תיאטרון גשר מציג רפרטואר חדש ומגוון לעונת 2022-2023

תיאטרון גשר גאה להציג רפרטואר חדש, עשיר ומגוון לעונת 2022-2023 המשלב בין קלאסיקות אהובות לצד יצירות חדשות ומעניינות.

הרפרטואר החדש מוצג לאחר שנה בה נפרד התיאטרון בצער רב ממייסדו ומנהלו האמנותי האגדי, יבגני אריה ז”ל, ולאחר אירועי חגיגות 30 שנים להיווסדו של התיאטרון.

בין מגוון הצגות הרפרטואר תעלה “אנה קרנינה”, הקלאסיקה על פי לב טולסטוי, בבימויו של רימאס טומינאס ובכיכובה של אפרת בן-צור. כמו כן, לראשונה מאיר שלו כתב במיוחד עבור תיאטרון גשר מחזה ישראלי חדש, “אצלנו במערה”,  סאטירה תנכ”ית מקורית.

ברפרטואר החדש שיתופי פעולה מסקרנים והצגות בהשראת ספרים אהובים. בין היתר, “(ר)אבולוציה”, בבימוי אילן רונן, סאטירה עתידנית הבוחנת את האתגרים שמציבה הקידמה בהשראת ספריו של יובל נח הררי. כמו כן, יתקיים שיתוף פעולה ראשון בין תיאטרון גשר לתיאטרון הבימה “אתי החיים משחק הרבה” – עיבוד לרומן האהוב מאת דויד גרוסמן, בבימויו של חנן שניר, בהשתתפות מיטב השחקנים של שני התיאטראות. 

בעונה זו, יעלה על במת גשר גם עיבוד לרב המכר מאת סטיבן קינג – ‘חומות של תקווה’, בבימוי נועם שמואל, ובמהלך חג החנוכה תעלה הצגת הילדים “פו הדוב” המבוססת על ספר הילדים האהוב מאת א. א. מילן.

פרויקט מיוחד שיעלה על במת גשר – “אל תסתכל לאחור”, עיבוד של רועי חן ל”אורידיקה” מאת ז’אן אנוי. ההצגה תעלה תחילה בשפה הרוסית ובה ישתתפו שחקני גשר לצד שחקנים שעלו ארצה לאחרונה בעקבות המלחמה באוקראינה. בהמשך השנה תעלה ההצגה בשפה העברית. 

“הקברט השלישי”מופע בינלאומי בשש שפות בכיכובם של עולים חדשים שיעלה בהאנגר גשר לקראת יום השואה הבינלאומי. 

כחלק ממיזם “עתיד התיאטרון” של עיריית תל אביב-יפו לטיפוח מחזאים צעירים, יעלה המחזה “איפה יפו” מאת נטע ויינר.

לזכרו של יבגני אריה תיאטרון גשר העלה מחדש את ההצגה המיתולוגית ‘רוזנקרנץ וגילדנשטרן מתים” – ההצגה הראשונה שהועלתה בתיאטרון גשר לפני כ-30 שנה, בבימויו של יבגני אריה. הגרסה הנוכחית בבימויו של עמית אפשטיין. 

בנוסף, סטודיו גשר, מביא לבמה הרפרטוארית את מיטב השחקנים הצעירים בגילאי נוער. שחקני הסטודיו משתלבים בהפקות הרפרטואר של תיאטרון גשר (לאחרונה: “רומיאו ויוליה” בבימויה של אילאיל סמל), ומשחקים על הבמה הגדולה לצד שחקני הלהקה הוותיקים.

מנכ”לית תיאטרון גשר, לנה קריינדלין: אנחנו מקדישים את העונה לזכרו של יבגני אריה, ויחד עם זאת, אנו יוצאים לדרך חדשה עם עונה בועטת, מסקרנת וחדשנית עם שיתופי פעולה בינלאומיים, כמו שנהוג בגשר. אנחנו ממשיכים להתפתח ולחלום ומשקיעים רבות ביוצרים צעירים לצד עבודה עם יוצרים בכירים מהשורה הראשונה בארץ ובעולם.

