סוניה: מחזמר על חייה לצד שמעון פרס

תיאטרון חיפה מטיל זרקור על אחת הנשים המסקרנות בפוליטיקה הישראלית – סוניה פרס, רעייתו של שמעון פרס

שמעון פרס היה אחד מדמויות המפתח בהנהגת המדינה למעלה מחצי יובל, אבל עד כמה אנו מכירים מי הייתה אשתו סוניה פרס?

תיאטרון חיפה, מעלה מחזמר מקורי שנכתב על ידי גיא פרטי ושחר שמאי בבימוי של עידו רוזנברג, על האישה שהיתה חידה בעיני רבים עוד בחייה – סוניה – רעייתו של שמעון פרס, בגילומה של מיקי קם המשחקת את סוניה המבוגרת. לצידה השחקנית ספיר באומוול זוהר בדש המגלמת את סוניה בצעירותה ואת דמותו של שמעון פרס לאורך כל המחזמר מגלם זוהר בדש.

מיקי קם, ספיר באומוול וזוהר בדש במחזמר סוניה, תיאטרון חיפה

על הבמה המינימליסטית עליה מפוזרים עצי ברוש מאבני היסוד של נוף ארץ ישראל, נמצאת ממש בתוך הפריים תזמורת המהפכה בניצוחו האמנותי של ניר כהן שליט/רועי אופנהיים, שגם משתתפת באופן פעיל בסיפור המסופר בדרך לא שגרתית, מעניינת והמרתקת את הצופה.

מיקי קם, ספיר באומוול , זוהר בדש ותזמורת המהפכה במחזמר סוניה, תיאטרון חיפה

המחזמר שנכתב בהשראת סיפור חייהם של סוניה ושמעון פרס, בנוי כמחזור שירים מקוריים בו כל שיר מתפקד כסצינה מחייהם של בני הזוג בנקודות זמן שונות המכניסות את הצופה לאווירה של אותה תקופה – ניגוניו של וילנסקי בתקופת היכרותם בכפר הנוער בן שמן ולבלוב אהבתם, או מחווה לפרנק סינטרה ותזמורת הביג בנד בזמן השליחות בניו יורק, המתכתבת גם עם הגא’ז המקומי.

כחוט השני שזורה בנקודת הזמן השונות של בני הזוג ההיסטוריה של מדינת ישראל, שידעה ימי שפל וגאות. מהמפעל הציוני והקמת קיבוץ אלומות, דרך מרוץ ההתחמשות, ההסכמים המדיניים, האתגרים הכלכליים העצומים, המאבקים הביטחוניים והרצח הפוליטי.

מיקי קם וספיר באומוול במחזמר סוניה, תיאטרון חיפה

יחסיהם ידעו עליות ומורדות, אך ככל ששמעון העמיק את פעילותו הפוליטית שדרשה מסוניה חשיפה תקשורתית וויתור על פרטיותה, כך אט אט היא נעלמה מחייו הציבוריים והפוליטיים, לא השתתפה בחגיגות שנות ה-80 לחייו, עד שלבסוף היא נפרדה ממנו וחזרה להתגורר לבד בתל אביב.

היא תיעבה את התקשורת וסירבה להתראיין, אך פעם כשנשאלה איך זה להרגיש אשת ראש ממשלה, ענתה בסרקזם “יש לי יציאות בצבע סגול כי אני אוכלת הרבה סלק’, הווה אומר אני אדם רגיל ללא כל ייחוס. היא נמנעה מלקחת חלק בכל פעילות אופיינית לאשת ראש ממשלה והתעקשה לעמוד בזכות עצמה, ולקיים אורח חיים שתואם את תפיסת עולמה תוך מוכנות לשאת בביקורת הציבורית.

אנו מכירים את מיקי קם כשחקנית קומית, וכאן היא מציגה יכולות משחק דרמטיות. נוכחותה דומיננטית על הבמה גם כשהיא אינה שרה ובוחנת מהצד את חייה לצד שמעון פרס מימי היכרותם בכפר הנוער בן שמן..

מיקי קם במחזמר סוניה, תיאטרון חיפה

זהו מחזמר לירי וצבעוני נפלא, שתכניו רלוונטיים גם לימים אלה..

 

להזמנת כרטיסים:

https://did.li/d9U5q

מאת: שחר שמאי (מחזה ופזמונים) וגיא פרטי (לחנים)

בימוי: עידו רוזנברג

ניהול מוסיקלי ותזמורים: גיא פרטי

הדרכה קולית: שחר שמאי

עיצוב תפאורה: שני טור

עיצוב תנועה: תומר יפרח

עיצוב תאורה: קרן גרנק

עיצוב תלבושות: שירה וייז

עיצוב ותפעול סאונד: אלעד דדון

ע. במאי: נעה גודל

קורפטיציה: מיכל סולומון

תזמורים נוספים: ארז כהן

ע.מתזמר: ניצן ציון שהם

ע. מעצבת תפאורה: גיא הופמן

בהשתתפות: מיקי קם, ספיר באומוול, זוהר בדש 

ותזמורת המהפכה בניצוחו של ניר כהן-שליט/רועי אופנהיים


 

התגובות סגורות.

פועל על WordPress | ערכת עיצוב: Baskerville 2 של Anders Noren.

למעלה ↑

דילוג לתוכן