הנהג של מדלן הלהיט הקולנועי הגדול של השנה

תכירו את מדלן, היא רק בת 92 והיא הכוכבת הכי גדולה בבתי הקולנוע בישראל בחודש האחרון.

הסרט “הנהג של מדלן” כבש את לבבות צופי הקולנוע בארץ והפך לאחד הלהיטים הגדולים של התקופה עם קרוב ל – 60 אלף צופים בחודש הראשון להפצתו. 

הנהג של מדלן -  לין רנו  דני בון

איך ניתן להסביר מספר צופים כה נכבד לסרט שאינו סרט נוער בימים כתיקונם ועל אחת כמה וכמה בימים לא פשוטים אלה.

״הנהג של מדלן״, סרטו של כריסטיאן קריון, הוא המנון אהבה לחיים ולשחקנית ולזמרת לין רנו, בת 95 ואחת הכוכבות הגדולות בתרבות הצרפתית. יחד עם הכוכב הגדול דני בון, הם יצרו סרט מרגש, מחמם לב המקסים את הצופים.  

הנהג של מדלן -  לין רנו  דני בון

בסרט,  מדלן המבקשת מנהג מונית לקחתה מביתה לבית אבות בקצה השני של פריז. בדרך היא מבקשת ממנו לחלוף על פני תחנות בחייה. וכך, לצד מערכת יחסים יוצאת דופן הנרקמת בין השניים נפרש לעינינו סיפור חייה המרתק של מדלן המעצים את הבחירה בחיים.  ויתכן שזו אחת הסיבות להצלחתו הגדולה בקרב הקהל הבוגר בימים אלה. 

עפ״י מאות התגובות ברשתות החברתיות הצופים זוכים לשעה וחצי של אסקפיזם והנאה צרופה הנובעים משילוב מנצח בין הומור, רגש, אהבת אדם, המראות הקסומים של פריז ומשחק נהדר של צמד שחקנים שאי אפשר לעמוד בפניו. 

אי אפשר שלא לציין רגע מרטיט אחד בסרט המתכתב עם אירועי השעה. רגע בו מבקשת מדלן מהנהג לעצור ליד סמטה, בה נהרגו שלושה מחבריה במלחמת העולם השנייה. 

התאריך על לוח הזיכרון מצמרר, שבעה באוקטובר 1943.  

80 שנה לפני מאורעות השבעה באוקטובר שלנו. 

במקביל להפצה המסחרית הרגילה מתקיימים גם אירועים מיוחדים המשלבים בין הקרנת הסרט להרצאה מקדימה מעולה של אירי ריקין (״האם העולם שייך לצעירים?״) הממלאים אולמות בסינמטק תל אביב וברחבי הארץ. 

הסרט מופץ בישראל על ידי סרטי נחשון ורד קייפ.

התגובות סגורות.

פועל על WordPress | ערכת עיצוב: Baskerville 2 של Anders Noren.

למעלה ↑

דילוג לתוכן