עם פתיחת הרפרטואר החדש בתיאטרון גשר תעלנה ההצגות הבאות:

“(ר)אבולוציה “- מאת יעל רונן ודימטרי שאד, בבימויו של אילן רונן בהשראת ספרו של יובל נח הררי – סאטירה עתידנית הבוחנת את האתגרים שמציבה בפנינו הקידמה 

“אל תיקח את הגנים שלך באופן כל כך אישי!”

השנה היא 2040. כיצד יראו חיינו תחת שליטה של מכונות? האם נהנדס תינוקות משודרגים היפר-אינטליגנטים? האם נתחיל לשוחח עם שואבי אבק ומקררים? ומה נעשה כשהבינה המלאכותית תכיר אותנו טוב יותר מעצמנו?

הסכנות של דיקטטורה דיגיטלית ותהליך מחיקת הפרט והגדרתו העצמית, מוצגים בהומור שחור, שנון ומושחז שלוקח אותנו למסע במכונת הזמן אל עבר העתיד הקרוב. קרוב מדי.

משתתפים: אלון פרידמן, גלעד קלטר, עידו מוסרי, רות רסיוק, מיכל ויינברג.

“חומות של תקווה”- על פי רב המכר מאת סטיבן קינג, בבימויו של נועם שמואל

“בסופו של דבר הכל מסתכם לבחירה פשוטה אחת: או שתתחיל לחיות או שתתחיל למות”.

לאחר שביים בהצלחה כבירה בתיאטרון גשר את העיבודים לספריו של חאלד חוסייני: “רודף העפיפונים” ו-“אלף שמשות זוהרות”, מביא נועם שמואל, בליווי אותו צוות יוצרים, עיבוד בימתי מרהיב ומרגש לסיפור האהוב והמוכר שעולה עתה לראשונה בישראל.

הבנקאי אנדי דופריין נשלח לכלא ‘שושנק’ באשמת רצח כפול של אשתו ושל המאהב שלה. הוא טוען שהוא חף מפשע, אבל הוא לא האסיר הראשון שאומר את זה. הדבר היחיד שיכול להרחיק במעט את קירות התא, להנמיך במעט את חומות הכלא הוא התקווה.

משתתפים: אורי יניב, יובל ינאי, מיקי ליאון, אלכסנדר סנדרוביץ’, שלומי ברטונוב, אלי מנשה, אבי אזולאי, תום אפלבאום, נעם טל, שיר סייג, דניאל טגאו, עמנואל רוזנבאום.

הצגת בכורה תתקיים ב-22 בספטמבר.

“אנה קרנינה”- קלאסיקה על פי לב טולסטוי, בבימויו של רימאס טומינאס ובכיכובה של אפרת בן-צור

“כל המשפחות המאושרות דומות זו לזו, כל משפחה אומללה – אומללה בדרכה שלה”.

רימאס טומינאס, הבמאי המהולל, כיהן מאז 2007 כמנהל האמנותי של תיאטרון ווכטגנוב. בימיו, הפך התיאטרון למצליח ביותר במוסקבה, אך בשנת 2022, בעקבות התבטאויותיו כנגד פלישת רוסיה לאוקראינה, הוא פוטר ונאלץ לעזוב את המדינה.

לאנה קרנינה יש בעל מוערך, ילד מקסים, מעמד חברתי חסר דופי, אבל יום אחד היא פוגשת קצין יפה תואר בשם אלכסיי ורונסקי. ההתאהבות מערערת את חיי המשפחה שלה ואת נשמתה. אמון מול בגידה, שגרה מול הרפתקה עוצרת נשימה. האם זה היה יכול להסתיים אחרת?

