פסטיבל ירוק ולא רחוק: נוף, אוכל, סיפור

לאחרונה השתתפתי בסיור מקדים לקראת פסטיבל ‘ירוק ולא רחוק’ שיתקיים החודש זו השנה השישית.

הפסטיבל יתקיים בשפלת יהודה, חבל ארץ קסום בעל אווירה כפרית השופע במרחבים ירוקים המשתרעים עד לאופק, קולינריה ויין משובח, מגוון של פעילויות ואטרקציות לכל בני המשפחה, שיגרמו לכם להתאהב בחבל ארץ זה, וכל זאת במרחק נסיעה של שעה מהמרכז.

מטרת הפסטיבל הכרת המרחב הכפרי והחקלאי של שפלת יהודה, ומתן במה וחשיפה לעסקים הייחודיים הפועלים בתחומי המועצה ולאנשים מרתקים המחוברים בנשמתם לאדמה. הפסטיבל משותף למועצה אזורית יואב ביחד עם המועצות האזוריות: שפיר, לכיש, שורק , באר טוביה וקרית גת.

הפסטיבל יתקיים בין התאריכים 14.3-25.3.

במהלך השבוע היו משקים פתוחים ובשבתות יהיו ירידים בבאר טוביה בבית ניר בהם יציגו אמנים.

התחלנו את הסיור בפודטרקאס – שמורה 215 (על שם הקילומטר ה- 215 בכביש 40) הממוקם בכניסה לשמורת פורה.

התיישבנו סביב השולחנות הצבעוניים המאפיינים את הפודטראקס, ברקע נשמעה מוסיקה ערבה לאוזן, הנוף הירוק והאינסופי של השמורה שעטף אותנו סיפק את התפאורה וייצר אווירה הרמונית עם הטבע שהעצימה את חווית האוכל שהוגש לנו תוך כדי שיחה עם נירה ובני גל המנהלים את הפודטראקס.

“זה היה חלום שלי לפתוח פודטראקס” סיפר לנו בני “בתחילה חשבתי לעמוד ביער מלאכים וכשסיפרו לי על המקום הזה התאהבתי. ההתחלה היתה מאוד קשה וכמעט וויתרתי על החלום, אבל ראש מועצת לכיש עמד מאחוריי ולא ויתר לי. בהתחלה הגיעו מעט אנשים אך, עם הזמן בזכות ההתמדה, אישתי נירה ובתי, העסק היום מצליח.

התפריט שלנו מאוד מצומצם אבל מדוייק. אני מאמין ב- מעט, מדויק ולתת לאנשים חוויה תעשה מעט תעשה טוב. חשוב לי שהלקוח יקבל תמורה מלאה על מה שהוא שילם, ליצור אצלו חוויה שירצה לחזור למקום. אני שואל את הלקוח מדוע הוא לא סיים את הקפה שלו, מה לא היה טעים באוכל ובמה אפשר לשפר את המקום – מזה אני למד”.

התפריט כולל בגטים חמים המוכנים במקום הממולאים במגוון טעמים – טונה, חביתה, שניצל ועוד, מאפים מתוקים, משקאות חמים וקרים, מוזלי בריאות תוצרת הבית, קפה הבית ועוד. הלהיט של המקום הוא קפה הבית – קפה שחור מעורב בתערובת תבלינים כ- קינמון, שומשום חוואג’ ועוד המוגש עם עוגיה ביתית. לאור הביקוש נמכרת תערובת התבלינים המיוחדת בצנצנת.

לפודטראקס מגיעים לקוחות מכל קצווי הקשת. רוב הלקוחות הם קבועים כ- אנשי צבא, רופאים ועוד העושים אתנחתא בפודטראקס שלנו בדרכם לעבודה, נהגי משאיות המתקשרים עוד מהדרך שנכין להם את הכריך הקבוע, לקוחות הבאים במיוחד בשביל קפה הבית, חבר מביא חבר, מטיילים המטיילים בשמורת פורה ובאיזור ולקוחות מזדמנים העוצרים בדרכם דרומה.

