טור פרידה סרט על השבר בחברה הישראלית בשנת 2020

טור פרידה עוסק בשבר בחברה הישראלית בשנת 2020

טור פרידה

 

תסריט הסרט טור פרידה שנכתב ע”י רוני ניניו ודרור קרן, עוקב אחר יום אחד בחייו של העיתונאי השמאלני כרמי (דרור קרן), בו מתחולל כאוס המתפשט לכל פינה בחייו האישיים והמקצועיים, הכל מתערער סביבו.

הימים ימי הקורונה שכללה סגרים, מדיניות של הגבלה ועוד, שגררה אחריה הפגנות סוערות שהתקיימו מול מעון ראש הממשלה בבלפור במחאה על השחיתות ופגיעה מכוונת במוסדות שלטון החוק במסגרת מאבקו בהליכים הפליליים שהתנהלו נגדו, ועל ההתנהלות הקלוקלת של הממשלה בטיפול בקורונה.

כרמי מתמודד עם משברים ברמה האישית, מקצועית ופוליטית – הוא עזב את הבית עקב מחלוקות עם אשתו (אילנית בן יעקב) ועבר להתגורר בדירה שכורה, בתו המתבגרת אלמה (כרמל בין) משתתפת בהפגנות בבלפור והוא וזוגתו מודאגים כשאינה עונה לטלפון, איתי בנו האוטיסט נמצא במוסד ונמנע ממנו לקחת אותו לביתו ואף לבקרו עקב חשש מהדבקה, הוריו המבוגרים (יהושע סובול וג’יטה מונטה) אינם רואים בעין אחת את האסון המאיים על בנם ועל החברה הישראלית ועורך העיתון לוחץ עליו לכתוב טור.

במקביל, כרמי נחשף למסע שטנה המתנהל נגדו מצד אנשי ימין, בשל כתיבתו העיתונאית נגד שלטונו של נתניהו. הוא מאוים ותמונתו מתנוססת על שלטי חוצות יחד עם תמונתם של עיתונאים נוספים בה הם מוצגים כבוגדים.

הסרט צולם בין הסגר הראשון לשני, ובימים שהיו סוערים פוליטית, ללא כל תקציב ובהתנדבות כל צוות היוצרים והשחקנים. בעקבות אירועי ה-7 באוקטובר נדחתה הקרנתו המסחרית של הסרט, והוא עלה לאקרנים בסוף השבוע שעבר, כשהוא מאפשר לכל מי שצופה בו, לקפוץ לרגע בזמן, לימים בהם נזרעו הזרעים של מה שיגדלו להיות עשבים פראיים ושוטים, ולחשוב איזה עתיד הוא מבקש לעצמו ולילדיו וינקוט עמדה ויפעל למענם.

הסרט צולם בגוונים שונים של שחור ללא צבע ותחושת הכאוס וחרדה מועברים לצופים בכל פריים ותנועה בסרט, תחושה שממשיכה ללוות אותנו מאז אותה שבת שחורה.

כאשר צפיתי בסרט אודה שלא זכרתי שהיו הפגנות סוערות בשנת 2002. נדמה היה כי הסרט צולם לא מזמן, וחשבתי לעצמי מה השתנה בשלוש השנים האחרונות? ההפגנות נגד נתניהו חזרו במלוא העוצמה, השבר נשאר עמוק, והאחדות שכולם דברו עליה מה- 7 לאוקטובר נראית היום כחלום רחוק.

האם יש עדיין סיכוי שנראה שוב צבעים?

 

צוות יוצרים
במאי: רוני ניניו
תסריט: רוני ניניו, דרור קרן
צלם ראשי: עופר ינוב
עורכים: אילה בנגד, רפאל לוין
מוסיקה: אבי בנימין
עיצוב פסקול ומיקס: אבי מזרחי
קולוריסט: סרג’ו בזרוקוף
מפיקה בפועל: מיקה קלדרון
מפיקים: מרק ומיכאל רוזנבאום, רוני ניניו

שחקנים
דרור קרן,
אילנית בן יעקב,
ג’יטה מונטה,
יהושע סובול,
כרמל בין,
חיים זנאתי,
עירד רובינשטיין,
אדם גבאי,
תום חגי,
ערן בוהם.

ישראל 2023, 75 דקות
הפצה טרנספקס

החל מה 29 במרץ בסינמטק תל אביב ובכל רחבי הארץ

טריילר:

 

התגובות סגורות.

פועל על WordPress | ערכת עיצוב: Baskerville 2 של Anders Noren.

למעלה ↑

דילוג לתוכן