“אל תסתכל לאחור”- עיבוד של רועי חן ל”אורידיקה” מאת ז’אן אנוי בבימויו של אלכסנדר ברגמן 

“עזה כמוות אהבה, קשה כשאול קנאה”

מיתוס יווני עתיק בעיבוד מודרני, חושני ופרוע.אורפיאוס ירד אל השאול כדי להציל את אורידיקה, אהובתו, אבל ברגע האחרון הסתכל לאחור ואיבד אותה לעד. בעיבוד המודרני אורפיאוס הוא מוזיקאי רחוב המקבץ נדבות עם אביו בתחנת הרכבת. אורידיקה היא שחקנית שמחכה לרכבת, בדרך לעוד הצגה. בין השניים מתלקחת אהבה עזה כמוות, וקנאה קשה כשאול. האם אין אהבה בלי סבל? האם הסבל הכרחי ליצירתיות? והאם כדאי להסתכל לאחור?

ההצגה תעלה בשפה הרוסית בהשתתפות שחקני גשר הותיקים לצד שחקנים חדשים שהגיעו ארצה בעקבות המלחמה ברוסיה. בהמשך ההצגה תעלה בשפה העברית.  

משתתפים: לנה פרייפלד, ארטיום בודיקוב, אנטולי ביילי, ליליאן שלי רות, ישראל (סשה) דמידוב, מיכאל אומנץ, ניקיטה גולדמן-קוך, יבגני טרלצקי, נטע רוט, ניר כנען, דמיטרי קלוצ’ניקוב

הבכורה ברוסית: 14 בדצמבר

הבכורה בעברית: 22 במרץ

“אצלנו במערה”- מחזה מאת מאיר שלו, בבימויו של עמית אפשטיין

“מספיק לצעוק, יעקב. תן למתים לחיות”

לראשונה, מחזה פרי עטו של מאיר שלו עולה על הבמה בישראל.

סאטירה תנ”כית מקורית. 

3500 שנה אחרי שנקברו במערת המכפלה, מתעוררים שלושת האבות ושלוש האימהות, מתחשבנים זה עם זה על הורות וזוגיות, עקדה וברית מילה, אמונה ותולדות, בלי לדעת מה קורה מעליהם בהווה, עד שהם נתקלים במציאות. 

מחזה נוקב ומשעשע, מעורר ומערער, מאת מאיר שלו.

בכורה: 23 במאי 2023

“אתי החיים משחק הרבה” – עיבוד לרומן האהוב מאת דויד גרוסמן בעיבודו ובימויו של חנן שניר

שיתוף פעולה בין תיאטרון גשר והתיאטרון הלאומי הבימה 

זהוסיפורן של שלוש נשים חזקות, וֶרה בת התשעים, בתה נינה, ונכדתה גילי. פרשה מרה ומושתקת מרעילה את חייהן במשך עשרות שנים. עד שאין להן ברירה, והן יוצאות למסע אל אי העונשין גוֹלי אוֹטוֹק, הנמצא מול חופי קרואטיה. במקום הזה, לפני עשרות שנים, הייתה וֶרה כלואה ומעונה בעבודות פרך, פה הותכו יחד נאמנות מוחלטת ובגידה מייסרת. זה סיפור על פצע שעובר מדור לדור, ועל כוחו הנורא של סוד, ועל אהבה שאינה דועכת גם שנים רבות לאחר שהאהוב כבר איננו בחיים.

לראשונה – שיתוף פעולה עם התיאטרון הלאומי הבימה בהשתתפות מיטב השחקנים של שני התיאטראות. 

הבכורה תתקיים במסגרת פסטיבל ישראל – 3 באוגוסט 2023. 

“פו הדב”- הצגה לכל המשפחה על פי ספר הילדים האהוב מאת א. א. מילן

הדב המפורסם בעולם מגיע לבמת תיאטרון גשר עם כל החברים: חזרזיר, איה, ינשוף, ארנב ועוד.

“כְּשֶׁאַתָּה מִתְעוֹרֵר בַּבֹּקֶר, פּוּ,” אָמַר חֲזַרְזִיר, “מָה הַדָּבָר הָרִאשׁוֹן שֶׁאַתָּה אוֹמֵר לְעַצְמְךָ?”

