די כבר עם השקרים שלך: סרט מרגש ונוגע ללב

סרטו של אוליבייה פיוןדי כבר עם השקרים שלך‘ המבוסס על הרומן האוטוביוגרפי של פיליפ בסון, עוסק באהבה ראשונה, פחד, שקרים, התכחשות והומוסקסואליות

לעיתים קרובות מאחורי השקרים שאנו מספרים יש אמת, האמת שלנו, זאת שאנחנו מסתירים מאחרים אבל גם מעצמנו. קונספציה זו עוברת לאורך כל הסרט של אוליבייה פיון, שקיבל השראה מספרו האוטוביוגרפי המפורסם של פיליפ בסון.

עלילת הסרט עוקבת אחר סטפן בלקור (גיום דה טונקנדנק) סופר, שהוזמן לתת חסות לחגיגות מאתיים שנה למזקקת הקוניאק המקומית בעיירת הולדתו בדרום מערב צרפת. שם עלו באוב כמה רוחות רפאים מעברו והוא מוצא את עצמו בנקודת מפנה בחייו.

דרכו מצטלבת עם לוקא אנדריה (ויקטור בלמונדו) בנו של אהבת נעוריו, שהגיע עם קבוצה אמריקאית למזקקת הקוניאק המקומית על מנת ללמוד איך להכין קוקטיילים המבוססים על קוניאק. המפגש עורר אצל סטפן רצף של זיכרונות שנקברו עמוק בתיבות נסתרות בליבו ושצפו מחדש בעוצמה רגשית. הוא נזכר באותם רגעים של תשוקה בוערת, מטורפת וחסרת מעצורים שהוא חלק עם תומא אנדריה (ג’וליאו דה סנט ז’אן) שהיה אהבתו הראשונה בגיל 17. אהבה שלא נשכחה מעולם ודמותו של תומא אהובו באה לידי ביטוי ברמיזות בכל ספריו.

סצינה מהסרט - די כבר עם השקרים שלך

הסרט מתרחש בזמן הווה שזור בסצנות רטרוספקטיביות ואינטימיות מאותה אהבת נעורים שחווה סטפן עם תומא באמצע שנות השמונים, בתקופה שבה הומוסקסואליות הייתה טאבו והקושי לקבל את השונות בעיירה כפרית קטנה.

סצינה מהסרט - די כבר עם השקרים שלך

זהו סיפורם של לוקא וסטפן הרוצים לדעת מי היה באמת תומא אנדריה להבין את נבכי נפשו הסוערת? מחד, לוקא שרוצה ללמוד עוד על אביו שתמיד נזהר לא לחשוף מי הוא היה באמת, להבין מה היה סטפן עבור אביו ולמה הוא היחיד שהצליח לגרום לאביו לחייך. ומאידך סטפן שרוצה לסגור מעגל מעברו ולהבין מדוע תומא נעלם מחייו יום אחד בלי הסבר, בלי לומר מילה והשאיר בליבו פצע פתוח.

הבימוי מעולה, המשחק נהדר ונוגע ללב של השחקנים הראשיים גיום דה טונקדק וויקטור בלמונדו (נכדו של ז’אן פול בלמונדו),  וגם של השחקנים הצעירים ז’רמי ג’ילט וז’וליאן דה סן-ז’אן בסצינות הפלש בק.

זוהי דרמה סנטימנטלית סוחפת ומרגשת על אהבה נסתרת בין שני מתבגרים שהוחמצה והמשיכה לזרוע כאב לאורך השנים, בעלת מסר חשוב שנשא סטפן בנאומו בסיום הסרט שתכנס לליבם של הציניים באנשים – לחיות את החיים ללא פחד, להיות מי שאתם ולאהוב את מי שאתם רוצים. אולי תאבדו בדרך משפחה/חברים אבל תרוויחו אחרים.

 

צוות יוצרים:

בימוי: אוליבייה פיון

תסריט: אוליבייה פיון , ונסן פוימירו, ארתרו קאן, ססליה ראוה

על פי ספרו של פיליפ בסון שיצא בצרפת בהואת גאלימר

הפקה: ts productions

הפקה : אנתוני דונקה , מלינה פויולו, ג’יל סקוטו

צילום: מרטין ריט

עריכה: דמיאן מסטרג’י

שחקנים:

סטפן בלקור: גיום דה טונקנדנק Gulliaume De Tonquedec

לוקא אנדריו: ויקטור בלמונדו Victor Belmondo

גאל פלמן: גיליאן לונדה

סטפן בלקור הצעיר: ג’רמי ג’ילה

תומא אנדריו: ג’וליאו דה סנט ז’אן

צרפת 2023

98 דקות , צרפתית תרגום לעברית

החל מן ה 23.11 בכל רחבי הארץ

הפצה בישראל קולנוע חדש

 

טריילר:

 

התגובות סגורות.

פועל על WordPress | ערכת עיצוב: Baskerville 2 של Anders Noren.

למעלה ↑

דילוג לתוכן