מעיינות נסתרים ולא מוכרים בעמק המעיינות

עם ישראל אוהב לטייל, ועכשיו, כשחול המועד לפסח מתקרב, הגיע הזמן לגלות מקומות מיוחדים, נסתרים ומעניינים בארץ. אם אתם מחפשים טבע יפה, קסם טבעי ומסתורין, אני ממליצה לכם לטייל בעמק המעיינות, אזור טבעי מרהיב ביופיו, המשתרע בין הרי גלבוע והרי גלעד, המסתיר בתוכו סיפורים מרתקים וטבע יפה שמסתיר קסמים.

עמק בו תמצאו מעיינות נסתרים ולא מוכרים

אז בוא נצא לדרך:

מעיין עין נזם: מקור מרענן בעמק המעיינות

 סמוך לקיבוץ שדה אליהו נמצא מעיין עין נזם, מעיין גדול בעומק של כ-1.5-2 מטרים, הנובע כל השנה. שמו המקורי היה עין חונזיר (חזיר בערבית) ושמו הוסב לעין נזם על בסיס הפסוק בספרי משלי: ” נזם זהב באף חזיר”.

עמק בית שאן ידוע בחום העז ששורר בו, ולכן עין נזם מהווה הפתעה מרעננת כל כך. המעיין הנמצא בשדות החקלאיים של הקיבוץ מזמין את המטיילים בו לטבילה קרירה בימי הקיץ החמים בעמק.

אנשי הקיבוצים שבאזור טיפחו את עין נזם. בנו בסביבתו פרגולה, שביל עץ דק בו יש גם מקפצה היישר אל המעיין הקריר ו/או ירידה למים דרך סולם ברזל שהוצב בקצהו. מומלץ להביא גם מזרני מים להנאה ולכיף.

וויז: עין נזם

מעיין עין נזם בעמק המעיינות

 

המפלים הלבנים: סודות הטבע בעמק המעיינות

רובנו מכירים או לפחות שמענו על המפלים הלבנים הנמצאים צפונית לקיבוץ עין הנצי”ב, בין עצי הסבך והפרחים הצבעוניים, מקום שבו הטבע משחק בכל הצבעים והצללים.

המסלול מתחיל בבריכת מים ממנה נכנסים אל תוך סבך עצים, ובשילוב עם הזרימה החזקה, יש צורך להיעזר בשתי ידיים כדי לתמוך בגוף בזמן ההליכה. עוצמת המים במסלול זה היא חזקה מאוד, ולכן הוא לא מתאים לכולם. ילדים גדולים יותר, שמורגלים לטיולים והליכות, עשויים להתאים למסלול הזה.

בחלק העליון של המפלים יש אזור יפהפה עם בריכת מים קטנטנה, שמומלץ להגיע להתרחץ ולהתפנק מתחת למפלים הקטנים. גם מבוגרים יכולים למצוא כאן פינות רומנטיות וקסומות להתבודד.  מומלץ להיזהר מגזעי העץ ומהסבך שבאזור.

המפלים הלבנים אינם מקור טבעי, אלא המשך של זרימת מים מבריכות הדגים ומעיינות אחרים בפארק המעיינות. המים הלבנים מתקבלים מתעלה מלאכותית שמזרימה את עודפי המים הזורמים מהמקורות הטבעיים. המים הלבנים של המפלים זורמים בצורה חלקה ומרהיבה, יוצרים מפלים קטנים וקסומים שמצטיינים בצבעם הלבן המרשים.

אם אתם מתכננים לבקר במקום, אני ממליצה לבקר במפלים הלבנים בשקיעה. האור הזהב שמתפשט מעל המים יוצר תמונה קסומה של יופי טבעי.

לאחרונה נחנך מסלול טיול חדש במפלים הלבנים, העובר בתוך נחל המים הזורם ומוצל.  כמו כן, יש במקום גם בריכת שכשוך חמודה שמתאימה ל-5-6 מתרחצים, ונדנדה על חבל. ניתן להגיע עם הרכב ישירות עד למפלים.