“מָה יֵשׁ לַאֲרוּחַת בֹּקֶר?” אָמַר פּוּ. “מָה אַתָּה אוֹמֵר, חֲזַרְזִיר?”

“אֲנִי אוֹמֵר, מְעַנְיֵן אֵיזֶה דָּבָר מְרַגֵּשׁ יִקְרֶה הַיּוֹם.”

פּוּ הִנְהֵן וְחָשַׁב זְמַן-מָה. “זֶה אוֹתוֹ הַדָּבָר,” הוּא אָמַר.

ב-1926 ראה אור הספר “פו הדב” המבוסס על סיפורים שסיפר א. א. מילן לבנו, כריסטופר רובין. הספר תורגם למעל 30 שפות והפך להשראה למיליוני קוראים ברחבי העולם. תרגום חדש מאת רועי חן לספר “פו הדב” יראה אור בקרוב.

בכורה: חנוכה 2023

“איפה יפו”- מאת ובבימויו של נטע ויינר

“איפה יפו?” הוא מסע זהותי-לשוני המשלב ספוקן וורד ואומנויות לחימה ומנסה לגלות את השכבות מתחת לשכבות של העיר יפו, יאפא, ג’אפה, או כפי שהיא מכונה בערבית: “אם הזרים”.

המחזה פותח כחלק ממיזם “עתיד התיאטרון” של עיריית תל אביב יפו לפיתוח מחזאות חדשה. 

המחזה נבחר לייצג את תיאטרון גשר ב-Face to Faith, פרויקט התיאטרון הבינלאומי של האיחוד האירופי. זהו שיתוף פעולה ייחודי בין שבע מדינות: גרמניה, איטליה, צ’כיה, פינלנד, פולין, אוקראינה וישראל המיוצגת על ידי תיאטרון גשר. במסגרת הפרויקט תעלנה שבע הפקות חדשות בארץ המקור, אשר תוצגנה לפחות באחת מהמדינות השותפות. “איפה יפו” עלתה בבכורה עולמית ביולי 2022 בפסטיבל Trasparenze של Teatro dei Venti באיטליה. 

משתתפים: נטע ויינר, בני אלדר, סמיריה סרייה, רוני בן חמו.

הצגת הבכורה תתקיים בהאנגר גשר במהלך פברואר 2023. 

הצגות רצות:

“רוזנקרנץ וגילדנשטרן מתים” – ההצגה המיתולוגית שממנה התחיל תיאטרון גשר את דרכו לפני 30 שנה

בימוי: יבגני אריה

בימוי הגרסה מחודשת: עמית אפשטיין

“אנחנו שחקנים, אנחנו ההיפך מאנשים. בשבילנו ‘להיות או לא להיות?’ – זאת שאלה של קהל”.

רוזנקרנץ וגילדנשטרן הן שתי דמויות משנה ב-“המלט” של שייקספיר. שני חבריו הטובים של הנסיך הדני מימי הלימודים שמגיעים לארמון כדי לרגל אחריו למען המלך ומשלמים על כך מחיר כבד.

המחזאי המודרני טום סטופארד הפך את הזוג השולי לגיבורים הראשיים. דרך עיניהם אנו זוכים להצצה אל מאחורי הקלעים של הטרגדיה המפורסמת בעולם, במחזה מודרני שנון שכולו שיר הלל לאדם ולאמנות התיאטרון. ההצגה מוקדשת לזכרו של יבגני אריה, המנהל האמנותי הדגול של תיאטרון גשר שהלך לעולמו בינואר 2022. 

משתתפים: עידו מוסרי, אלון פרידמן, דורון תבורי, ישראל (סשה) דמידוב, גיל פרנק ואחרים. 

הקברט השלישי 

מופע בינלאומי בשש שפות המגיע לישראל בעקבות מלחמת רוסיה-אוקראינה שיעלה בהאנגר גשר לקראת יום השואה הבינלאומי בכיכובם של עולים חדשים שהגיעו לישראל עקב המלחמה באוקראינה.  

