נעמי ונורמה: הצגה על מסע משנה חיים

נעמי ונורמה – על כוחם של קשרים אנושיים ויכולת השינוי האישית

ההצגה נעמי ונורמה היא יצירה דרמטית שמתמקדת ביחסים בין-אישיים מורכבים, תוך שילוב של אלמנטים קומיים ודרמטיים. זהו סיפור על שתי נשים ממעמדות שונים, שבאות מרקע שונה לחלוטין אך מוצאות את עצמן נאלצ ות לבלות יחד, מה שמוביל להתפתחות מפתיעה במערכת היחסים שלהן.

נעמי דקל( עירית קפלן), גרושה מאילת, נאלצת לעבור למטולה כדי לטפל בנורמה שליין (רבקה מיכאלי) , קשישה מרירה, עורכת דין לשעבר, שלא מצליחה להחזיק מטפלת לאורך זמן. העלילה מסתבכת כאשר איתן (נדב אסולין), הגרוש של נעמי, מגלה שהיא השאירה את בנותיהם אצל חברה ופונה לרווחה במטרה לשלול ממנה את המשמורת עליהן. בעקבות כך, נעמי נאלצת לחזור בדחיפות לאילת וגוררת איתה את נורמה, על אף התנגדותה, על מנת להיאבק על המשמורת.

במובנים רבים, זו הצגה על מסע, לא רק המסע הפיזי ממטולה לאילת, אלא גם המסע הפנימי ששתי הנשים עוברות, הגורם לשינוי המתחולל בהן. המסע הזה, שמתחיל במאבקי כוח בין שתי נשים בעלות אופי חזק ומנוגד, מתפתח בהדרגה לקשר מפתיע ומלא עוצמה. מערכת היחסים בין נעמי לנורמה מתקדמת בדרכים לא צפויות, וממחישה את הכוח הטמון בחיבור אנושי.

הדינמיקה בין שתי הדמויות המרכזיות מהווה את הלב הפועם של העלילה. נעמי, שברירית ואבודה בעקבות הגירושים והמצב המשפטי הסבוך עם הגרוש שלה, מוצאת את עצמה חסרת אונים מול נורמה, אישה חכמה וקשה, שמסרבת להכיר בצורך שלה בעזרה. בתחילת המסע, השתיים נקלעות לעימותים חוזרים ונשנים, כשהן מחליפות חיצי ביקורת ושטות, מה שמוביל לרגעים קומיים ומשעשעים.

עם הזמן, מערכת היחסים בין נעמי לנורמה מתחילה במאבקי כוח אך הולכת ומעמיקה באופן בלתי צפוי. דרך מסע פיזי ורגשי מאתגר, שתיהן נאלצות לבחון את עקרונותיהן, כוחן הפנימי והקשר האנושי שמתחיל להתפתח ביניהן. רגעים של קומדיה שנונה, כמו ההתנגשויות בין גישת החיים השונה של כל אחת מהן, משתלבים היטב עם רגעים נוגעים ללב שמחזקים את החיבור ביניהן.

ההצגה משלבת רגעים שנונים ומצחיקים לצד רגעים נוגעים ללב, כשהיא בוחנת את הכוח של קשרים אנושיים ואת היכולת לשנות ולהשתנות גם בשלב מאוחר בחיים. ההופעה המרשימה של עירית קפלן ורבקה מיכאלי, יחד עם בימוי מעורר מחשבה, הופכים את ההצגה לחוויה עם מסר חשוב.

ההצגה מלמדת אותנו על כוחם של קשרים אנושיים בלתי צפויים, יכולת השינוי האישית והיכולת להתמודד עם אתגרים. נעמי ונורמה עוברות דרך ארוכה – מעימותים בלתי פוסקים ועד לחברות אמיצה, שמאפשרת להן למצוא כוחות חדשים ולגלות את עצמן מחדש.

זו הצגה אנושית ונוגעת ללב שמספרת סיפור על חברות, אהבה, שינוי ותקווה. היא מדגישה את הכוח שמגיע מחיבור אנושי ואת ההתמודדות עם אתגרי החיים.

צוות ושחקנים:

  • מאת: עירית קפלן ויואב בר-לב
  • בימוי: תמר קינן
  • תפאורה: אדם קלר
  • תלבושות: אורנה סמורגונסקי
  • מוזיקה: דפנה קינן
  • תנועה: עמית זמיר
  • תאורה: נדב ברנע
  • דרמטורגיה: שחר פנקס
  • ע. במאית: קארין סיגל
  • משתתפים: רבקה מיכאלי, עירית קפלן, נדב אסולין / ישי גולן, שהם שיינר / טל וייס, אסנת בן יהודה, דולב אוחנה / אלעד שנקר

משך ההצגה: 80 דקות

תיאטרון הקאמרי: https://www.cameri.co.il/

קריט צילום: אור גפן

השאר תגובה

פועל על WordPress | ערכת עיצוב: Baskerville 2 של Anders Noren.

למעלה ↑

דילוג לתוכן