סובלים מנשירת שיער? הכירו את טיפול ה-PRP

נשירת השיער ממנה אני סובלת במהלך סירוק השיער או חפיפתו היא בעיה שמטרידה אותי זה זמן רב. כל סירוק כמות של שיער נשארה על המברשת, על הבגדים ועל הרצפה בתום החפיפה. הנשירה התחילה להלחיץ אותי כשראיתי במראה שהשביל האמצעי ובמרכז הקרקפת מתחיל להתרחב ובאיזורים מסויימים יש דלילות שיער. 

 

שמחתי כשהוזמנתי למרפאתו של ד”ר שלקוביץ מומחה לרפואת עור ודרמטולוגיה אסתטית, לצורך קבלת טיפול PRP בבעיית נשירת השיער שלי.

prp טיפול

מילאתי שאלון כמקובל לגבי מצבי הרפואי ונכנסתי לחדרו של ד”ר צחי שלקוביץ לאבחון וייעוץ.

פגשתי רופא מקצועי, אנושי, נעים וסימפטי שגרם לי לחוש בנוח במחיצתו ודיבר איתי בגובה עיניים.

ד”ר שלקוביץ בחן מקרוב את הקרקפת, הבהיר לי כי מדובר בנשירה ודלילות על רקע גנטי וכי אני מתאימה לטיפול אוטולוגי – PRP. הוא נתן לי הסבר מפורט מהו טיפול PRP, מה התהליך אותו אני עומדת לעבור וקבלתי ממנו חוברת הכוללת את כל הטיפולים לעצירת נשירת שיער והתקרחות המתבצעים במרפאה.

אז מה זה בכלל טיפול PRP  ומה ייחודו?

“כבר מעל 30 שנה משתמשים בפלסמה עשירה בטסיות מדמו של המטופל, למטרות רפואיות כתחליף לניתוח כ- חידוש רקמות לפני ניתוחי חניכיים, שיקום מפרקים וגידים ואפילו חיזוק המערכת החיסונית של חולים במחלות קשות.

לפני 10 שנים הייתי הראשון בישראל שגייס את טכנולוגיית הטיפול בטסיות לטובת טיפול בנשירה והתקרחות.

הטסיות מכילות בתוכן 7 חלבוני גדילה שייחודם המופלאה ‘לתקן’ רקמות פגועות וליצור רקמות חדשות.  גורמי גדילה אלו מחזקים את זקיקי השיער, עוצרים את הנשירה ומעודדים צמיחה חדשה.

לצורך הפקת הטסיות (PRP),  אנו לוקחים דם מהמטופל.ת  ומעבירים אותו תהליך של הפרדה והרכבה מחדש, באופן שנוצר סרום בריכוז טסיות גבוה פי 8/14 מריכוזן המקורי במנת הדם שנלקחה מהמטופל, והמכיל ריכוז גבוה של חלבוני הגנה וגורמי גדילה שהופרשו מטסיות הדם” .

אם יש PRP בריכוז פי 14 – למה בכלל לנסות טיפול בריכוז 8??

“כמו בכל טיפול רפואי, אין דרך לצפות מה תהיה תגובת המטופל לטיפול. יש א.נשים שמגיבים מיד ומצויין ויש כאלו שמגיבים מעט או בכלל לא. כפי שיש מי שלא יגיב לאנטיביוטיקה מסוג אחד, וכן יגיב לאנטיביוטיקה מסוג אחר,  כך עם כל סוג של טיפול.

מסתבר שישנם א.נשים שמגיבים ל- PRP8 ולא יגיבו ל- PRP14, וההיפך. לכן, הכי נכון להתחיל מהריכוז הרגיל ולהתקדם עפ”י הצורך”.

מהו תהליך הטיפול ב PRP8  / PRP14 ?

“בטיפול ראשון –  נלקח דם מהמטופל, הטסיות מופרדות משאר מרכיבי הדם, ואז מוחזר חלק קטן מהפלסמה למבחנה אחרת עם כל כמות הטסיות.

ב- PRP8 תהליך ההפרדה וההרכבה מחדש מבוצע באופן ידני, וב- PRP14 התהליך מבוצע באופן אוטומטי ע”י מכשיר מיוחד וזו הסיבה שניתן להנציל יותר טסיות ולהגיע לריכוז גבוה יותר.

