בעולם עמוס במסרים המוטחים בנו יום-יום ללא רשות.

UDI GANS POSTER SHOW - Flying Blossom

הכרזה Shmanman is fun היא חלום צבעוני עמוסה דמויות גרוטסקיות, המבטאות את הדואליות של החיים: האושר שבאכילה לצד החשש מהתבהמות. הכותרת מוטמעת בציור, קצת מתוודה, קצת מתנצלת, קצת לא. היא פותחת אופציות לקריאה ומאפשרת לצופה להחליט עבור עצמו.

הכרזה  Hello Monsieur Gans היא פורטרט עצמי שמתאר את התהליך שעבר האמן. בתוך אינסוף השכבות שמכילה הכרזה היא מצליחה לכרוך יחד את Bonjour monsieur Courbet  המפורסם של גוסטב קורבה, בו גם האמן מצהיר על עצמו כסך כל הדמויות שהשפיעו עליו בחייו. 

UDI GANS POSTER SHOW מסכם שלוש שנות יצירה. מתוך מאות עבודות נבחרו 31 כרזות של מסר וציור,  ומחברות עולם פנסטסטי לתרבות הפופולרית .

התערוכה תוצג בחלל הסטודיו של האמן ותציג גם את מאחורי הקלעים של העשייה דרך סרטי וידאו שיוקרנו על מסכים. הפוסטרים הודפסו על נייר עבה, נטול עץ במהדורה מוגבלת בת עשרים עותקים חתומים וממוספרים. בנוסף יוצגו ציורי שמן על בד.

 

 

פתיחה חגיגית : 7.9.2023 בשעה 19:30

נעילה :  7.10.2023

סטודיו האמן :   שביל התנופה 6 קומה 3

שעות פתיחה:  חמישי  11:00 – 19:00

שישי ושבת : 11:00-16:00 www.udigans.com

התגובות סגורות.

פועל על WordPress | ערכת עיצוב: Baskerville 2 של Anders Noren.

למעלה ↑

דילוג לתוכן