הלילה האחרון: דרמת פשע מרתקת

הלילה האחרון סרטו של אנדריאה די סטפנו עוסק בנושא הפיתוי לכסף קל

הבחירה הרשמית פסטיבל ברלין 2023.

 עלילת הסרט ‘הלילה האחרון’ עוקבת אחר השוטר פרנקו אמור ((פייר פרנצ’סקו פאבינו) רגע לפני פרישתו מהמשטרה בה שירת במשך 35 שנים ומעולם לא ירה באף אחד. פרנקו נשוי לויויאנה (לינדה קארידי) שאותה הוא מאוד אוהב, בידיעה שהקשרים המשפחתיים שלה המושרשים במאפיה, מונעים את קידומו במשטרה. לכן, על מנת להשלים את משכורתו הזעומה ולשמור על השקט בתוך המשפחה, הוא מסיע ממקום למקום ברחובות מילאנו את בן דודה קוזימו (אנטוניו ג’רארדי), טיפוס חלקלק המוכר רולקסים, תוך שהוא שוקד על נאום הפרישה שלו מהמשטרה כשהוא ממתין לקוזימו שיסיים את עסקיו המפוקפקים. 

עד שבאה ההצעה המפתה של הגנסטר הסיני באו ג’אנג (מאו וון), לאבטח משלוח של אבני חן מאפריקה המגיע למילאנו תמורת 5000 יורו. פרנקו מהסס, הוא צעד קטן מהפנסיה והוא יודע ששוללים לאנשים את הפנסיה עבור פשלה קטנה. אבל הלחץ שהופעל עליו מאשתו, בן דודה קוזימו והסינים שהבטיחו לו שהחברה של ג’אנג חוקית עשו את שלו, והוא נכנע לפיתוי הכספי למרות שהוא יודע כפי שאמר ג’אנג ‘הכסף האח של השטן’. הוא מצרף לעסקה את חברו הטוב ביותר ושותפו משכבר הימים דינו (פרנצ’סקו די לאבה) והעסקה יוצאת לדרך. עסקה שלכאורה נראית פשוטה לביצוע, אך היא הולכת ומסתבכת ככל שמתקדם הלילה.

סצנת הפתיחה של הסרט מדהימה, בה המצלמה מרחפת מעל מילאנו, מקיפה את כל העיר בלילה לפני שהיא מאטה ומתמקדת בדירה שבה נערכה מסיבת הפרישה המפתיעה שארגנה ויויאנה לפרנקו. סצנה שנותנת את הטון הכללי של הסרט.

זהו סיפור נפילתו לפתחי הגיהנום של אדם ישר שהמוסר היה נר לרגליו, שהרגיש שעבודתו לא מתוגמלת כראוי למרות ההקרבה שלו ותחושת הכישלון אותה נשא עם פרישתו מהמשטרה. סיפור על כתב אזהרה לכל מי שחושב שניתן לבגוד בטבע האמיתי שלו למען חלום תעתועים של חיים טובים יותר.

המשחק של פרנצ’סקו פאבינו ולינדה קארידי מעולה, צילום הסרט, הבימוי והמוסיקה יוצרים מותחן מעניין שסופו מפתיע..

צוות יוצרים

בימוי ותסריט : אנדריאה די סטפנו

צילום : גווידו מיקלוטי

עריכה: ג’יוגיו פרנקיני

מוסיקה” סנטי פולןירנטי

הפקה” אלסנדרו מסקוני, פרנקו מורביטו, פיירו מרנגי

שחקנים

פרנקו אמורה: פיירפרנצ’סקו פאבינו

ויויאנה: לינדה גארידי

דינו: פרנצ’סקו די לאבה

ארנסטו: מרטין פרצ’סקו מונטרו באז

פייפי: פיפי וואנג

איטליה 2023,

124 דקות | איטלקית | תרגום לעברית ואנגלית

החל מן ב 28 בדצמבר בסינמטק תל אביב ובכל רחבי הארץ

הפצה בישראל קולנוע חדש בע”מ

התגובות סגורות.

פועל על WordPress | ערכת עיצוב: Baskerville 2 של Anders Noren.

למעלה ↑

דילוג לתוכן