הפלסמה העשירה בטסיות (Platelet Rich Plasma) מוזרקת ל”כתר” העליון של הקרקפת באמצעות אקדח הזרקה אוטומטי. בזכות המחט הדקיקה של האקדח, הכמות הקבועה בכל נקודה ועומק החדירה אחיד.  תהליך ההזרקה לקרקפת אינו כואב ואינו מצריך אילחוש מקדים.   

לאחר הטיפול, אין צורך בהתאוששות או המתנה במרפאה ומיד ניתן לחזור לפעילות רגילה.  הדבר היחיד שיש להמנע ממנו הוא חפיפה של הראש (או שחיה בים או בבריכה) למשך 6 שעות בלבד.

טיפול שני – מבוצע 3 חודשים לאחר הטיפול הראשון, לפי אותו פרוטוקול כמו בפעם הראשונה”.

האם יש תופעות לוואי?

“במרפאתינו בוצעו טיפולי PRP8 בלמעלה מ- 1000 מטופלים ומטופלות מגיל 16 ועד גיל 86,  ולא נתקבלו תלונות על תופעות לוואי לטיפולים אלו”.

מה אומרת הסטטיסטיקה?

“על סמך הניסיון שהצטבר במרפאה ב-10 השנים האחרונות, טיפול ב- PRP8 הראה תוצאות טובות בקידום צמיחת שיער ועיבוי שיער בקרב כ- 75% ממאות המטופלים והמטופלות”. עם זאת הדגיש ד”ר שלקוביץ “ברפואה אין הבטחות”, יעילות הטיפול שונה מאדם לאדם והמדד היחידי להצלחה הן תמונות של השיער לפני הטיפול ואחרי הטיפול.

אם מתקבלת תוצאה טובה – מומלץ לחזור ולבצע טיפול משמר פעם בשנה. אם מתקבלת תוצאה בינונית – אפשר לשקול לבצע טיפול PRP8 נוסף או לעבור לטיפול  PRP14. 

במקרה שאין תוצאה ולא רואים כל שיפור,  מומלץ לנסות טיפול PRP14, או, אם מעדיפים, לעבור לטכנולוגיה שונה לחלוטין ולבצע טיפול בתאי אב.  הסטטיסטיקה המצטברת במרפאה מלמדת כי שני הטיפולים הללו, כשהם מבוצעים אצל מי שהראו תגובה מעטה ל- PRP8, מניבים תוצאות טובות אצל כ- 50% מהמטופלים.

ישנו אחוז מסויים של מטופלות.ים שלא יגיבו לשום טיפול, ולצערי, אין שום בדיקה שיכולה להגיד לנו מראש מי לא יגיבו – הלוואי והייתה לנו ” אמר ד”ר שלקוביץ.

האם טיפול PRP מתאים לאדם קירח?

“הטיפול אינו מתאים לאדם קירח או לאדם שיש לו איים של קרחות בקוטר גדול. ההמלצה שלי למטופל כזה היא לפנות להתייעצות לגבי השתלת שיער טבעי.

חשוב לדעת, כי גם לאחר השתלת שיער טבעי יש לעבור טיפול PRP8 שלושה חודשים לאחר ההשתלה, ושוב לאחר 6 חודשים ואח”כ – פעם בשנה, מאחר והטיפול ב-PRP8  מטייב את השיער הטבעי ושומר על השיער שהושתל”.

מתי לא רצוי לעבור את הטיפול?

“טיפולי PRP לא מבוצעים באנשים הסובלים ממחלות של טסיות בדם, או כאשר הקרקפת מגורה או פצועה. ניתן לטפל בסובלים מממחלות לב, סכרת, פסוריאזיס או סבוריאה לפי שיקול דעתו של הרופא, לעיתים לאחר התיעצות עם רופא המשפחה”.

 

קיבלתי את המלצתו  של ד”ר שלקוביץ והחלטתי לבצע את טיפול ה- PRP8.  הוכנסתי לחדר צילום מקצועי בו עשו לשיער שלי “בוק” בכל מיני זוויות.

מטרת הצילומים לאפשר לי ולרופא לזהות ולהעריך שינוי ושיפור בצמיחה לפני הטיפול ואחריו, ולכן צילמו אותי לפני הטיפול הראשון, יצלמו אותי שוב לפני הטיפול השני וגם 3 חודשים אחרי הטיפול השני.

בסוף התהליך שאורך כ-6-7 חודשים, אקבל מצגת השוואתית של כל זוית וזוית, ואשב עם הרופא לשיחת “יחסינו לאן”.