הבגט החם והקראנצי שחבק חביתת שלמות שהוגש לנו בצלחת זכוכית כשלצידו צלוחית עם זיתים ירוקים – היה מושלם, טעים משביע ועשוי כהלכה.

אישית איני שותה קפה מחוץ לבית, על כן הזמנתי שוקו חם שהוגש בכוס מאג מזכוכית כשלצידו מאפה חם. התמוגגתי מכל טעימה!

הפודטראקס פתוח מאמצע דצמבר עד פסח כולל חול המועד פסח עם תפריט כשר לפסח.

שעות הפתיחה משעה 8:30 עד 15:00 בשישי שבת מהשעה 9:30 עד 15:00

המשכנו למשק “בוצינא” (בארמית מאור או נר) במושב שלווה

פגשנו את מיכל חדד שהחליטה בגיל 45, לעשות שינוי בחייה ולהקים עסק במשק שירשה מאמה. “החזון שהצבתי לעצמי היה להשאיר את המשק במצבו האותנטי והמסורתי, ולחבר אותנו ואת כל הסובבים אותנו למחוז ילדותינו, לאדמה ולמסורת באמצעות פעילויות וסדנאות בעולם החי והצומח” ספרה מיכל.

ביום חמישי 23.3.2023- של הפסטיבל- הפעילות תכלול:

פעילות חיות עם מדריך מוסמך, אפיית מצות/ פיתות, תחפושות מקראיות אמיתיות, דוכני אוכל, צילום מגנטים מקצועי בנוף מהמם וסדנאות מחזור.

מחיר כניסה:

מבוגר- 20 ש”ח

ילד- 35 ש”ח

 שעות פתיחה:
יום חמישי 23.3.23- ב’ ניסן
בין 16:00 ל- 18:00
לברורים נוספים ושליחת ווטסאפ- 0532411504

טלפון: 0723944457
חניה: בשפע
כתובת: מושב שלווה משק 47

תחתנו הבאה – יקב מרשה (Maresha) במושב זרחיה

יקב מרשה הוא יקב משפחתי כשר, גן עדן לחובבי יין המשקיף על נוף הרים ממזרח, ונהנה מבריזה הנושבת מן הים במערב. הכרם, היקב ומרכז המבקרים הצמוד אליו ממוקמים בחבל ארץ “גבעות יהודה – תל מרשה”  בסמוך לנחל גוברין.

לצד שורת הגפנים הצופה על נוף משגע, הסביר לנו היינן את סוד גידול הענבים שהתחיל בשנות החמישים ע”י הסבא והסבתא לבית משפחת חביביאן שעלו מאיראן. עם המון חלוציות ואהבה לאדמה הקימו את הכרם אותו ממשיכים לטפח בני הדור השני, השלישי ואף הרביעי השותפים לכלל התהליכים של ייצור היינות וכן להובלת היקב מתוך חזון של איכות ומצויינות.

ביקב הכיר לנו מקרוב את תהליכי ייצור היין המופק אך ורק מענבים הגדלים בכרם שבבעלות היקב ממגוון זנים כגון שנין בלאן, גראנאש, ופינוטאז’, סודות התסיסה ויישון היין בחביות – תהליך ארוך שלפעמים לוקח שלוש שנים מהבציר עד הבקבוק.

קינחנו במרכז המבקרים בטעימות מהיינות בעלי הטעמים והארומות המיוחדים של המקום. בתקופת הפסיטבל תשולב ארוחה חלבית קלה בטעימות היינות.

מיקום – מושב זרחיה

Waze – יקב מרשה

פתוח בימי ימי שישי 9:30-14:00

מחיר- 110 ש”ח

לפרטים והרשמה 072-3944361

המשכנו בדרכנו לארטישוק של נועם במושב ניר בנים

פגשנו את נעם יעקובא דור שלישי של חקלאים המתמחים בגידול ארטישוק וענבי מאכל בשדות הארטישוק המשתרעים עד אינסוף.

