מחוץ לעונה סרט על החיפוש אחר האושר

בקטגוריית הקולנוע הבינלאומי של פסטיבל הקולנוע ירושלים יוקרן הסרט הנוקב ‘מחוץ לעונה‘ בבימוי של סטפן בריזה.

מחוץ לעונה עוסק במורכבות של בחירות בחיים ובחיפוש אחר האושר

 

מחוץ לעונה, סרטו של סטפן בריזה, פסטיבל הקולנוע ירושלים

 

מתייה (גיום קאנה), שחקן מפורסם, מחפש הפוגה מחייו המלחיצים כשהוא מתארח במלון ספא מפואר. הקריירה שלו סוערת לאחר שנטש מחזה גדול עקב משבר נפשי, ומשך תשומת לב תקשורתית רחבה וזעם של במאי המחזה. למצוקתו מוסיפה אשתו, מגישת חדשות עסוקה (בקולה של מארי דרוקר), שעסוקה מכדי להציע תמיכה או אמפתיה.

בתור סלבריטי, מתייה מתבקש כל הזמן לצילומי סלפי על ידי האורחים וצוות המלון, מה שמאלץ אותו להקרין ביטחון ואושר למרות הסערה הפנימית שלו. בתוך הכאוס הזה,  קרן של תקווה מופיעה כאשר מתייה מקבל הודעה מאליס (אלבה רוהוואכר), אהבה ישנה. אליס גרה כעת בקרבת מקום, נשואה לרופא שהוא גם חבר המועצה המקומי (השריף של אנדורה), ועובדת בבית אבות, כל זאת תוך כדי טיפוח הצד היצירתי שלה באמצעות נגינה בפסנתר.

כאשר מתייה ואליס נפגשים לארוחה במסעדה, הם מחליפים תמונות משפחתיות ומתעדכנים זה בחייו של זה. המפגש מעורר זיכרונות מעברם ומעלה את השאלה “מה אם.” גם לאליס וגם מתייה יש בעיות לא פתורות ותחושת החמצת הזדמנויות. הבעיות הזוגיות שלהם נובעות לא מבני זוגם הנוכחיים אלא מחוסר שביעות הרצון הפנימי המשותף מבני זוגם והרצונות הלא ממומשים שלהם.

הסרט בבימויו של סטפן בריזה, מתאר ברגישות את החיפוש של מתייה אחר תחושת אושר. בריזה לוכד את הרמזים של תיעוב עצמי דרך רגעים עדינים,  מבלי לומר במפורש שמתייה מדוכא. מפגשים עם מאמן חיים, טיפולי ספא ופעילויות אחרות משקפים בעדינות את הסערה הפנימית המתחוללת בו כשהוא מנסה למצוא שלווה ואיזון בחייו.

הסרט מחוץ לעונה, עוסק במורכבות של בחירות בחיים ובחיפוש החמקמק אחר האושר.

סרט המשאיר את הצופים עם השאלה האם החיבור המחודש בין מתייה ואליס הוא התחלה חדשה או סגירה של עבר לא פתור?

 

שם באנגלית:

Out of Season

בימוי:

סטפן בריזה

הפקה:

סידוני דומאס

תסריט:

סטפן בריזהמארי דרוקר

צילום:

Antoine Heberlé

עריכה:

אן קלוץ

מוסיקה:

Vincent Delerm

משחק:

גיום קאנהאלבה רורוואכרשריף אנדורהלוסט בודין

פסטיבלים:

ונציה

מכירות בינ”ל:

Gaumont

פורמט:

DCP

 

התגובות סגורות.

פועל על WordPress | ערכת עיצוב: Baskerville 2 של Anders Noren.

למעלה ↑

דילוג לתוכן