המרפאה עובדת בשקיפות מלאה, כאשר ההחלטה על המשך הטיפולים מתקבלת בדיון משותף של המטופל אל מול צילומי המעקב. ההבטחה היחידה שהמרפאה יכולה לתת למטופל שאין כל תופעות לוואי לטיפול.

אז איך היה לי? חווית ההתנסות האישית שלי.

תהליך הפרדת הטסיות מהדם לוקח זמן, ולכן, מיד לאחר שקיבלתי החלטה לבצע את הטיפול, הוכנסתי לחדר הטיפולים וקטיה האחות העדינה לקחה דגימת דם מהוריד.

בשלב הבא הוכנסתי לחדר הצילום של כפי שתיארתי קודם, עשו לי בוק של צילומים מכל הזויות.

עד שסיימתי להצטלם ולחתום על טופס הסכמה לטיפול וטופס ויתור סודיות למשלוח תמונות ומידע רפואי במייל, קטיה סיימה את הכנת החומר וחזרתי אליה לביצוע הטיפול עצמו שארך כחצי שעה. בזמן הזרקת הטסיות לקרקפת הרגשתי דקירות קטנטנות שאינן כואבות. ישנם אזורים בהם הרגשתי יותר וכאלה שהרגשתי פחות – ולבקשתי, קטיה חזרה (ליתר בטחון) על ההזרקה במקומות בהם אמרתי לה שלא הרגשתי דקירה.  בסה”כ מדובר בכ- 2000 מיני-דקירות שמבטיחת שכל זקיק בחלק העליון של הראש יקבל את המנה שלו. בנוסף, קטיה הסבירה לי במהלך הטיפול ששיערי יהיה נוקשה ודביק.

כצפוי, בתום הטיפול, השיער בחלק העליון של הקרקפת היה נוקשה ודביק, ולמרות זאת הלכתי לשיעור צילום ולא הרגשתי שום מבוכה. עם זאת, אני ממליצה לעבור את הטיפול ביום בו אין תוכניות מיוחדות ואירועים חשובים. 

prp טיפול

חפפתי את השיער למחרת היום, והופתעתי לטובה כאשר ראיתי שכבר עכשיו, 24 שעות אחרי הטיפול, כמות השיער שנשרה בעת חפיפת השיער ובעת הסירוק פחתה. אני מסתרקת ללא חשש וחמישה ימים לאחר הטיפול, המסרק נשאר נקי משיער בעת הסירוק!

למרות השיפור הניכר לעין, אני מבינה שעלי להמתין 3 חודשים לפחות עד שאוכל לצפות להתחלה של צמיחה חדשה, כי הרי לא מדובר בטיפול אינסטנט, וצמיחת השיער לוקחת זמן.

כמה זה עולה טיפול PRP?

סידרה של טיפול PRP8 האורכת כ- 7 חודשים – 4000 ש”ח.

סידרה של  PRP14 האורכת כ- 7 חודשים – 5000 ש”ח.

האם הייעוץ בתשלום?

כן, הייעוץ בתשלום, אבל במידה ומבצעים טיפול כלשהו (כי במרפאה מבוצעים עוד סוגים רבים של טיפול ולא רק טיפולים לנשירה) – עלות הייעוץ מקוזזת ממחיר הטיפול.

מבוטחי קופ”ח מכבי ומאוחדת נכנסים לאיבחון ויעוץ נשירה באמצעות הכרטיס מגנטי.

לחברי הביטוח המשלים של קופ”ח לאומית – עלות הפגישה 200 ש”ח.

חיילים (שכמובן אינם מבוטחים בקופות) משלמים  450 ש”ח.

ותושבי חוץ/ תיירים – 1000 ש”ח

לתאום פגישת אבחון וייעוץ לטיפול PRP אצל ד”ר שלקוביץ יש לפנות:

מרכז רפואי ד”ר שלקוביץ
רחוב בר כוכבא 23 בני ברק
בנין 
V Tower ,קומה 2.
טלפון : 1-700-50-59-59

מייל: CLINIC@DERMA.ORG.IL

פייסבוק: ד”ר שלקוביץ דרמו-אסתטיקה ושיער

אתרwww.derma.org.il 

תגובה אחת בנושא “סובלים מנשירת שיער? הכירו את טיפול ה-PRP

התגובות סגורות.

פועל על WordPress | ערכת עיצוב: Baskerville 2 של Anders Noren.

למעלה ↑

דילוג לתוכן