וויז: המפלים הלבנים

המפלים הלבנים בעמק המעיינות

 

מעיין עין צמד: הסיפור של שני אחים

בעמק יפה וצפוף בין הרי גלבוע והרי גלעד, נמצא מקום מקסים עין צמד. המים בעין צמד נובעים ישירות מבטן האדמה והם שקופים ונקיים, מקום מושלם להתרענן במים טבעיים. לצד הבריכה יש חורשת אקליפטוסים שמספקת צל ומקום נעים לשבת.

המעיין הזה אינו רק מקור מים ואין זו עין רגילה, אלא עין קסומה שנוצרה משני אחים צעירים, וזה סיפורם הקסום:
האחים היו ידידים טובים וגם יצרנים מוכשרים. הם החליטו לבנות עין מיוחדת שתזרים מים טהורים ומרעננים לכל מי שיבקר שם. כל אחד מהם הביא את הידע וכישרונם לפרויקט.
האח הגדול, שקראו לו יוסף, היה מהנדירים ביותר בבניית מערכות מים. הוא ידע לגרום למים לזרום בכל הכיוונים וליצור מפלים מרהיבים. האח הקטן, שקראו לו דני, היה מעצב גנים מוכשר. הוא ידע ליצור גן יפה ומסודר סביב העין.
יחד הם בנו את עין צמד. המים שזרמו מהעין היו כל כך טהורים, שכל מי ששתה מהם התחיל לראות עולמו בצורה אחרת. הם ראו צבעים יותר עמוקים, ריחות נפלאים וצלילים מרגשים.
אחרי שהם הוציאו את העין לפועל, הם החליטו להתפרנס ממנה. יוסף הציע לפתח מסעדה עם מסביבה יפה וגן מטופח. דני הסכים והתחיל לגדל פרחים ולטפח את הגן.
המסעדה שלהם הפכה למקום פופולרי ביותר. אנשים מכל העולם הגיעו לשתות ממים העין ולהנות מהאוכל הטעים של יוסף והפרחים היפים של דני. האחים נהנו מהצלחה רבה והפכו לסיפור מופלא שנשמר עד היום הזה.
וכך, עין צמד הפכה למקום שמשרת את הטבע, האוכל והקסמים של שני אחים שהחליטו לשתף פעולה וליצור משהו מיוחד יחד.

וויז: עין צמד

מעיין עין צמד בעמק המעיינות

 

נחל אבוקה: טבע, מים וקסמים בעמק המעיינות

בין עמק בית שאן ועד כפר רופין, זורם נחל אבוקה. זהו נחל פחות מוכר הזורם בין השטחים החקלאיים בבקעת בית שאן, אך מלא בקסמים טבעיים. בשלב מסוים, ערוץ הנחל מתרחב ונוצרת בריכה גדולה ועמוקה, הידועה בשם בריכת אבוקה. הבריכה מוקפת קנים ואקליפטוסים המספקים צל נעים למבקרים, ומזמינה אתכם לשחייה במים נעימים, צלולים ומרעננים.

כדאי להביא אתכם אבוב או מזרן מתנפח כדי ליהנות מיום של כיף במים. תוכלו לשלב את הבילוי במים עם מנוחה לשפת הנחל או מתחת לעצים, ואף לערוך פיקניק.

אם אתם מתכננים לטייל בנחל אבוקה, תוכלו להגיע לשם מכפר רופין. ההליכה קלה ומתאימה גם לרכיבה על אופניים דרך שבילי עפר. בדרך, תחלפו על פני האנדרטה המספרת את סיפור קיבוץ אבוקה. הבריכה הראשונה שתפגשו היא עין אבוקה, שמלאה במים צלולים ומוקפת בעצים ובהמשך את בריכת אבוקה.

וייז: נחל אבוקה

נחל אבוקה בעמק המעיינות

 

 

בכל המקומות אין שירותי הצלה והכניסה היא על אחריות המטיילים. חשוב לשמור על ניקיון המקום ולהשאיר את המקום נקי אחרי יום של פאן וכיף🌿🌊

 

 

 

 

 

 

התגובות סגורות.

פועל על WordPress | ערכת עיצוב: Baskerville 2 של Anders Noren.

למעלה ↑

דילוג לתוכן