תיאטרון FULCRO ותזמורת SUPER COLLECTION.  

בימוי: דריה שמינה

מופע מוזיקלי בהשראת שירים מתקופת מלחמת העולם השנייה בשפות שונות – אוקראינית, רוסית, פולנית, גרמנית, יידיש ועברית. 

כל שיר הוא מסמך זיכרון היסטורי. ב”קברט השלישי – הסנה הבוער” השירים מבוצעים בעיבודים מודרניים והופכים להמנון חדש של דור צעיר, דור שלא ידע את המלחמה ההיא, אבל מתחיל לדעת את המלחמה הבאה. 

FULCRO היא קבוצת תיאטרון עצמאית, מעורבת חברתית, המרגישה דחיפות להציע תקווה על רקע האסונות המתרחשים בעולם. 

“האשמים” מאת דון קינג – הפקה חדשה של סטודיו גשר בבימויה של אילאיל סמל

לאחר ההצלחה של “מי כמוני” ו”רומיאו ויוליה”, סטודיו גשר ממשיך להציב על הבמה את הקול של הדור הצעיר, והפעם יעסוק בנושא הכי חם בקרב צעירים מכל העולם – משבר האקלים.

המחזה החדש של המחזאית דון קינג שרף את הבמות בדיסלדורף ולונדון, ויעלה בבכורה ישראלית בתיאטרון גשר.

בעתיד הלא רחוק, לאחר אסון אקלימי שהותיר אחריו הרס וחורבן, מתעורר העולם לבוקר של יום חדש בו ילדים הם השליטים החדשים.

בסדרה של משפטים פומביים המהדהדים את משפטי נירנברג, השלטון החדש מעמיד לדין את הדור הקודם ותובע ממנו דין וחשבון על העולם שהורישו לילדיהם.

“האשמים” היא דרמה מצמררת ומרגשת על האחריות של כל דור לדור שקדם לו, ועל הקשר הנפיץ בין הורים לילדים.

“התנצלויות פומביות” (בתגובה למקרה המצער שקרה בשירותים של בית הספר) 

מאת ג׳ון דונלי 

בבימויו של נעם פרנק 

בהשתתפות שחקני סטודיו גשר

בבית ספר תיכון בארץ קרה מקרה מזעזע, מקרה שדורש טיפול. אבל איך אפשר באמת לעזור לילד אם כל המבוגרים שסביבו מתעסקים רק באיך הם מסבירים את המקרה לציבור הרחב? 

המחזה מבקר בצורה סאטירית וחריפה את עולם הפוליטקלי קורקט שבו אנחנו חיים ובוחן את הגבולות בין התנצלות אמיתית למראית עין.

פסטיבל Jaffa Fest 2023

השנה פסטיבל התיאטרון הבינלאומי יפו יתקיים בחודש יוני 2023 ובו תוצגנה הצגות מאיטליה, ארה”ב, לטביה, ליטא, אוקראינה וגאורגיה.

***

הצגות מצליחות ממשיכות: “רוזנקרנץ וגילדנשטרן מתים”, “הדיבוק”, “יאקיש ופופצ’ה”, “כפר”, “רודף העפיפונים”, “אלף שמשות זוהרות”, הצגות לילדים – “מסעות אודיסאוס” ו-“האוצר מתחת לגשר”, “העבד”, “מי כמוני”, “במנהרה”, “קליעים מעל ברודווי”‘ “אונייגין. הערות שוליים”, “רווקים ורווקות”, “הכלה וצייד הפרפרים”.

למועדי ההצגות והזמנת כרטיסים באתר או בטלפון 03-5157000

שדרות ירושלים 9 תל אביב- יפו.

התגובות סגורות.

פועל על WordPress | ערכת עיצוב: Baskerville 2 של Anders Noren.

למעלה ↑

דילוג לתוכן