מטורללים: קומדיית מצבים אבסורדית

ההצגה מטורללים בבימויה של  שרון שטרק, היא קומדיית מצבים אבסורדית של המחזאי הנודע מריוס פון מיינבורג.

מטורללים

טולסטוי אמר:  “כל המשפחות המאושרות דומות זו לזו. אך המשפחות האומללות – אומללות הן כל אחת על פי דרכה”.

אנחנו חיים בתקופה מטורללת, ואם מסתכלים מבחוץ על התנהלות של משפחות הן גם נראות בעיני המתבונן באופן מטורלל.

בהצגה הבמאית לקחה את נושא הטרלול צעד אחד קדימה ומשחק התפקידים בתוך המשפחה משנה כיוון כל הזמן. פעם הזוג הוא זוג תלמידי תיכון, פעם זוג משועמם ובמסגרת נשף מסכות כזוג חד מיני. לכל אחד מהזוגות יש את הפנטזיה שלו דרכה הוא מנסה לברוח מהמציאות בה הוא חי. בכל כמה דקות הקרקע נשמטת לדמויות מתחת לרגלים, והם נלחמים לשרוד במציאות חדשה דרך החלפת זהויות, אימוץ או ניפוץ נרטיבים ומוסכמות, והמצאה מחודשת של מערכות היחסים ביניהם.

במהלך ההצגה השחקנים מחליפים דמויות לפי הציפיות וההגדרות של החברה והלחץ שהיא מפעילה עליהם. כל אחת מהדמויות תופסת את עצמה בצורה מסויימת בעוד שהצופים תופסים את הדמות באופן שונה לגמרי. הניגוד בין שתי התפיסות הללו הוא אשר יוצר את הסיטואציה הקומית.

משחק החלפת זוגות בצורות שונות ומשונות מלווה את הערב המטורלל של ההצגה, ובסופו של דבר הקהל יוצא מההצגה בשאלה גדולה – האם אנחנו ישנים עם עיניים פתוחות משמע תופסים את המציאות האמיתית או שאנחנו סוגרים בכוונה את העיניים ומתעלמים מדברים שלא מוצאים חן בעינינו?

באופן מקורי ומצחיק עד דמעות, המחזה מערבב את הפוליטי והאישי, מאתגר מיתוסים ומוסכמות חברתיות, זוגיות, אינטלקטואליות ואמונות, ותוהה ועל המשמעות של כל אלה.

הסוף, כמובן, מפתיע ובלתי צפוי, התהיות וסימני השאלה איתם נשאר הצופה, הם בדיוק אלה שיגרמו לו לרצות לצפות בהצגה שוב ולגלות כל פעם רבדים נוספים, שונים ומסקרנים.

המשחק של כל השחקנים מצויין ומשכנע את הצופה שגם המשפחות המאושרות וגם המשפחות האומללות עוברות באיזשהו שלב סוג של טלטלה בגלל החיים המודרניים המטורללים.

כתבתה של איסקרה דקלו

 

מטורללים:

בתיאטרון חיפה

לרכישת כרטיסים: https://www.ht1.co.il//Event?Id=42123

מאת : מריוס פון מיינבורג

תרגוםאבישי מילשטיין

בימוי: שרון שטרק

שחקנים:  מעיין בלום, יעל טל, עומר עציון, איילת רובינסון

מוזיקהיונתן הררי

תאורהאמיר קסטרו

תלבושות : ורוניקה שור

תפאורה: זוהר שואף

ע.במאית: שגיא קרישר

התגובות סגורות.

פועל על WordPress | ערכת עיצוב: Baskerville 2 של Anders Noren.

למעלה ↑

דילוג לתוכן