נעם סיפר לנו שהארטישוקים נקטפים מאמצע נובמבר עד סוף אפריל בדרך כלל לפני שהם פורחים במלואם, בעוד הניצנים עדיין סגורים היטב. החלק האכיל של הארטישוק הוא החלק הבשרני בבסיס כל עלי כותרת, כמו גם הלב במרכז הפרח.

הארטישוק גדל בארץ כבר במאה השניה לספירה ונקרא במשנה קינרס, והיוונים הקדמונים ייחסו לארטישוק סגולות לבן זכר. נעם תיאר בפנינו את מגוון יתרונותיו הבריאותיים של הירק – מקור טוב לסיבים תזונתיים העוזרים למערכת העיכול ולכן רצוי לאכול אותו בסוף הארוחה עם מלח ולימון, עוזר להורדת רמות הכולסטרול, כצמח התומך בבריאות הכבד וכמונע הנגאובר (חמורמורת) אם אוכלים אותו לפני שתיית אלכוהול, עשיר בויטמין C ובברזל.

לאחר הסיור בשדה הארטישוק, התכנסנו במרכז המבקרים לארוחה צמחונית מיוחדת וטעימה על טהרת הארטישוק. מעודי לא אכלתי ארטישוק והארוחה שכללה מרק, סלט וקינוח היתה במילה אחת – מעדן.

פתוח בימי שבת לאורך כל הפסטיבל.

טלפון להרשמה ופרטים : 3944348- 072

וויז: הארטישוק של נועם | מושב ניר בנים

קינחנו במסעדת כרמים פנינה קולינרית במושב סגולה

זכינו להגיע למסעדה בימים בהם חוגגים יום ההולדת לשף המסעדה – סהר רפאל, ולכן התפריט היה חגיגי ומיוחד. תפריט הצהרים המוקפד, המגוון והאיכותי עורר אצלי את בלוטות הטעם והבחירה בין המנות היתה קשה. המנות הראשונות והעיקריות היו טעימות וחיבור הטעמים והמרקמים משילוב חומרי הגלם המעולים, השלימו אחד את השני ויצרו אצלי חוויית אכילה מעוררת חושים.

אחת ממנות הדגל של המסעדה היא בקלאווה טלה – טלה קצוץ עטוף בפילו פריך, טחינה גולמית, סילאן, שקדים ואבקת סוכר- מנה יצירתית, טעימה, עשירה בטעמים ויוצאת דופן.

מנה נוספת עשירה בטעמה ומיוחדת בנראות שלה – פילה צלוי בפלנצ’ה המונח על פירה עם שפרימפס, קוביות בטטה, חמאה, יין לבן שמנת ועשבי תיבול.

התוספת המושלמת לארוחה המענגת היה היין הלבן המבעבע, הטוב והמשובח מיקב המסעדה בכפר זגולה.

הקינוחים המשיכו את אותו קו של המנות הראשונות והעיקריות. הן לא אכזבו בגודלן, היו מאוד מיוחדות, יצירתיות, טעימות ונמסות בפה. עונג צרוף!

מסעדת כרמים מוסד ידוע ומוכר באזור ובצדק. המסעדה מעוצבת מאוד יפה עם חלל גדול ומרווח ואפשרות לשבת גם בחוץ. המנות מוקפדות, מגוונות ומצויינות והשירות מעולה.

בואו ליהנות מאוכל שכולו יצירת מופת, אוכל של חלום, שיסיע אתכם מאושרים ושבעים.

כרמים | בית של אוכל ויין
פתוח < ב׳ – שבת 9:00-24:0 | ראשון סגור.
לפרטים והזמנות < 072-3944378

פסטיבל ירוק ולא רחוק

התגובות סגורות.

פועל על WordPress | ערכת עיצוב: Baskerville 2 של Anders Noren.

למעלה ↑

דילוג לתוכן